Luk

bold.snak

Andet | Europa Universalis

1 2 3 ... 13 14 15 ... 118 119 120 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
BSZn
bruger
3. jan. 2010 17:09
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Toftlund: De penge du får for trade er CoTs værdi, ganget med 1/20 per merchant du har i CoT´et ganget med din trade efficiency. Derfor kan NTP i starten virkelig give dig meget mere i trade, da din trade efficiency går fra noget i omkring af 25% til 35%, altså noget i retningen af en 1/3 mere. I starten som lille stat kan det virkelig sætte gang i din økonomi.
Med hensyn til krige, så kommer jeg generelt godt ud af dem, men det er også fordi jeg oftest fordi jeg kun går i krige jeg kan vinde og er viklet ind i en fandens masse defensive alliancer. I multiplayer er dog ikke fordi man som regel selv kan vælge det...


Desuden er HTTT en ganske udmærket udvidelse, dog betyder det at man kan lave sine egne advisors at jeg ikke længere starter med national bank som min første ide, da jeg bare kan få tre advisors til at erstatte den ide i starten. Generelt bruger jeg kun 4 advisors. Masters of the mint, som reducerer inflation, commanders som giver ekstra army tradition (synes at gode generaler er virkelig vigtigt for at vinde krigene), diplomats som reducerer badboy/infamy. Til sidst bruger jeg en gang imellem colonian range advisors hvis jeg spiller koloniseringsstat.
Og så er det meget rart at de endelig har lavet et arvings og dynastisystem. Gør det langt lettere at lave en slags rollespil. Man kan jo også være heldig at man får muligheden for at slå en skodkonge ihjel inden han kommer til magten. Og desuden ved man nu hvor lang tid regency councils virker.

Dog skal de se at få ændret Casus belli systemet en smule, der er simpelthen så mange lige nu, at man kan være i krig i spillets samtlige 422 år. Men alt i alt en god strømlinning af spillet, og det giver lidt mere til spillets holdbarhed.

Og Curtis: køb det ikke på steam, hellere gamersgate. Måske har det noget at gøre med mit totale had til steam.
Glory, Glory Man United!

Dette indlæg er blevet rettet 3. jan. 2010 17:10 af BSZn
Sir
Moderator
3. jan. 2010 18:25
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Hvilken effekt har lav stabilitet på ens land?
Dette er en signatur.
BSZn
bruger
3. jan. 2010 18:41
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

minus tax modifiers, compete chance, merchant chance, mere revoltrisk. Desuden kan man ved -3 stability ikke erklære krig. Desuden er bonusserne for +3 stability så enorme at man helst skal have det så ofte som muligt.
Glory, Glory Man United!
Sir
Moderator
3. jan. 2010 18:55
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

ok.

Jeg forstår iøvrigt ikke at jeg ikke kan få merchants i andre CoTs end mit eget. Jeg har max Free Trade og Pluto. Det burde give gode chancer. Der sker dog ikke en skid.
Dette er en signatur.
Burro
bruger
3. jan. 2010 18:57
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

SirC, hvis du holder musen stille over stabilitylogoet, fremstår det også. I hvert fald i mit spil, jeg spiller dog ikke med udvidelsespakken.
.
BSZn
bruger
3. jan. 2010 20:09
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

sir_c hvor meget infamy har du? Det giver -1% compete chance per point af infamy du har. Desuden hvis du er mercantilist på sliders så har du ingen bonusser til trade i udlands CoT (som er +25% for fuld free trade)
Glory, Glory Man United!
Sir
Moderator
3. jan. 2010 21:13
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Mega meget infamy, så det er jo nok derfor. Jeg er helt i bund på free trade. (altså max free trade).
Dette er en signatur.
Krook
bruger
3. jan. 2010 21:53
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Kan da være man skulle overveje at få fat i HTT. Til dem der ligesom mig kan lide at starte småt og skabe et stort land, kan jeg i øvrigt anbefale at starte med Milano i 1399. Man har et par provinser at gøre godt med, og har gode muligheder for at diploannexe de små stater omkring en. Derudover er de italienske provinser helt urimeligt rige, og har stort set alle manufactory fra start af, så selvom jeg mintede 20+% mere eller mindre hele spillet, var jeg den der lå længst fremme i tech. Derudover er det så dejligt at man har et håndgribeligt mål, da man jo kan skabe Italien når man har tilstrækkeligt mange af de italienske provinser.

Omkring HTT. Styrer man nu dynastiet, eller er det stadig landet man styrer? Synes det var meget cool i Crusader Kings at man kunne starte som portugisisk fyrste og ende som konge af Bulgarien, hvis man var lidt heldig/uheldige med arvinger og sådan.
BSZn
bruger
3. jan. 2010 23:30
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Det er stadig landet. Dynastierne har ikke så meget at gøre som CK. Faktisk putter det bare nogen af kongerne i familie med hinanden, sætter efternavn på dem og giver et navn til arvingen.

Sir_c: kom også til at tænke på at det giver -15% i compete chance per non-core CoT du har. Det kan meget hurtigt smadre din handel...
Glory, Glory Man United!
Frygah2
bruger
4. jan. 2010 23:19
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Nu bruger jeg sgu denne tråd til at bryde ud i jubel over at det næste spil fra Paradox bliver Victoria II. Holder det samme niveau som EU3 og forgængeren, er der meget at se frem til. Ifølge Paradox skulle det komme ud i 2010.

Sir_c og andre, I kan godt begynde at glæde jer! Det eneste der bekymrer mig er den noget kortere periode, men hvis et år så går tilpas langsommere med flere events, så går det vel lige op. Og ellers er der masser af mods.

Der er desværre ikke kommet screenshots endnu.

Andet | Europa Universalis

1 2 3 ... 13 14 15 ... 118 119 120 Vis alle sider