LeoVegas.dk ready? betfair Kvindebold Sukkerbold Advertisement

bold.snak

Manager | Football Manager 2017

1 2 3 4 ... 12 13 14 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
caz777
bruger
20. okt. 2016 21:52
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Ift taktik kan du pille i samme grad som i den fulde sim. De bruger samme kamp motor. Dog kan du ikke holde team talk i kampene, og der er ikke opposition instructions med. Så hvis man er glad for den del, så er det en begrænsning.

En anden forskel er at der ikke skal opbygges fortrolighed med ens opstillinger. Så i princippet virker de fra dag 1. Dog har du stadig performance drop hvis du har et helt nyt hold, som ikke kender hinanden.

Trænerstab/træning er forsimplet på den måde at du kun har et staffmember indenfor hver kategori, dvs. du har ikke individuelle trænere til forskellige programmer. Du kan lade assistenten stå for deres træning, eller du kan selv vælge hvad de skal træne. De kan vælge at træne ift hvilken position/rolle de skal spille, og derudover kan du bede dem fokusere på enkelte skills og/eller specifikke moves. Jeg kan faktisk ikke huske præcist hvordan den del er i "full" FM2016 :)

Grundideen i FM touch er at skære det ned til "den gamle" FM/CM oplevelse, altså hvor det handler om at lave sin taktik, købe spillere, træne dem, og spille. Så det meste af ting som presse-seancer etc er enten væk eller skåret drastisk ned.

Resultatet er imo at man har de ting, som jeg personligt nyder ved FM, og alt "fyldet" som jeg alligevel enten ignorerede, uddelegerede eller gjorde som sur tjans er væk. Men det er naturligvis en præference sag.

Af andre ting som man enten kan elske eller hade i FM Touch:
- Ikke mulighed for custom databaser. Så du kan ikke downloade en database som muliggør at spille ned til 14.liganiveau i england, eller med en europæisk "superleague" struktur. Den del er en skam imo, men jeg ved faktisk ikke om det også er tilfældet i 2017.
- Der er unlockables, som enten kan optjenes igennem spillet eller købes for små-penge. De unlockables kan slås til/fra i alle saves fremover. Det kan være unlockables lige fra at du får din "søn" i spillet til at der ikke er noget som hedder work permits. Personligt har jeg altid hadet work permits delen, selvom det er realistisk. Så normalt har jeg alligevel altid haft fixet min database, så alle lande talte som ECC lande. Det her lader mig så gøre det med et klik istedet. Desværre virker unlockables ikke hvis man spiller i et online spil med kammerater, hvilket er håbløst imo. Det burde være muligt at vælge ved start på et netværksspil om man ville have nogle af dem unlocked.
- Man kan vælge at "instant result" enkelte kampe hvis man ikke gider se dem. Det giver selvfølgelig mulighed for at speede en sæson op, men selv simulationen af kampen er så heller ikke ligeså præcis.
Man kan dog vist også downloade skins til den fulde version, som enabler muligheden for det, så vidt jeg ved.
- Cross save compatibility imellem tablet og PC...den del har jeg dog ikke brugt overhovedet, så aner ikke om det er godt/skidt.


Så alt i alt er det en super game-mode hvis man synes FM er blevet en smule for tungt, med for mange ´ligegyldige´ ting. Der er stadig masser af dybde i spillet indenfor de traditionelle core-funktionaliteter. Jeg kan ihvertfald anbefale at give det et skud for at se om det er noget for en.
caz777
bruger
20. okt. 2016 21:57
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Jeg kan iøvrigt give en sammenligning. Når jeg spiller FM i fuld udgave vil en sæson typisk tage mig ca 24 timer game-time. I FM touch kan jeg typisk klare det på 8-10 timer. Og det er typisk hvor jeg ser key highligths på alle kampe pånær pre-season friendlies, og måske enkelte andre kampe i løbet af sæsonen (Mickey mouse cup eller måske nogle ligakampe hvis jeg har vundet ligaen nogle kampe inden afslutning)
Geddar
bruger
21. okt. 2016 08:48
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Det lyder absolut som noget der skal prøves. Min tid er efterhånden begrænset, hvorfor jeg ikke længere er så hooked på at bruge så meget tid på mange af de små detaljer.
FMFMFM
bruger
21. okt. 2016 12:05
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Men typisk har efterspørgslen efter realisme jo været stor:) Men jeg forstår godt at nogle kan finde visse detaljer for irrelevante ift spilsituationen. Jeg synes også at mediedelen er lidt trættende - mest fordi den er lidt ensformig.. Derimod ville jeg elske en endnu mere detaljeorienteret træningsdel - der var en gang hvor man kunne inddele spillerne i grupper, det savner jeg lidt.

Jeg har ikke investeret i FM17 - jeg venter på jeres vurdering... og så er jeg igang med et forrygende save med BIF i FM16 - det er svært at smutte fra:)
**FINHVALSEDE havregryn siden 1993!!**

- Avokadoer siden 2014 (medløber, I know)
- Skyr siden 2015
caz777
bruger
21. okt. 2016 15:08
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

præcis og det er en fin balancegang.

Man skal være meget forsigtig med realisme. Mange skriger på det, men få vil reelt have det. Der er jo tonsvis af ting i det at være manager som ville være realistisk at implementere, men også dødssygt at gøre i et spil.

