Luk

bold.snak

Andet | 9x5

1 2 3 ... 5 6 7 ... 10 11 12 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Kaffe
"bruger"
9. dec. 2010 13:19
svar
anmeld

Sv: 9x5

Sikkert. Men det jo absurd, n√•r man husker p√•, at k√łnnene udvikler sig i helt forskellige tempi og p√• forskellige omr√•der.
Man kunne jo fx lege med tanken om at sætte lidt yngre piger sammen med lidt ældre drenge.
Niddets arkivar
Mr. Pink
bruger
9. dec. 2010 13:21
svar
anmeld

Sv: 9x5

Overvej lige de krav der rent faktisk er til den moderne lærer.

Vi skal ikke blot have en masse faglighed og autoritet (som er de to mest typiske kvaliteter folk r√•ber op om) - nej, vi ska ogs√• kunne n√• ind til hver eneste elev, og se hans/hendes potentialer, svagheder og kvaliteter, v√¶re dybt engagerede i hver eneste time, have en konstruktivt og frugtbart samarbejde med for√¶ldre, lave niveauopdelt undervisning/undervisningsdifferentiering, bringe v√¶sentlige ideologiske tanker p√• banen som frihed, demokrati, medbestemmelse, involvere eleverne og s√łrge for deres alsidige udvikling. Dette skal bl.a sikres gennem evaluering og god planl√¶gning af undervisningen samtidig med at man sk√¶rer ned p√• forberedelsestid og undervisningstimer i b√•de folkeskole og p√• seminarier.
Hvor er verdens bedste rygtebonanza? Savner den. Elsker transferrygter
pv
bruger
9. dec. 2010 13:23
svar
anmeld

Sv: 9x5

Ja, Kaffe. Og/eller man kunne k√łnsopdele undvisningen - i nogle fag, noget af tiden.
Faberge
bruger
9. dec. 2010 13:23
svar
anmeld

Sv: 9x5

Berlingske papirudgave er i √łvrigt lidt sjov i dag.

Side 2-3: Regeringens folkeskole-annonce. Placeret lige efter en forside, der beretter om, hvor ringe forfatning folkeskolen er i.
En fisselatte, tak.
Forhammeren
bruger
9. dec. 2010 13:25
svar
anmeld

Sv: 9x5

Bosse

"Det der s√• savnes er politikere der t√łr bringe forslaget p√• banen, for i det √łjeblik der tales om noget der minder om k√łnsopdeling, kan du v√¶re sikker p√• at du har ganske s√• mange Fjellr√§ven-tasker i fodformede sko p√• nakken."

Jeg ved ikke om jeg taler for andre PCere end mig selv men det vil ikke kunne få mit blod til at koge.

From where you are now i dont think you can go wrong.
Bosse1983
bruger
9. dec. 2010 13:33
svar
anmeld

Sv: 9x5

@Forhammeren

Nej, men jeg antager heller ikke at du er den lykkelige ejer af et par fodformede Ecco-sko, en norsk sweater og en rosa Fjellräven fra firserne. I tilfælde du skulle eje nogle af tingene antager jeg endvidere, at de aldrig bliver kombineret.

Min pointe er at der er en tendens til, at det er vigtigere at l√¶re ungerne v√¶rdier end kundskab. Derfor frygter jeg at r√łdstr√łmperne kommer p√• barrikaderne, hvis den slags kommer p√• banen. Det ville jo ogs√• v√¶re en falliterkl√¶ring for feelgood-p√¶dagogik.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6

Dette indlæg er blevet rettet 9. dec. 2010 13:39 af Bosse1983
Geddar
Moderator
9. dec. 2010 13:40
svar
anmeld

Sv: 9x5

Forhammeren er dog ganske optaget af k√łnsdebatten, og fortaler for kvotering i bestyrelsen.

Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at mere ekstreme ligestillingsfortalere ville ryge op i det r√łde felt, hvis en politiker foreslog k√łnsopdeling i undervisningen.


Bosse1983
bruger
9. dec. 2010 13:42
svar
anmeld

Sv: 9x5

Der m√• man s√• sondre mellem ligestilling og ligev√¶rd. Det er vel heller ikke "rigtigt" at forvente at man fungerer i et system tilrettelagt af det ene k√łn og deraf ogs√• indirekte for det ene k√łn.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6

Dette indlæg er blevet rettet 9. dec. 2010 13:43 af Bosse1983
pv
bruger
9. dec. 2010 13:43
svar
anmeld

Sv: 9x5

Det er nok rigtigt Geddar, men de m√• alts√• indse at man ikke giver ligestilling til begge k√łn ved at undervise p√• det ene k√łns pr√¶misser.
Forhammeren
bruger
9. dec. 2010 13:46
svar
anmeld

Sv: 9x5

Bosse
Jeg er ikke p√¶dagog men m√•ske kan der v√¶re en pointe i at den teknologiske udvikling g√łr at man bedre end ellers kan flytte fokus fra kundskab til at l√¶re vigtigheden af samarbejde og social interaktion.

Her kunne en udnyttelse af k√łnsforskelle spille en vigtig rolle.

Ikke dermed være sagt at kundskab ikke er vigtigt.

Selvom det naturligvis er p√• et stadie langt udover folkeskolen ( men kimen bliver selvf√łlgelig lagt her ) s√• kigger jeg liges√• meget p√• "bl√łde" v√¶rdier n√•r jeg kigger p√• CVer.

Naturligvis er de formelle kvalifikationer vigtige men om en ans√łger har karakterer der er en smule st√łrre eller mindre end andre betyder ikke meget ift at de har demonstreret samarbejdsevner feks i et konkret projekt.

Geddar, at f√• en k√łnsfordeling der er optimal i enhver sammenh√¶ng er ganske rigtigt vigigt...
Skal vi undlade k√łnsopdeling i folkeskolen fordi der ikke er empirisk bevis for at det har nogen gavnlig effekt p√• b√łrnenes fremtidige indl√¶ring ?
From where you are now i dont think you can go wrong.

Dette indlæg er blevet rettet 9. dec. 2010 13:55 af Forhammeren

Andet | 9x5

1 2 3 ... 5 6 7 ... 10 11 12 Vis alle sider