Tipico bold.rejser bold.odds bold.shoppen

bold.snak

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6  

Forfatter Indlæg
Dano
bruger
7. nov. 2012 08:46

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Pukle jeg tror du ville få svært ved at finde en cykelsti hvis ikke folk med biler havde spyttet i kassen i årtier! siger det bare!

\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\"
Kissinger
bruger
7. nov. 2012 09:05

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Problemet med den massive trafik i København, er at 90% af de biler der kører igennem byen, kun fragter en person. Man kunne forbyde biler med mindre en 2-3 personer i, at køre igennem byen i myldretid.

Svarende til, at man ikke må have cykler med i metroen i myldretid.

Så ville man med al sandsynlighed kunne spare de mange milliarder, og evt. bruge dem på at forbedre den kollektive trafik. Og derved fjerne mere privatbilisme i København.
Did he say making fuck?
Raavig
bruger
7. nov. 2012 09:16

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

@Amor

Til gengæld er LA et decentraliseret bylandskab bygget op omkring bilismen. Der er ikke samme hyggelige gader eller stræder som du finder i Europæiske storbyer, hvilket er noget jeg ikke ville give afkald på, for at andre folk kunne komme hurtigere frem i deres biler.

Jeg har kørt fra San Diego til LAX, og turen på LA´s motorveje er et helvede. Der kan man i den grad tale om et overbelastet vejnet. Jeg var dog så heldig at vi var to i bilen, hvorfor vi kunne køre i carpool-lane, hvilket betød at vi trods alt bevægede os, modsat de tusinder af biler der holdt stille i kø.

Jeg ville ønske at der blev gjort mere for cyklister, da det efterhånden er tydeligt at de nuværende cykelstier ikke kan bære den stigende cykeltrafik ind mod midtbyen.
Sir_C:
@SorenF, det virker tåbeligt at anmelde indlæg som jeg har skrevet. Det er jo mig der får besked omkring anmeldte indlæg.
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 09:22

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Biler hoerer ikke hjemme hvor folk opholder sig. De stoejer, de forurener, og deres ejere koerer folk ned. Koebenhavn ville vaere en langt federe by at bo i, hvis ikke stort set samtlige pladser var omringet af biltrafik.

Ja. Hvis bare man kunne komme på et anlægsprojekt, som betød, at bilerne i mindre omfang behøvede at køre inde i det centrale København, hvor der opholder sig flest mennesker. Det ville være ideelt, hvis mere trafik i stedet blev flyttet ned under jorden, hvor man generer markant færre mennesker.

Man kunne eventuelt kalde det "Biltunnellen" eller "Havneprojektet". Eller måske noget tredje.
Dette indlæg er blevet rettet 7. nov. 2012 09:32 af Not That Duncan
fjaelfjalejdaklehalfj
bruger
7. nov. 2012 09:48

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

"Det offentlige er blevet syltet laenge nok. Mass-transit er fremtiden, saa hvorfor ikke vaere en smule fremsynet og yderligere booste udviklingen samtidigt med metroen?"

Det er måske fremtiden, men det er i hvert fald ikke nutiden. For blot at køre sølle 10 km i KBH kan det blive til en pris på 2 kr/km, med en tranporttid på over 40 min, hvor der kræves transportskift.
På cykel kan den tur sagtens klares på 30 min. eller derunder.
Selv, hvis man vil rejse 100+ km, er standardprisen omkring 1 kr/km. Sammenlignet med biler, hvor 1 L koster vel omkring 15 kr. efterhånden, så er det fortsat væsentlig billigere at køre alene tværs over Danmark i bil, end at tage toget. http://en.wikipedia.org/…automobil-es

Jeg forstår ikke, hvorfor mass transit absolut skal være en indtægtsforretning. Jeg er overbevist om, at hvis det blot skulle financere sig selv, dvs. forbrugerne udelukkende betalte for benzin og vedligeholdelse, så ville prisen slet ikke være i det omfang. Hvis andet var tilfældet, så ville mass-transit, som det fungere i dag, have spillet fallit.

"Problemet med den massive trafik i København, er at 90% af de biler der kører igennem byen, kun fragter en person. Man kunne forbyde biler med mindre en 2-3 personer i, at køre igennem byen i myldretid.

Svarende til, at man ikke må have cykler med i metroen i myldretid."

Forbyd forbyd forbyd, du må ikke, fy skamme. Når man begynder at løse problemer ved at forbyde har man allerede halvvejs tabt.
pukledyret
bruger
7. nov. 2012 11:20

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Dano,

Endnu engang er du helt, helt væk.

Co-relationen mellem bilafgifter og cykelstier er verdenskendt. ALLE bilafgifter kanaliseres direkte over til cykelstier.

Blao. Dø demokrati.
Problemet med dig, er at du tror din opførsel er i orden. Det er den ikke.

Dette indlæg er blevet rettet 7. nov. 2012 11:28 af pukledyret
Seifert
bruger
7. nov. 2012 11:30

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Så de høje afgifter på biler og brændstof har ikke været med til at betale for de super forhold vi cyklister har ?
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 11:34

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Den direkte sammenhæng er nok en lille smule søgt.

Det er kommunerne, som står for cykelstierne, mens bil- og brændstofafgifterne jo tilfalder staten.
Dano
bruger
7. nov. 2012 12:30

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Pukle

Det er skægt du vælger at se bort fra alle de andre indlæg hvor der er oplæg til en debat, du vil hellere respondere på min små perfide one-liner, ved at være ubehøvlet.

Har du en ting for mig eller hvordan?? fordi så får du sgu lige en håndfuld hjerter <3 <3 <3 <3 <3 møs møs

prøv at få dig noget fjams eller ryg en pind du er jo fandme lige så hysterisk som en kvinde med russere i lysthuset!
\"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.\"
jazzy
Moderator
7. nov. 2012 13:13

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Selvfoelgelig skal der laves daarligere forhold for bilister. Biler hoerer ikke hjemme hvor folk opholder sig. De stoejer, de forurener, og deres ejere koerer folk ned. Koebenhavn ville vaere en langt federe by at bo i, hvis ikke stort set samtlige pladser var omringet af biltrafik.

Jeg er selv blevet bilejer siden sidst jeg deltog i en (af de overraskende mange) trafikdebatter her på bold.dk.

Ikke desto mindre er jeg fuldstændig enig i ovenstående. Biler er en plage i byen. De fylder (også når de er parkeret), de larmer, de lugter og de kører folk ned.

Jeg ser også hellere at man tænker i måder at begrænse biltrafikken end betjene den, men det kræver troværdige alternativer. Det har vi når det kommer til cyklisme, men offentlig transport halter for langt efter.

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6