Luk

bold.snak

Andet | Cykeltråden - Dauphiné!

1 2 3 ... 1941 1942 1943 ... 2310 2311 2312 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
repos
Moderator
17. maj 2017 10:45
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Dumoulin kan vel, ligesom Froome iøvrigt, køre meget beregnende opad i resten af Giroen.

Froome kører vel ikke specielt beregnende (hvis man smider Watt-gøglet på hylden). Mit indtryk er, at han er mere offensiv end Quintana, men det passer selvfølgelig bedre ind i det romantiske billede af TdF.

Quintana kører temmelig røvsygt i TdF efter min mening, og Jørgen Leths fascination af ham skyldes vel udelukkende hans nationalitet.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.

Dette indlæg er blevet rettet 17. maj 2017 10:46 af repos
Zidanes Y Pavones
bruger
17. maj 2017 11:01
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Quintana kører temmelig røvsygt i TdF efter min mening, og Jørgen Leths fascination af ham skyldes vel udelukkende hans nationalitet.

Jeg tror mere det fordi han ligner en uskyldig gedehyrde på 10 år. Især alderen tiltaler ham.
-
Som et træ der ikke vil brænde
Ligesom en by vokser vi sammen
PÃ¥ en pude i ly for larmen
FÃ¥r et billede skiftet ramme
Halil
bruger
17. maj 2017 11:03
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Sidste år synes jeg Froome kørte flot og beregnende med det stærke hold bag sig. Han lod folk stikke afsted og kørte sit eget tempo, for så oftest at hente dem igen.

Noget lignende kan Dumoulin forsøge på.

Froome var dog også meget angrebsivrig i starten af TDF og sidenhen mere beregnende. Det var flot. Han må stadig ærgre sig over vindetapen i Vueltaen, hvor han taber det hele på gulvet.

Quintana sidste år i TDF var en kæmpe skuffelse.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
repos
Moderator
17. maj 2017 11:16
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Froome angreb bl.a på en nedkørsel sidste år. Det var da flot.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Caroe
bruger
17. maj 2017 12:14
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

14. etape ligner en mulighed for at hente det første minut.
16. etape kan give eksplosion hvis kørt aggressivt. (og det tror jeg den bliver)
17. etape kan sandsynligvis give lidt tid

og så kommer hhv. 18, 19 og 20, hvor jeg forventer at Quintana sætter alt på plads. Jeg tror i øvrigt heller ikke man skal afskrive Pinot og Thomas som ryttere der potentielt kan gå forbi Dumoulin.


Jeg kan ikke se argumentet for at Quintana henter et minut på 14. etape, hvor slutningen kun er 6,7 km og omkring 8 %. Sammenlignet med Blockhaus er det altså under halvt så langt og knapt så stejlt.

16. etape er jeg enig i.

17. etape kan vist ikke blive meget mere end 5 sekunder medmindre Movistar sætter hele Sunweb-holdet (inkl. Dumoulin) inden for de første 60 km.

18. etape bliver også vigtig for Quintana, for jeg tror han får svært ved at hente nævneværdig tid på 19. og 20. etape medmindre han satser alt og samtidig formår at overrumple Sunweb taktisk.

Dumoulin er selvfølgelig et spørgsmålstegn i GT-sammenhæng, men han bliver bestemt ikke nem at slå. Ten Dam lader til at være fornuftigt kørende og Preidler+Geschke er heller ikke uefne ryttere. Kelderman havde dog pyntet rigtigt meget i bjergene.

Dumoulin kan køre sit eget tempo på finalestigningerne og derved begrænse tidstabet. Men hvad sker der hvis Quintana angriber med 80km til mål på 18. etape og samtidigt har to mand i udbrud? Man må regne med at Dumoulin har lært lektien fra september 2015 og prøver at stoppe udbrudsforsøg fra Movistar. Så er han næsten halvvejs, antaget at hans egen form og holbarhed er som den skal være.
Forza Roma!

Continuate così, prossimo derby col Frosinone!

No Pizarro, No Party!
SotD
bruger
17. maj 2017 12:24
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Og dengang havde han heller ikke forberedt sig specifikt på at køre klassement, hvilket han nu har.


