Luk

bold.snak

Andet | Cykeltråden - Dauphiné!

1 2 3 ... 1931 1932 1933 ... 2310 2311 2312 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
SotD
bruger
1. maj 2017 22:02
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Jeg synes desuden godt man kunne plædere for Sam Oomen, Sondre Holst Enger, Marc Soler, Sebastian Henao, Stefan Küng, Loic Vliegen, Pierre Latour, Lennard Kämna, Jakub Mareczko, Riccardo Minali, Michael Gogl, Florian Senechal og flere jeg sikkert har glemt i farten.
Glædelig jul Hr. Og Fru Bold
tobi
bruger
1. maj 2017 22:08
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Over dem, jeg har nævnt? Eller som boblere? Nogen af dem er vist også for gamle (Latour er i hvert fald 93´er).
Il_Preferito
bruger
1. maj 2017 22:36
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Men ved aerob udholdenhed stopper sammenligningerne så også bare sådan mere eller mindre.

Jeg er som sagt med på, de er store talenter, men jeg har svært ved at forstå hvordan de kan presse sig foran en rytter, der allerede har en lang række af topresultater bag sig på landevejen. Og når den ene skal forsvares med et juniorverdensmesterskab, men World Tour-etapesejr og top 10-placering i et monument ikke rigtig regnes for noget i ligningen, er vi nok ude i, at jeg ryster lidt på hovedet.
Heldigvis har du jo selv forklaret, at det er fordi, du ikke bryder dig om rene sprintere, hvilket så må være hele bevæggrunden her.

Van der Har har været (og er ret vel beset stadig) en rigtig god crossrytter. Som så er blevet kørt agterud, når han har været med Giant på landevejen. Jeg prøver egentligt bare at sige, at der ikke er garanti for, at nogle af de to cross-fyre udvikler sig som Stybar og Lars Boom.

Historien er jo f.eks. den samme om Sven Nys, som du selv bringer op. Det er ikke mange, der ryster i bukserne over hans landevejsresultater, selvom han vel er det nærmeste cykelcross kommer Eddy Merckx.
Og Niels Albert var ligeså ringe.
I don’t believe that anyone will match Rafa’s record of winning ten Roland Garros titles; that is the greatest individual performance in the sport because it is the hardest tournament to win.
tobi
bruger
1. maj 2017 22:45
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Men ved aerob udholdenhed stopper sammenligningerne så også bare sådan mere eller mindre.


Haha, okay. Det er jo heller ikke den klart vigtigste egenskab for en cykelrytter...

Vi får se, hvad det bliver til med dem. Jeg tror på, de bliver the real deals, men der er jo ingen grund til at prøve at overbevise dig om det, når jeg jo ganske rigtigt ikke kan vide det. Og sådan er det jo gerne med denne slags talentspejderi.

Og ja, ja, Ewan, du er en dygtig rytter. Undskyld min formastelighed.
Il_Preferito
bruger
1. maj 2017 23:16
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Men er vi enige om, der er markant forskel på distance og udfordringer, når vi taler cross- og landevejscykling? Jeg troede egentligt, du kunne forstå den uden udpenslingen, men ok, den er svær i dag.

Forskellen på dit og mit ´talentspejderi´ er så bare, at Ewan allerede er the real deal og at cross-drengene (i landevejssammenhæng) slet ikke er.

For tredje gang, tror jeg skam også de bliver gode. Jeg prøver bare at sætte det hele lidt i perspektiv, når Stybar og Boom fremhæves som skoleeksemplerne - der er som sagt eksempler hvor ryttere, der har domineret de to, ikke kunne levere noget som helst på smalle dæk.

På samme måde aner vi heller ikke om Simon Andreassen bliver en god landevejsrytter. Men jeg tror det og her betyder Jakob Fuglsang, Cadel Evans og Ryder Hesjedal ikke alverden.
I don’t believe that anyone will match Rafa’s record of winning ten Roland Garros titles; that is the greatest individual performance in the sport because it is the hardest tournament to win.
tobi
bruger
1. maj 2017 23:28
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Men hvor meget har Sven Nys og Niels Albert villet det? Det må også lidt være et spørgsmål om det - jeg har aldrig hørt om, at de har forsøgt transitionen til landevejen, hvilket blandt andet skyldes, at der er rigeligt med penge i cross-sporten i Belgien.

Til gengæld har jeg som sagt hørt, at van Aert og van der Poel anses som værende bedre ryttere end Stybar var, og han har immervæk været tæt på at vinde Paris-Roubaix flere gange og er blevet en fremragende landevejsrytter.

Og ja, på landevejen er de ikke the real deal, men det er de jo da så sandelig inden for cross-verdenen. Der er jo nærmest ingen andre real deals, fordi de to freaks kan sætte alle med to minutter snart sagt hver gang, de sætter sig i sadlen. Men det kan da godt være, jeg undervurderer sværheden af skiftet en smule. Rent fysiologisk kan jeg bare ikke helt se, hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre.

