Tipico bold.shoppen Scandic Bookmakers FIFA15

bold.snak

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6  

Forfatter Indlæg
Zola
bruger
7. nov. 2012 14:59

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Det ville være fremragende, om man tillod taxa´erne at køre i buslinierne.



Det ville rigtig dumt. Det er jo ikke meningen, at de skal ligge og spærre for busserne, vel??



Nej, så mange busser kører der heller ikke.
L’enfer, c’est les autres!
jazzy
Moderator
7. nov. 2012 15:00

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Som nævnt foretages der parallelt en ret omfattende udbygning af det kollektive transportnet. Det må fx antages, at der en vis dynamisk effekt med udvidelsen af Metronettet, fordi man dermed ligeledes øger anvendeligheden af det eksisterende net. Koblingen til Hovedbanen bør fx være en kæmpe gevinst.

Sorry, overså denne del.

Det er godt, at det offentlige net udvides. Så må vi håbe, at det også bliver billigere.

Alle - også jeg - vælger deres transportform ud fra, hvad der bedst kan betale sig ud fra en hel masse faktorer: Pris, komfort, tid osv. Hvis man vil af med bilerne i byerne må vi sørge for, at der er nogle konkurrencedygtige alternativer. Samtidig synes jeg så ikke man behøver at gøre bilen mere konkurrencedygtig end den er i forvejen. Ikke inde i byen.
Zola
bruger
7. nov. 2012 15:00

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

@Zola

JA folk i taxa har jo mere travlt end folk i alm. biler.

@Lehrer.
Selvfølgelig overskrider budgettet ved store byggerier ellers ville de ikke blive bygget.


Som regel ja.

Under alle omstændigheder er konklusionen, at hvis man har travlt skal man ikke tage bilen; men derimod bus eller taxa...
L’enfer, c’est les autres!
Nerazzurri
bruger
7. nov. 2012 15:19

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Så folk der har en bil, skal tage en taxi når de har travlt?

Logikken er?
Solo non mai in B.


Altobelli-Baresi-Bergomi-Zanetti
jazzy
Moderator
7. nov. 2012 15:50

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Så folk der har en bil, skal tage en taxi når de har travlt?

Logikken er?

Ikke eksisterende.

Hvis til gengæld taxaer blev så effektive (og billige) at de kunne udgøre et troværdigt alternativ til at folk selv skulle eje en bil, kunne det give rigtig god mening.

For det er jo i bund og grund upraktisk, at vi alle skal have en bil, der holder parkeret ved kantstenen 95 procent af tiden.
Zola
bruger
7. nov. 2012 16:57

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Alle - også jeg - vælger deres transportform ud fra, hvad der bedst kan betale sig ud fra en hel masse faktorer: Pris, komfort, tid osv. Hvis man vil af med bilerne i byerne må vi sørge for, at der er nogle konkurrencedygtige alternativer. Samtidig synes jeg så ikke man behøver at gøre bilen mere konkurrencedygtig end den er i forvejen. Ikke inde i byen.


Helt enig. Derfor gav betalingsringen heller ingen mening.

I dag er metro, busser og S-tog allerede proppede i myldretiden. Hvis man vil have folk til at tage offentlig transport, skal kvantiteten øges, og kvaliteten være bedre.

Lad os allerede nu få kigget på en yderligere udvidelse af metroen i stedet for at vente og se, om City-ringen bliver en succes. Det gør den, og det er den 1½ linie, vi har nu, allerede. Alligevel gik der 5-6 år inden man overvejede, om der skulle ske en udvidelse, der så tager yderligere 10 år.
L’enfer, c’est les autres!
Barbuti
Cultura Tungen
7. nov. 2012 17:40

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Zola;

Det kan også irritere mig voldsomt at man har denne "bit-by-bit" tilgang til metroen, eller offentlig transport generelt. Kom nu ind i kampen.

