Luk

bold.snak

Andet | Europa Universalis

1 2 3 4 ... 118 119 120 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Sir
Moderator
8. nov. 2009 18:00
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Har du en forklaring på hvorfor det så tit er "impossible" at lave en alliance? Selvom man har 200 i relations fx og er naboer.
Dette er en signatur.
qanatoli
bruger
8. nov. 2009 18:08
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Jeg har ikke så meget erfaring med spillet, men mit bedste bud er, at det er fordi det land du ønsker at alliere dig med allerede er i en alliance med et land du har et dårligt forhold til, eller at det er i krig med en af dine allierede.

Jeg har gang i et spil med Mecklenburg, hvor jeg ret hurtigt blev kejser - det kan være ret stressende. Men generelt burde Mecklenburg kunne sikre dig en god økonomi, og hvis du vil kan du udvidde ved fredeligt at vassalisere og siden annektere dine naboer. Det giver dog også dårlig reputation, og tager lang tid.

Selv havde jeg ret gode erfaringer med at lære spillet ved at starte som Castille - som skrevet tidligere i tråden er økonomien god, og der er gode muligheder fr at øve sig i både krig (mod Maurerne og Aragon) og kolonisering.
A good friend will help you move. A really good friend will help you move a body.
BSZn
bruger
8. nov. 2009 18:34
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

En anden grund til at en alliance kan være "impossible" er at man generelt ikke kan have mere end to alliancer. Dette gælder begge parter. Dette kan dog overskrides ved "release nations" gennem fred, eller "create vassals" som du selv gør. Ellers kan relations, som sagt være en faktor. Desuden er det ofte langt sværere at få en alliance med nogen, hvis core du ejer (det er vist kun muligt i teorien).

Ellers er jeg selv lige nu igang med et spil med Byzantine Empire. Jeg er lige begyndt (er i år 1415), men det har faktisk taget en del tid, da jeg har været i krig med Ottomanerne (og deres vasaller Bosnien og Serbien). Efter en lang krig som kostede to af mine konger (en af dem var en 7-7-8!) og som varer fra 1400-1413 lykkedes det mig at besætte hele ottomanernes vestlige del (min flåde hold Bospherus stredet lukket, og hele ottomanernes hær blev fanget i den østlige del. Surt at have 25,000mand til at se på 6,000 overtage over halvelen af ens rige. Så med den sejr fik jeg en 5-6 territorier, og er ved at komme på fode.
Glory, Glory Man United!
Kemosabe
bruger
9. nov. 2009 10:36
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

EU3 er et fedt spil, selvom det da har sine skønhedsfejl. Jeg spiller som Danmark og har taget hele Norden, Østersøområdet samt en rigtig god bid af central Europa. Jeg har også koloniseret Caribien, det nordlige Sydamerika samt Vest- og Sydafrika. Stort set alle er sure på mig, selvom jeg vel nærmest aldrig har startet en krig. Når man annekterer områder, bliver åbenbart generelt bare skide sure, også selvom det var fjenden, der startede løjerne helt umotiveret.

Jeg må også tilstå at jeg aldrig helt har fattet kampsystemet til bunds. Dvs hvornår mænd, heste eller kanoner er gode/dårlige at bruge. Kan nogen forklare dette?

Og så er det lidt frustrerende at man ofte er nødt til at jagte fjendens hær rundt på hele kortet for at få udslettet den ordentligt.

Trade-systemet med handelsmændene, som skal sendes afsted til CoT er heller ikke super velfungerende efter min opfattelse, og det virker som om det bedst kan svare sig helt at lade være med at bruge penge på lortet.

Sir
Moderator
9. nov. 2009 11:29
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

har du den nyeste Nomine udvidelse? Der fungerer det der auto-send med mechants perfekt. Jeg har 5 merchants i ALLE CoT som man kan se som europæer før man kan opdage noget af verden.
Dette er en signatur.
Sir
Moderator
9. nov. 2009 13:53
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Hvis man vil lave en ekspedition til den nye verden, hvad er så vigtigt mht skibene? Hvordan får man dem til ikke at gå ned halvejs?
Dette er en signatur.
Frygah2
bruger
9. nov. 2009 13:59
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Såvidt jeg ved er det lidt en blanding, men at holde sig langs kyster plejer at være bedst. Og selvfølgelig hvis du har kolonier på vejen (Grønland og lignende), så er det ingen problemer.

I øvrigt kan jeg tilføje at hvis man vil spille som colonial power, kan man lige så godt finde den edit der fjerner pirater. For kommer man op i tiden, laver man ikke andet end at slås mod pirater der flygter igen og igen, og så ellers blokerer dine havnebyer konstant. Pisseirriterende.
Kemosabe
bruger
9. nov. 2009 13:59
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Ok, jeg har vist bare ´vanilla´ versionen med en patch på, så det kan være derfor. Jeg synes ihvertfald de bliver verfet væk hurtigere end jeg kan sende dem afsted.
Sir
Moderator
9. nov. 2009 14:02
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

Jeg kan ikke tilføje min explorer til min flåde. NOgen ide om hvorfor?
Dette er en signatur.
Kemosabe
bruger
9. nov. 2009 14:10
svar
anmeld

Sv: Europa Universalis

"Hvis man vil lave en ekspedition til den nye verden, hvad er så vigtigt mht skibene? Hvordan får man dem til ikke at gå ned halvejs? "

Som Boldsen siger er det vigtigt at holde sig til kysterne. Så snart du er i åbent farvand, ryger attrition-scoren gevaldigt i vejret. Hvis du ikke er beliggende direkte ved Atlanten, prøv da at få en aftale i stand med fx Castille eller Portugal, så du kan restituere til 100% i deres havne før den lange tur over Atlanten eller ned langs Afrika. Opdag et par bidder af gangen og prøv ikke at blive for dristig, for du skal jo kunne nå hjem i havn igen, før du ryger på 0%. Har selv mistet talrige skibe på den konto...


Prøv at kolonisere Island, hvis du er Nordeuropæer eller en Vestafrikansk provins, da dette giver dig et godt springbræt til nye opdagelser.

Andet | Europa Universalis

1 2 3 4 ... 118 119 120 Vis alle sider