Tipico bold.rejser smartguy.dk bold.shoppen

bold.snak

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6  

Forfatter Indlæg
pukledyret
bruger
7. nov. 2012 19:59

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

NTD,

Tilgangen af beboere til byen er ingen overraskelse. Den udvikling har foregået i rigtig mange år (100vis...). Derudover viser samtlige internationale erfaringer som jeg kender til, at bedre forhold for bilister er som at pisse i bukserne for at holde sig varm.

Det er som Jazzy nævner; skruen uden ende.

Løsningen er selvfølgelig at fokusere på mass-transit. Der bliver jo ikke ligefrem færre mennesker i byerne.

Pointen med at biler fylder selv når de er parkeret er fin. Det er absurd, at store dele af vores dejlige by er fyldt med asfalt istedet for steder hvor vi kan opholde os.

@Dano. Du er en klovn og jeg havde kun tid til at besvare det første indlæg på siden. Der er absolut ingen sammenhæng mellem afgifter på biler og cykelstier. Overhovedet. Bliv 10 år ældre, og vend tilbage. Sammenhængen er allerede blevet forklaret for dig, så drop endelig dine hjerter.

Tværtimod er det interresant at KK ikke kan finde ud af at gøre noget ordentligt ved cyklismen, for mage til grøn og effektiv lokaltransport findes bare ikke. Selv fodgængere må spille fallit her.

@Sir_C: jeg har en tom garage. Den kan du leje for en god flaske per måned. Så opnår jeg også den fordel at det ligner at der hele tiden er nogen hjemme. Dog skal du så flakke til lorteøen fra Østerbro og det ved jeg ikke om du er med på?




Problemet med dig, er at du tror din opførsel er i orden. Det er den ikke.
Matias
bruger
7. nov. 2012 20:35

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jamen Duncan, min pointe er jo også netop, at det nok ikke er helt så let. Herunder at forudsige, hvilken udvikling en by på indbyggerområdet vil have. Om ti år kan det være et nyt område, der er under opbygning. Der tales f.eks. om en udvidelse af Bryggen-området, så den vil blive fuldt udbygget til overfor Sluseholmen.
The life taker; followers fly planes into skyscrapers
Send you a disease through the mail wrapped inside paper
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 20:37

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Tilgangen af beboere til byen er ingen overraskelse. Den udvikling har foregået i rigtig mange år (100vis...).

At Københavns Kommune forøgede sit indbyggertal med 10 pct. på fem-seks år er altså en overraskelse - og ret voldsomt.

Det kan du ikke indplacere i en generel bevægelse fra land til by ifm. industrialiseringen. Der er jo heller ikke nogen naturlov, at byer bare vokser. Prøv eventuelt at slå op, hvor mange mennesker, der flyttede ud af København i årtierne frem mod 1990erne.

Metrobyggerierne er i øvrigt (ifølge Metroselskabet selv) uden videre beskrevet som de to største anlægsprojekter i København på denne side af Christian 4. Så lidt er der ligesom sket.
Not That Duncan
bruger
7. nov. 2012 20:40

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Ah, Matias, så læste jeg nok indlægget lidt hurtigt. Mea culpa.

Det skal da også blive spændende at se, hvad hele Carlsberg kvarteret bliver til. Det kan virkelig blive godt, hvis det bliver gjort rigtigt.
Jerikov
bruger
9. sep. 2013 21:15

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Jeg kan ikke huske om vi fik Scheldes syn med. Så for en sikkerheds skyld lægger jeg den lige.

Det har måske ikke den store betydning. Men alle skal høres.

http://www.information.dk/460084
God knows that he won´t arrive
Matias
bruger
9. sep. 2013 22:38

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Hehe, holdninger præsenteret som videnskab, indsigt og fornuft. Ja det er jo ikke et nyt fænomen, at man kan slippe afsted med den slags.

"Når New York, Sao Paulo m.fl. ønsker at copenhagenize giver det en indikation af det eksportpotentiale, vores cyklisme rummer"

- Gad vide hvorfor han ikke fortæller den historie til ende? På Manhattan har man forsøgt at give cyklister de forhold, man har i København. Det har ikke virket. Jeg har læst en artikel baseret på en statistik, som fortalte, at nu cyklede mange flere i New York - men præcis som profilmodellen, var det tal der var baseret på noget helt andet, end den historie der fortaltes. I dette tilfælde hvor mange cykler der var solgt. Har man været på Manhattan for nylig, ved man, at de cyklister man ser flest af, er de turister der har lejet en cykel i en times tid, i Central park.

"Vi vil afkoble vores forhold til den personligt ejede bil, fordi det ikke længere vil være relevant"

- Jo, selvfølgelig er bilen relevant. Og selvfølgelig er behovet til stede. For på de fleste rejser, også i København, er det hurtigere fra dør til dør, at tage bilen. Man kan selvfølgelig gøre det så besværligt og så dyrt at tage bilen, at det relevante ad den vej mindskes, men det er jo ikke helt pointen i snakken. Og dog, for det er jo cyklen, der er vejen frem, må man forstå. Kollektiv trafik til nøds, som det formuleres så lækkert i passagen om den polytrafikale fremtid. Havde det ikke været fordi en masse mennesker følte sig lidt lækkerrigtige af at nikke forstående til sådanne absurdudbrud, havde det været ret morsomt. Nu er det i stedet bekymrende.

Og hvor skal i øvrigt broderparten af de 30+ mia. på bundlinjen, som privatbilismen smider direkte i statskassen om året, så hentes? Det ved man nok ikke helt endnu, men skatter (herunder de skjulte) og afgifter kan der selvfølgelig altid skrues markant på. Præcis som med grundskylden. Det nævner artikelskriveren da også, sikkert helt uden at have taget stilling til, at sådan behøver det ikke nødvendigvis at være.