Den fremtidge metro-forgrening til Nordhavn fra Østerport kan man passende føre videre helt op til Hellerup og dermed aflaste S togene nordpå. Særligt linie E er typisk voldsomt proppet i myldretiden.

En parallel linieføring til S togene gennem byen ville også pynte gevaldigt, fx fra Svanemøllen over indre Nørrebro til Valby. Hele trafikken bryder jo idag sammen i flere timer, hvis der er uheld mellem Svanemøllen og København H.

Men alt er visionsløst og usammenhængende. Hvor er masterplanen henne?


"Figa, il Gasba solo 2,8 mln...anche se è uno stronzo ne vale almeno il doppio."
Matias
bruger
7. nov. 2012 17:57

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Et eller andet må der jo ligge til grunds for, at man ikke bare fylder på. Måske er det ikke helt så nemt. Men jeg er da enig i, at det er irriterende, at vejnet, offentlig transport osv. nærmest konstant er på bagkant med udviklingen og behovet. I de sidste ti år er hovedstadsområdet indbyggermæssigt vokset, med det der svarer til indbyggertallet i Aalborg/Nørresundby (ca. 130.000), og den udvikling ser ikke ud til at blive vendt. Lokaltrafikområdet "Hovedstaden" omfatter allerede nu godt to mio. mennesker - om ti år anslået ti procent flere. Så forsigtigper-etapeløsningen er i hvert fald set i det lys, ikke den bedste.
If you snitchin´ I go loco - hit you with that treinta ocho
Niggas thinkin´ that I´m solo - 50 deep, they´re like; oh, no
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 19:09

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Arh. Der er - ingen - som for ti år siden havde forudset denne befolkningsudvikling i København. Det er jo noget, som for alvor har taget fart siden 2007, og helt åbenlyst er kædet sammen med ud- slash afviklingen af boligmarkedet ifm. den økonomiske krise.

I betragtning af at man gik i gang med planlægningen af City-ringen i 2002 med beslutning i 2005 er det vel nogenlunde ok.

Der er dog nogle ret vilde prognoser for de kommende år - bl.a. som følge af den kæmpe omlægning af Nordhavnen mv. Det område får dog allerede en særlig indfaldsvej, ekstra stationer ifm. City-ringen og ligger herudover på denne Havnetunnel-rute. Det er vel nogenlunde ok dækning.
pukledyret
bruger
7. nov. 2012 19:59

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

NTD,

Tilgangen af beboere til byen er ingen overraskelse. Den udvikling har foregået i rigtig mange år (100vis...). Derudover viser samtlige internationale erfaringer som jeg kender til, at bedre forhold for bilister er som at pisse i bukserne for at holde sig varm.

Det er som Jazzy nævner; skruen uden ende.

Løsningen er selvfølgelig at fokusere på mass-transit. Der bliver jo ikke ligefrem færre mennesker i byerne.

Pointen med at biler fylder selv når de er parkeret er fin. Det er absurd, at store dele af vores dejlige by er fyldt med asfalt istedet for steder hvor vi kan opholde os.

@Dano. Du er en klovn og jeg havde kun tid til at besvare det første indlæg på siden. Der er absolut ingen sammenhæng mellem afgifter på biler og cykelstier. Overhovedet. Bliv 10 år ældre, og vend tilbage. Sammenhængen er allerede blevet forklaret for dig, så drop endelig dine hjerter.

Tværtimod er det interresant at KK ikke kan finde ud af at gøre noget ordentligt ved cyklismen, for mage til grøn og effektiv lokaltransport findes bare ikke. Selv fodgængere må spille fallit her.

@Sir_C: jeg har en tom garage. Den kan du leje for en god flaske per måned. Så opnår jeg også den fordel at det ligner at der hele tiden er nogen hjemme. Dog skal du så flakke til lorteøen fra Østerbro og det ved jeg ikke om du er med på?




Hvis du mener at overvågning kun er et problem for dem der har noget at skjule, så sæt mig venligst på bcc i alle dine fremtidige emails.

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6