Tipico bold.shoppen Scandic Bookmakers FIFA15

bold.snak

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6  

Forfatter Indlæg
uden_benskinner
bruger
7. nov. 2012 13:25

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

hvis havnetunnellen vil hjælpe på arbejdsløsheden, så sæt dog i gang.
Razz
Kapitalistisk Starut
7. nov. 2012 13:38

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

hvis havnetunnellen vil hjælpe på arbejdsløsheden, så sæt dog i gang.


I første omgang vil byggeriet skaffe jobs til Italien e.l.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et
Sir_Cumcised
Moderator
7. nov. 2012 13:51

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jeg er ved at købe en bil mere. Suck it hippier! En mand - to biler - midt i byen!

Parkering er dog noget lort. Man må kun have en parkeringslicens pr beboer, så må give 900 kr pr måned for garage, 700 kr årligt for licens og 1000 kr pr måned for at parkere på arbejde. (Som ligger på Vesterbro og jeg bor på Østerbro). Frihed koster! Flere P-pladser og mere tunnel osv nu!
\"Der er vel ikke så meget at udfordre ved en fordom, da det jo netop er en fordom, der i sagens natur er dum og ikke en velovervejet holdning.\"

Dette indlæg er blevet rettet 7. nov. 2012 14:12 af Sir_Cumcised
Kemosabe
bruger
7. nov. 2012 13:57

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jeg ser som bilist intet problem i, at man laver en cykelsti i Havnetunnelen, så alle får glæde af den. For min skyld kan de tilmed gøre den gratis for cyklisterne, sålænge der ikke skal bruges unødigt mange penge på at installere ventilation eller lignende.
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 14:03

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jeg ser også hellere at man tænker i måder at begrænse biltrafikken end betjene den, men det kræver troværdige alternativer. Det har vi når det kommer til cyklisme, men offentlig transport halter for langt efter.

Men kom nu lige, alle sammen. Jeg aner ikke mere om denne havnetunnel, end hvad man har kunne læse i aviserne. Men her betjener man jo åbenlyst både bilisterne samtidig med, at man helt eksplicit mindsker bilismen i det indre København ved at lede den udenom, herunder særligt den tunge trafik. Det bliver måske en smule simpelt, hvis man automatisk sætter vejprojekter = flere biler i København uden at forholde sig til det indholdsmæssige.

Herudover investeres der jo i forvejen enorme beløb i kollektiv trafik i disse år. Ved siden af det ret omfangsrige Metro-byggeri kommer hele letbanen jo parallelt. Den er der selvfølgelig ikke lige NU, men det er jo helt ubestrideligt nogle kæmpe udvidelser af den kollektive trafik i byen.

Jeg ved ikke helt, hvad der efterspørges. Hvis man i mellemtiden vil ud i massive investeringer på bussiden, må disse jo ligesom forventes at være spildt, når de andre projekter er på plads om 2-5 år.
jazzy
Moderator
7. nov. 2012 14:14

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

@NTD

Min kommentar (som citeres i dit indlæg) var mere af generel karakter end om havnetunellen, som jeg simpelthen ikke ved nok om til at kunne udtale mig kvalificeret.

Jeg kan dog ikke forestille mig, at den på længere sigt vil betyde færre biler i København. Den vil snarere betyde, at flere vælger det offentlige fra, fordi det bliver lettere at komme igennem byen i bil. Det siger erfaringerne om den slags udvidelser af trafiknettet i hvert fald.
Sir_Cumcised
Moderator
7. nov. 2012 14:15

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

". Den vil snarere betyde, at flere vælger det offentlige fra, fordi det bliver lettere at komme igennem byen i bil."

Jamen hvis folk kører udenom er det vel fint? Så bliver der også mere plads i busserne og togene.
\"Der er vel ikke så meget at udfordre ved en fordom, da det jo netop er en fordom, der i sagens natur er dum og ikke en velovervejet holdning.\"
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 14:22

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Skal jeg forstå det sådan, at man ved at mindske biltrafikken i København, dermed øger biltrafikken i København?

Som nævnt foretages der parallelt en ret omfattende udbygning af det kollektive transportnet. Det må fx antages, at der en vis dynamisk effekt med udvidelsen af Metronettet, fordi man dermed ligeledes øger anvendeligheden af det eksisterende net. Koblingen til Hovedbanen bør fx være en kæmpe gevinst.
Jerikov
bruger
7. nov. 2012 14:55

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jeg er ved at købe en bil mere. Suck it hippier! En mand - to biler - midt i byen!

Forvent et attentat.

Grønningen/St.Kongensgade fletningen, Øster Søgade/Østerbrogade-krydset, Triangelen eller Jagtvej/Lyngbyvejen-krydset kan alle blive dit Dealey Plaza.
God knows that he won´t arrive
jazzy
Moderator
7. nov. 2012 14:56

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Skal jeg forstå det sådan, at man ved at mindske biltrafikken i København, dermed øger biltrafikken i København?

Nej, ikke direkte. Dem der kører gennem havnetunellen kører selvfølgelig igennem havnetunellen, men al erfaring viser, at vejene, der dermed tømmes for biler, hurtigt fyldes op igen.

Mange af dem, der i dag finder alternative transportformer (mig selv inklusive) gør det fordi de oplever, at bilen er for besværlig at have med igennem byen.

Hvis der løses op for det, vil flere tage bilen, indtil det mætningspunkt igen bliver nået, hvor folk oplever, at det bedre kan svare sig at finde andre transportformer. Det er skruen uden ende.

Det er som sådan ikke for at argumentere imod en havnetunnel, for som SirC skriver belaster de biler, der kører igennem den jo ikke den øvrige by (omend måske indfaldsvejene). Det var blot for at sige, at argumentet om, at det aflaster byen ikke holder. Det kommer ikke til at ske i længden. Ikke hvis vi opfører os som folk i andre sammenlignelige byer som Stockholm og London, i hvert fald.

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6