"I takt med byvækstens pres på overfladen vil der opstå efterspørgsel på helt nye små, effektive, billige og miljøvenlige transportmidler. Kombinerer man dette med den stigende efterspørgsel på el, vil det gøre den individuelle biltransport langt dyrere"

- Efterspørgslen på el er ikke hovedårsagen til, at den bliver relativt meget dyrere, end de fleste andre varer. Det er primært påførte skatter og afgifter på varen, som har sendt priserne på himmelflugt. Således er knap 20% af elregningen, prisen på den el, der bruges. Godt halvdelen af elregningen går til den politiske beslutning for samme regnings størrelse. Men det er jo bare sådan, det er, fornemmer man af artiklen. Hvis det da ikke ligefrem anses som et gode, at kunne straffe mennesker for at have penge, de selv kan administrere.

Arh, så vidt er det nok ikke kommet - det er skinger tone, det dér - vil nogen måske sige. Tja, man er i hvert fald ret tæt på joken om, at når alt andet er afgiftramt, vil politikerne forlange penge for den luft, der indåndes, når man kommer med følgende - helt alvorlige - overvejelse: "Hvor mange kilometer bycykel må du køre på om måneden, og er det inklusiv gratis forbrug af kassevogn?"

- Sådan! Sådan taler en godt opdraget kollektivist, som har deponeret sit liv hos socialstaten.
The life taker; followers fly planes into skyscrapers
Send you a disease through the mail wrapped inside paper
Jerikov
bruger
9. sep. 2013 22:58

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

Du er bindegal, Matias. Og det tjener ikke noget formål at tilsmudse din egen rede for dit politiskes virkes skyld.
Ikke uventet himler du op om skatter og afgifter, som du på sædvanlig asocial frembusen ikke vil betale.... eller i offerrollens slatne ynk, indikerer at du betaler rigeligt for.....for hvad rager velfærd og omsorg dig?

Ethvert fornuftigt menneske med nogenlunde omløb i hovedet, vil bekæmpe den egoistiske og deprimerende privatbilisme, som ikke bidrager med andet end egoisme, forurening, støj, stress og usundhed på et historisk højt niveau.


Og ved du hvad?


Du kan selv være skinger.


God knows that he won´t arrive
Matias
bruger
9. sep. 2013 23:18

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

"Du er bindegal, Matias"

- Ja, bindegal. Anderledes kan det ikke være, nu jeg ikke deler din holdning til, at den totale lighed, individets endeligt og programmeringen af mennesket er racens mål. Jeg tager det derfor som en kompliment - mange tak.

Selvfølgelig kan jeg være skinger. Hvis jeg, som du så rigtigt skriver, vil. Jeg kan dog aldrig nå op på disse højder: "Ikke uventet himler du op om skatter og afgifter, som du på sædvanlig asocial frembusen ikke vil betale.... eller i offerrollens slatne ynk, indikerer at du betaler rigeligt for.....for hvad rager velfærd og omsorg dig?"

- Kære Jerikov, hold dig til din Kaptajn Haddock-finurligheder. Det er der, du gør dig bedst. Det går knap så godt, når du forsøger at sætte trumf på din holdning, gennem en skyden i skoene, du ikke har belæg for, i stedet for at forholde sig til det konkrete indhold. Du kan nok selv se det, hvis du åbner øjnene. Men endnu en gang tak. Tak fordi du afslører din begrænsede forestilling af, hvordan man kan løse opgaver. De fælles ikke mindst. Er man ikke til hver en tid for forhøjede skatter og afgifter, er man ond. Kan det næsten blive mere skingert? Du giver selv svaret: "Ethvert fornuftigt menneske med nogenlunde omløb i hovedet, vil bekæmpe den egoistiske og deprimerende privatbilisme, som ikke bidrager med andet end egoisme, forurening, støj, stress og usundhed på et historisk højt niveau"

- Bum!
The life taker; followers fly planes into skyscrapers
Send you a disease through the mail wrapped inside paper
pukledyret
bruger
10. sep. 2013 17:00

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

I forhold til alle andre trafikanter er bilisterne de mest forkælede i dette land når det kommer til investering i infrastruktur. Så det regnskab med dine afgifter mangler trods alt en stribe mellemregninger. Motorveje er ret dyre.

Det er ret interessant at bilisterne forkæles med nybyggeri, for en lang række af trafikforskere påpeger netop at privatbilismen ikke egner sig til transport af mange mennesker. Og slet ikke over korte afstande, på steder hvor pladsen er trang.

Jeg har aldrig forstået den holdning med at man skal kunne køre i bil til sin hoveddør når man bor i en storby. Det virker en kende egoistisk på den måde at tvinge støj, forurening og asfalt ned over andre mennesker. Du kan kalde det indskrænkning af individet, andre kalder det at leve i fællesskab.

Der vindes sgu intet på den lange bane ved at bygge plads til flere biler.
Jeg mener der må være en anden løsning end denne meget begrænsede forestilling af hvordan man løser et samfundsproblem.
Problemet med dig, er at du tror din opførsel er i orden. Det er den ikke.
Bishop
bruger
10. sep. 2013 17:59

Sv: Havnetunnel til 27 milliarder.

"Der vindes sgu intet på den lange bane ved at bygge plads til flere biler. "

Næh, mere plads betyder alligevel bare flere biler, så på sigt er det begrænset, hvad en havnetunnel vil betyde .
"Shit, you shoot me in a dream, you better wake up and apologize."

Andet | Havnetunnel til 27 milliarder.

1 2 3 4 5 6