Luk

bold.snak

Andet | Cykeltråden - Tour de France!

1 2 3 ... 229 230 231 ... 2353 2354 2355 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Gasbarroni
bruger
12. maj 2011 22:16
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

“Maybe they (the critics) don’t know what cycling is. We have to put the riders on a platform so they can show the world they are worthy of being called professionals and champions,” Zomegnan said. “We have to put them in a situation to be able to do something that normal person cannot do, to let them demonstrate the difference between a cyclo-tourist and a champion.”
Vincere non e importante. E l´unica cosa che conta!

90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
NickRomano
bruger
12. maj 2011 22:18
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

@ Jess

Men der er forskel på nedkørsler, og man behøver ikke opsøge de farligste.

Livet går i stå, hvis man ikke kan køre i bil på arbejde hver dag, men det gør cykelsporten ikke, fordi man undgår de vildeste nedkørsler.

Peris -Roubaix er fladt terræn, og det er rytterne, der accelerer farten af forskellige hensyn - men kun i korte passager. Nedkørslerne er langt længere og i betydeligt højere fart. Det kan ikke en gang sammenlignes.

40 km/t er ikke en gang halvedelen af, hvad rytterne ofte kører med ned ad bjergene. Og som jeg skrev før; man slår sig på brostenene, men man slår sig ikke ihjel.

Beskyttelsesnet ? Det er argumentation nok i sig selv.

At det eventuelt er farligere at træne, er ikke ensbetydende med, at man så blot kan se stort på sikkerheden i løbene.

Mig bekendt har man iøvrigt ikke sikkerhedsnet med på træningsture.
Alle lykkelige familier ligner hinanden; men den ulykkelige familie er altid paa sin egen maade ulykkelig.
NickRomano
bruger
12. maj 2011 22:22
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

M.h.t. Rolf Sørensens udtalelser siger han jo netop om 14. etape, at der nok er nogle ting, der kan rettes op på.

Så han giver mig jo ret, da det jo netop er den ekstreme 14. etape, som jeg angriber.
Alle lykkelige familier ligner hinanden; men den ulykkelige familie er altid paa sin egen maade ulykkelig.
NickRomano
bruger
12. maj 2011 22:27
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

@ Gasbaronni

Er det ikke Zomegnan, der kommer til at stå til ansvar og har fejlet, hvis man laver 14. etape om ?

I så fald er Zomegnans ord under klar indflydelse af, at han har sin røv på spil.
Alle lykkelige familier ligner hinanden; men den ulykkelige familie er altid paa sin egen maade ulykkelig.
Gasbarroni
bruger
12. maj 2011 22:38
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

Det ændrer ikke, at hans pointe i mine øjne er valid. Jeg vil se de bedste yde deres ypperste. Både hvad angår styrke og teknik.

Giro’en har i mange år været det mest ekstreme løb. Derfor er det i modsætning til Tour de France værd at se.
Vincere non e importante. E l´unica cosa che conta!

90 anni di Agnelli, una storia di trionfi - Grazie Avvocato
Razz
Kapitalistisk Starut
12. maj 2011 22:40
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

Giroens problem i mange år er bare at det har været middelmådige ryttere, der har kørt det, men i år er der noget stjernestøv.
Det er flot, at du kan lukke lort ud, men det er jo sådan set ikke noget at være stolt af. Ethvert røvhul kan gøre det samme. Selv et rotterøvhul kan presse små klumper lort ud. Du bør virkelig stile efter mere her i livet end at kunne efterligne et
FrækFyr17
bruger
12. maj 2011 22:41
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

At drage paralleller mellem cykling og golf siger jo bare det hele, altså. Hvis vejret skifter om til, say, torden midt under en etape, skal man så standse karavane, felt(herunder fx udbrydere) og tilskuere for at søge ly? Ja, jeg ved godt, det er sat på spidsen, men for fanden hvor går der puritanisme i den nu.

Det smukke og unikke ved cykelsporten er jo netop dens naturlighed og falden i ét med miljøet.


At Weylandt - ære være hans minde - uheldigvis ramler ind i en klippevæg under et uopmærksomt øjeblik, og at I ser et misvisende billede af og læser om den nedkørsel, får helt folk til at starte en kædereaktion og fare i flint. Ja, årets Giro er kontroversielt, men på ingen måde opsøger den ulykker. Dét er igen snakken om at falde i ét med miljøet, for rytterne er altså topforberedte via både arrangørernes præsentation og egne besigtigelser både måneder før og dagene op til løbet.

