DBU, Divisionsforeningen og Dansk Fodbolddommer Union er blevet enige om at forsøge at hæve dommerstandarden ved at deltidsansætte to dommere. DBU’s elitechef, Kim Hallberg, pegede på Mads-Kristoffer Kristoffersen og Jakob Kehlet, mens Danmarks højest rangerende dommer, Kenn Hansen, blev forbigået.
Det undrer formanden for Dansk Fodbolddommer Union, Per Buttenschøn.
- Jeg har ingen idé om, hvorfor Kenn Hansen ikke har fået en kontrakt. Det virker sært og unaturligt, at Danmarks højst rangerede internationale dommer ikke har fået en begrundelse for, hvorfor han er blevet fravalgt, siger Buttenschøn til BT.
Kenn Hansen siger til BT, at han regner med, at hans forbigåelse betyder, at Danmark ikke får nogen dommere med til EM i Frankrig i 2016.
