Én ting er hvad man siger, noget andet er hvad man gør. Jeg tror næppe der er tvivl om, at Dumoulin havde forberedt sig efter bedste evne på at køre en top 5 hjem i det løb.
Glædelig jul Hr. Og Fru Bold
SotD
bruger
17. maj 2017 12:28
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Lidt som på Blockhaus, hvor Dumoulin relativt tidligt blev sat, men fandt rytmen og trillede flot i mål.


Det er bare ikke helt så nemt på de etaper hvor der er bjerge fra morgen til sen eftermiddag. Hans hold kan ikke kontrollere det hvis Quintana, Pinot, Nibali og hvad de nu ellers hedder lægger pres på fra 50-60km til mål. Og ryger Dumoulin så af, så kan han køre nok så kontrolleret, så taber han altså hurtigt et par minutter.

Jeg tror ikke på ham som samlet vinder, men jeg tror han er i spil til podiet - Nok mest sandsynligt (for mig) som 2er. Jeg tror at Thomas eller Pinot suser forbi også.
Glædelig jul Hr. Og Fru Bold
SotD
bruger
17. maj 2017 12:31
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Jeg kan ikke se argumentet for at Quintana henter et minut på 14. etape, hvor slutningen kun er 6,7 km og omkring 8 %. Sammenlignet med Blockhaus er det altså under halvt så langt og knapt så stejlt.


Det ser jeg som værende præcis årsagen til at han kan hente et minut. Han skal ikke længere fokusere på at Pinot og Nibali risikerer at smutte omkring ham der. Han skal bare op hurtigst muligt, når Dumoulin har sluppet. Det kan han passende gøre sammen med de nævnte, i stedet for at bruge en masse ressourcer på, at stikke dem også.

Indtil Dumoulin er kørt agterud forudsætter jeg at Quintana, Pinot og Nibali (eller hvem der måtte have de ekstra kræfter - herunder Thomas), kan blive nogenlunde enige om at trykke den af sammen, og så måske først køre fra hinanden med en kilometer til mål for at se hvem der er stærkest.
Glædelig jul Hr. Og Fru Bold
SotD
bruger
17. maj 2017 12:33
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Man må regne med at Dumoulin har lært lektien fra september 2015 og prøver at stoppe udbrudsforsøg fra Movistar. Så er han næsten halvvejs, antaget at hans egen form og holbarhed er som den skal være.


Men hvordan gør man lige det, når både kaptajnen og holdkammeraterne på det modsatte hold er stærkere i bjergene?
Glædelig jul Hr. Og Fru Bold
Caroe
bruger
17. maj 2017 12:57
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - Giro!

Det ser jeg som værende præcis årsagen til at han kan hente et minut. Han skal ikke længere fokusere på at Pinot og Nibali risikerer at smutte omkring ham der. Han skal bare op hurtigst muligt, når Dumoulin har sluppet. Det kan han passende gøre sammen med de nævnte, i stedet for at bruge en masse ressourcer på, at stikke dem også.


Hans første angreb skete med 6,8km til mål og han satte dem med 5,3km til mål. Altså blot 1,5 km sammen med Nibali/Pinot, hvor han i øvrigt holdte fast i et relativt højt tempo alligevel. Det er i hvert fald ikke mange km, som du påstår. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det har kostet mere end 20-30 sekunder i sidste ende.

Men hvordan gør man lige det, når både kaptajnen og holdkammeraterne på det modsatte hold er stærkere i bjergene?


Jovist, den bliver svær. Jeg vil også stadig pege på Quintana som favorit i sidste ende. Af de resterende bjergetaper er det dog kun 16. og til dels 18. etape som for alvor bliver svære at kontrollere imod Movistar. På alle de andre etaper bør de kunne bringe Dumoulin sikkert hen til sidste bjerg og så bør han kunne begrænse sit tidstab nogenlunde. Om det så hedder 20 sekunder eller 1 minut bliver spændende at se.

Forza Roma!

Continuate così, prossimo derby col Frosinone!

No Pizarro, No Party!

Andet | Cykeltråden - Dauphiné!

1 2 3 ... 1941 1942 1943 ... 2310 2311 2312 Vis alle sider