2021-03-07 09:30:02

FCK-topscorer: Længe siden derby-topkamp

Jonas Wind og Mohamed Daramy ser frem til at møde Brøndby. Det er længe siden, det har været en topkamp, så det bliver fedt, siger Wind.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Annonce

Søndag klokken 14 fløjtes rivalopgøret mellem Brøndby og FC København i gang på Vestegnen.

Inden kampen er Brøndby toer i tabellen med fire point ned til FCK på tredjepladsen, og at begge klubber spiller med i toppen, giver det lidt ekstra, mener Jonas Wind, som glæder sig til kampen.

- Det er ikke så meget glæden i at komme ud på Brøndby Stadion, men jeg glæder mig da til at spille et derby. Det ser jeg da frem til, og det bliver spændende.

- Det er desværre uden tilskuere endnu en gang, men det bliver fedt og en topkamp. Det er lang tid siden, det har været det mellem Brøndby og FCK, så det bliver fedt, og vi glæder os, siger Jonas Wind.

Da FCK tidligere på ugen slog Vejle med 2-1, blev Mohamed Daramy matchvinder, og den unge offensivspiller forventer en svær, men underholdende dyst på Brøndby Stadion.

Artiklen fortsætter efter billedet

3F Superliga -FCK-topscorer: Længe siden derby-topkamp
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

- Jeg tror, det bliver en rigtig god kamp, og Brøndby kan ikke sige andet, end at de har været gode. Vi ved, hvor gode de er på deres kontraer, og det er et godt kørende hold, så vi skal hele tiden være klar og selvfølgelig ikke lukke for mange mål ind, som vi har gjort i de andre par kampe.

- Vi skal gøre vores bedste, og vi ved, hvordan de her kampe er, så vi skal bare gå derhen og gøre alt for at få de tre point, siger Daramy.

Mens FCK varmede op til derbyet med en sen sejr over Vejle, måtte Brøndby nøjes med 0-0 mod Randers dagen efter.

Podcast Cover

Crystal Palace smidt ud af Europa League

Hattrick | Afsnit 156

Crystal Palace er endegyldigt smidt ud af Europa League, og London-klubben skal i stedet spille Conference League. Bliv klogere på hvorfor, og om det betyder noget for Brøndby.

Læs mere
-15:02

Annonce

Del dine tanker...

Vi vil gerne høre din mening! Del dine synspunkter med os og de andre bold-læsere og bliv en del af debatten.

Start debatten
Annonce