- For som Zomegnan svarede på al kritikken, så er ruten blot fundamentet, mens rytterne skaber løbet. i forlængelse heraf kan de altså godt tænke rationelt, og hvis en nedkørsel ikke tillader vovede angreb, så ved de det og er forberedte. Sidst, men ikke mindst, forventer ingen vel, at de efter 172 kuperede km vil komme et større udbryder- og favoritfelt op til toppen af Monte Crostis. Opkørslen indgyder jo netop til angreb, fordi man simpelthen ikke kan sidde en større gruppe og i læ. Folk, der vil noget(og her er niveauet noget højere i år), vil positionere sig favorabelt inden nedkørsel ved at trampe igennem og isolere konkurrenterne, mens de mindre ambitiøse vil rulle i mål derfra.


Skal vi ikke bare se, hvordan nedkørslen rent faktisk er og forløber, for selv Bjarne Riis nævner den som værende forsvarlig, og han har ellers en mindre god nedkører i Contador ift. Nibali, Scarponi og andre bejlere.
En gyser er at holde med flagermus og ulve.

Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly

Dette indlæg er blevet rettet 12. maj 2011 22:47 af FrækFyr17
Jess
bruger
12. maj 2011 22:43
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

Du tager din bil på arbejde, deres cykel er deres arbejde. Og alle nedkørsler er farlige, Jens Voigt væltede på en nedkørsel i noget der knap kan kaldes et sving, han ramte bare den hvide streg midt på vejen meget uheldigt og væltede og var ude resten af sæsonen. Den Weylandt døde på var jo langt fra en af de værste set i historien, han var bare meget uheldig. De færreste styrt sker også på nedkørsler. De fleste styrt sker på fald vej når der er uro i feltet eller der er forskellige forhindringer som hæller eller ligende på vejen.

Og det er flot at du kan fuldstændig vælge at forkaste at Kivilev døde mens vejen gik op ad og ved ´lav´ fart for en professionel cykelrytter, sametidig med at du argumentere at det er totalt ´ufarligt´ at køre Paris-Roubaix, bare fordi det ikke var det løb han døde i ændrer ikke på situationen. Nu ved jeg heller ikke hvor hurtigt Tom Jelte Slagter kørte i går, men han styrtede også på flad lige vej og han slog sig gevaldigt. Ved de hastigheder som professionelle cykelryttere kører, så er det altså altid farligt.

Jeg vil mene at det er meget farligere at prøve at lige blandt de 20 forreste de sidste kilometer på en sprinter etape end det er at køre en nedkørsel.

Der er ikke sikkerhedsnet på træningsture ja. Men det er også sjældent at der køres med samme intentsitet på nedkørsler under træning som i løb, bl.a. pga. den normale trafik man kan risikere at møde, der er flere historier om ryttere, prof og amatører, der har mødt en bil på den anden side af en hårnål og er endt på køleren eller værre.

Og beskyttelsesnettet er der ikke fordi de regner med at der er flere der styrter, men fordi der nogle steder er en meget stejl kant lige ved siden af vejen, som uheldige ryttere ikke skal falde ud over.
NickRomano
bruger
12. maj 2011 22:52
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

Kunne man så også smide olie på vejene på udvalgte steder, tage hjelmene fra rytterne, forbyde indtagelse af føde under løbene, tage radionerne fra rytterne, sætte Abdujaparov-bomme op på endnu smallere opløbsstrækninger, lukke Al-Qaeda-folk ind blandt tilskuerne og gøre etaperne 50 - 60 km. længere ville det blive endnu mere spektakulært og værd at se på for blodtørste danskere.

Og den bedste skal nok stadigvæk vinde, så man har ikke mistet noget.

Som om cykelsporten ikke i forvejen var en freak-sport.
Alle lykkelige familier ligner hinanden; men den ulykkelige familie er altid paa sin egen maade ulykkelig.
Faberge
bruger
12. maj 2011 22:54
svar
anmeld

Sv: Cykeltråden - R.I.P Wouter Weylandt

Gu´ ve´ om det er en ren sikkerhedsforanstaltning, at Franck Schleck ikke kører Giroen? Det ville simpelthen være for farligt.
En fisselatte, tak.

Andet | Cykeltråden - Tour de France!

1 2 3 ... 229 230 231 ... 2353 2354 2355 Vis alle sider