Et spil som FM f.eks. er jo netop ikke realistisk og heldigvis for det. I så fald ville det være umuligt at tage små klubber op igennem ligesystemet til at vinde champions league :). Men det er jo netop præcist det FM overlever på. At man kan skabe sin egen historie, som oftest skal indeholde en mængde succes.

Der er ikke mange som ville gide spille FM, hvis topmålet af success var at man efter 10 sæsoner havde præsteret at blive elevator hold i League 2.
Mercenary
bruger
21. okt. 2016 15:19
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Realismen hænger for mig også sammen med match engine og der har, efter min ydmyge mening, ikke været meget at råbe hurra for siden fm12.
It ain\´t over till the fat lady chokes and dies...
HARIBO
bruger
24. okt. 2016 09:30
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

"Ikke mulighed for custom databaser i FM Touch"

Hvor er denne mulighed i FM 2017? Er den disablet i BETA-versionen?
caz777
bruger
24. okt. 2016 13:43
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

@HARIBO

Jeg har ikke FM2017 (endnu), så ved ikke om de har ændret ting.

Jeg skal dog lige være sikker på vi snakker om det samme.

I FM2016 kan du bruge custom databaser hvis du spiller den fulde game-mode. Hvis du spiller FM Touch game-mode kan du ikke. Jeg håber de tillader det i 2017, men ved det ikke.

Hvis dit spm var ift hvordan man generelt spiller med custom databaser, så foregår det ved at man enten selv laver en (igennem editoren), eller downloader andres. Når man starter et spil, spørger den om hvilken database man vil bruge.




Fan-Of-The-Gunners
bruger
28. okt. 2016 09:10
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Jeg har spillet BETA versionen i et lille stykke tid nu. Startede med Arsenal og er 1½ sæson inde i spillet.

Første sæson bød på en PL titel, en FA cup titel samt Champions League. Ganske godkendt, må jeg sige. Lodtrækningen i CHL var ydermere temmelig realistisk, da jeg trak Barcelona i 1/8-kampen. Real Madrid var næste modstander, men jeg må sige, at jeg var temmelig overrasket over hvor svage begge hold var.

Arsenal har åndssvagt mange penge. Alaba, Varana, Lacazette, Lukaku og Griezmann er alle købt - samtidig med, at Sanchez og Ozil har fået nye kontrakter - nogle ret flotte kontrakter, skal det siges..

Ift. spillerhandler, kontraktforhandlinger og generel kommunikation med enkelte spillere, har FM virkelig oppet sig. En Mertesacker på 34 står ikke længere stædigt fast på 1 mio. om ugen - man kan nu forklare ham, at grundet hans alder, er hans status backup - hvorfor han også accepterer 4-500.000 om ugen. Der er ydermere mange nye spændende features at lege med, når der skal købes spillere.

Jeg er dog forundret over en ting; jeg har i skrivende stund oplevet, at mere end hver 2. straffespark jeg får, bliver brændt. Det er fuldstændig vanvittigt, som mine spillere brænder straffespark. Cazorla brændte 5 i træk (!), hvorfor han røg væk fra posten. Ozil startede med at score, og brænder herefter 3 i streg. Sanchez overtog for en stund, han brændte nemlig sine to. Det virker temmelig underligt.

Taktisk set, er der ikke sket det helt store, kun enkelte fin-justeringer. Jeg oplever i lidt højere grad, at taktikken mellem hjemmebane og udebane skal justeres. Men jeg er tæt på at have en beast-mode taktik lige p.t. som virker uagtet modstandere og spillested.

Dog må jeg sige, at det i endnu højere grad end nogensinde, handler om at tilpasse taktikken til sine spillere. Vil jeg eksempelvis have Ozil til at præstere, SKAL jeg køre en fri mentalitet, korte afleveringer, høj grad af kreativ frihed samt langsomt tempo.

Desværre går dette ud over Sanchez, som spiller bedst i et mere direkte tempo. Det er egentlig meget cool, men selvfølgelig lidt frustrerende at have en Øzil, som spiller på 6,98 i alle turneringer. Men okay; CHL og PL blev vundet. Det går nok.

TimE
bruger
28. okt. 2016 09:13
svar
anmeld

Sv: Football Manager 2017

Første sæson bød på en PL titel, en FA cup titel samt Champions League. Ganske godkendt, må jeg sige. Lodtrækningen i CHL var ydermere temmelig realistisk, da jeg trak Barcelona i 1/8-kampen. Real Madrid var næste modstander, men jeg må sige, at jeg var temmelig overrasket over hvor svage begge hold var.

Arsenal har åndssvagt mange penge. Alaba, Varana, Lacazette, Lukaku og Griezmann er alle købt - samtidig med, at Sanchez og Ozil har fået nye kontrakter - nogle ret flotte kontrakter, skal det siges..

What og... What?!

Der er mange ting at undre sig over i det du skriver lige der.. Hvor mange penge brugte du på de spillere?
"Hvis Leicester ender i top 4 i denne sæson, spankulerer jeg gennem gågaden nøgen på den varmeste sommerdag med flest mennesker."
- WulfgarDK

Manager | Football Manager 2017

1 2 3 4 ... 12 13 14 Vis alle sider