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at de helt specifikke arbejdskrav naturligvis er forskellige de to discipliner imellem, men der er jo dog så mange fællestræk, at jeg vil gå ud fra, at en omlægning af træningen vil kunne omstille en god cross-rytter til at blive en god landevejsrytter. Der skal selvfølgelig noget udholdenhed på, og de skal vænnes til at køre de mange timer, men det at køre de mange timer er jo ikke den virkelige udfordring i landevejscyklingen. Her er det jo altså også den høje intensitet i finalerne, der er det vigtigste. Så det man skal lære er jo (i gåseøjne) at kunne køre et godt cross-løb (arbejdskravsmæssigt) efter flere timer i sadlen.
UdAfBusken
bruger
1. maj 2017 23:53
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Nu går jeg ud fra, at hele essensen i sådan en talentsnak drejer sig om potentiale, og derfor vil der af gode grunde altid være en masse usikkerhed og hvad-nu-hvis osv. Der er jo ingen tvivl om, at Caleb Ewan er en klart bedre cykelrytter end fx Van Aert og Van der Poel pt., men når snakken udelukkende går på potentielt topniveau, kan jeg godt forstå, at man har sine forbehold omkring Ewan. Det har jeg i hvert fald (dermed ikke sagt, at jeg ikke tror, at han kan blive en verdensklasse cykelrytter en dag, jeg er bare langt fra overbevist endnu).

Sjovt nok fulgte jeg Van der Poel en del allerede som junior (en af mine gode venner kørte for landsholdet som junior, så dengang fulgte jeg en del med i juniorcykling), og der var han et niveau over alle andre, måske lige med undtagelse af Mads P. Nu ved jeg godt, at resultater som junior ikke siger det helt store i forhold til at skabe sig en karriere som professionel cykelrytter, men det er jo ikke fordi Van der Poel er gået i stå siden, han har bare ikke prioritet landevejen ret højt. Han har dog alligevel i glimt vist glimrende evner på landevejen, bl.a. med en samlet sjetteplads i Belgien Rundt som 20-årig, en sejr foran etablerede WT-ryttere i Ronde van Limburg som 19-årig osv. Jeg tror bestemt, at han kan blive en stjerne på landevejen.
UdAfBusken
bruger
2. maj 2017 00:03
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Jeg synes desuden godt man kunne plædere for Sam Oomen, Sondre Holst Enger, Marc Soler, Sebastian Henao, Stefan Küng, Loic Vliegen, Pierre Latour, Lennard Kämna, Jakub Mareczko, Riccardo Minali, Michael Gogl, Florian Senechal og flere jeg sikkert har glemt i farten.


Er der da nogle af ovenstående ryttere, som du ville vælge frem for dem, som tobi har på? Stefan Küng kunne måske presse sig på, men han har nok lidt lidt under en skadesplaget start på karrieren som professionel.

Il_Preferito
bruger
2. maj 2017 09:42
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

I begyndelsen af årtusindet kørte Nys for Rabobank og var med i en række landevejsløb hver sæson, mens Niels Albert er/var mere handicappet af at køre på et crosshold, der ikke rigtig får mange muligheder på landevejen.

Det kan selvfølgelig "sagtens" lade sig gøre fysiologisk og de er potentielt også større talenter end Nys var, men fysiologisk kunne det største monster, crosssporten har set, ikke overføre det til landevejen, når han fik chancen. Det er helt rigtigt, at en fuldbyrdet satsning på landevejen taler til de to unge herrers fordel, men lad os nu lige se hvordan det helt konkret spiller ud. Selvom de er store talenter, er det nok ikke World Tour-hold, der lige nu står i kø for at skrive kontrakt med dem.

Det betyder i øvrigt ikke alverden i transitionsdiskussionen, at de anses for at være bedre CROSSryttere end Stybar, men det er en sidebemærkning.

Det jeg protesterer imod, er at de regnes for større landevejstalenter end ryttere, der allerede har større resultater end de har. De fortjener groft sagt ikke at blive nævnt i samme liga som Miguel Angel Lopez, Moscon, Gaviria og Ewan, når der tales om landevejscykling.

Og selvom diskussionen drejer sig om potentiale, er de efter min mening stadig ikke at regne foran landevejsrytterne. De har måske gigantisk potentiale, men de andre er allerede begyndt at realisere det og det er efter min mening en kæmpe bias at nævne ikke en, men to crossryttere blandt de ni største talenter på kloden, når diskussionen handler om lande-fucking-vej.

Og lad mig så til slut igen understrege, at jeg også tror, de er the real deal. Især Van der Poel er nævnt som en rytter, der kører rigtig flot opad, når han er med på landevejen, men det er bare ikke det samme som at jeg tror han nødvendigvis bliver en bedre Ardenner-rytter end eksempelvis Sam Oomen (som jeg regner for et kæmpe talent i det regi).
I don’t believe that anyone will match Rafa’s record of winning ten Roland Garros titles; that is the greatest individual performance in the sport because it is the hardest tournament to win.
maarkap
bruger
2. maj 2017 09:50
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Hvil i fred, Scarponi!

Er der da nogle af ovenstående ryttere, som du ville vælge frem for dem, som tobi har på? Stefan Küng kunne måske presse sig på, men han har nok lidt lidt under en skadesplaget start på karrieren som professionel.


Sam Oomen og Marc Soler ville nok gøre sig på mit hold. Men en nulbon som Jakob, ville være langt fra det hold.
"Ronaldo putting his career on the line for his country while Messi retires after missing a penalty."

Andet | Cykeltråden - Dauphiné!

1 2 3 ... 1931 1932 1933 ... 2310 2311 2312 Vis alle sider