Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1212 1213 1214 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Bosse1983
bruger
20. marts 2017 10:39
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Han er vel en mand med principper, og fulgte således kun med i så meget af undervisningen som du får for 10% skat.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
Fc kronen
bruger
20. marts 2017 10:49
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

S√• jeg f√•r alt det som folk i st√łrre byer f√•r eller hvordan skal jeg tolke jeres indl√¶g?
Vi har ikke engang en folkeskole mere, den skal vi selv opretholde, det er ikke gratis. Er det fair?
Posten kan vi sikkert også glemme at få om et par år. Er det fair?
Men jeg kan da godt se at det falder jer for brystet at jeg syntes det er forkert med den skævvridning der er.
Hvad der er underligt er den måde i svarer. Der bliver ikke svaret kun svinet.
Debatforum er der ikke meget af.
Marching on together!
I support two teams. Leeds United & whoever is playing against Man utd.

how long? Not long, ¬īcause what you reap is what you sow.
Black Spider
bruger
20. marts 2017 11:36
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvad er der efterhånden tilbage for os der bor i mindre byer?

Meget lave boligpriser, god luft, f√¶rre narkomaner som naboer, mindre trafik, chancen for at se lidt natur uden beton, og selvf√łlgelig den friske duft af gylle? Flere parkingspladser per indbygger, muligheden for faktisk at bruge bilen inde i byen, og betydeligt mindre risiko for fartb√łder?

Hvorfor skal jeg der kommer fra en mindre by betale Det samme i skat som en fra de ti st√łrste?

Fordi det er voldsomt upraktisk at justere indkomstskat efter hvor folk bor?

Jeg er pisse tr√¶t af at skulle st√łtte endnu et metro byggeri eller letbane der kun kommer et f√•tal af befolkningen til gode.

Og resten af landet er jo nok ogs√• tr√¶t af at skulle betale til bus og togdrift til elendige huller ude p√• landet, hvor der ikke er passagerer og hvor driften er alt andet end rentabel. Tilsvarende med alle de andre dele af infrastrukturen, hvor landsbyfolket ogs√• har krav p√• d√¶kning, uagtet at √łkonomien per n√¶se er grim.

Der er endda gratis cykler til alle i staden. De har kun kostet den nette sum af 46000 stykket

Hvis de minder bare en anelse om bycyklerne i Aarhus, s√• er de til geng√¶ld ogs√• ekstremt ringe. Men det er jo ikke nogen overraskelse, at √łkonomien sejler, taget i betragtning hvem vi har valgt til at forvalte den.

Du kan i √łvrigt med al rimelighed ogs√• v√¶re forn√¶rmet over Seruminstituttet. Det er nu solgt for sm√•penge til en rig araber med tvivlsomme forbindelser, med den officielle begrundelse af driften var h√•bl√łs negativ. Og s√• viser det sig, at driften er negativ, fordi regeringen helt intentionelt har vedtaget at underbetale Seruminstituttet, s√• man kunne finde penge til noget kultur-hall√łj. Tak for det, Corydon. Sgu ikke noget at sige til, at McKinsey ville have ham.

Jeg vil have frihed.

Hvem vil ikke?

Men med det service niveau der er på landet burde jeg Max. betale 10%.

10% af hvad? Og hvordan kom du frem til det tal?


Dette indlæg er blevet rettet 20. marts 2017 11:37 af Black Spider
Fc kronen
bruger
20. marts 2017 11:53
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

De ti procent er jo bare et koncept.
Ang√•ende den offentlige trafik, s√• er jeg sikker p√• at en bus der kommer fire gange dagligt (dog ikke i skoleferie) ikke koster mange basse√łrer. Det er absolut ikke de nyeste hybrid busser der bruges, ordet vrag er nok en mere fair beskrivelse.
Marching on together!
I support two teams. Leeds United & whoever is playing against Man utd.

how long? Not long, ¬īcause what you reap is what you sow.
clausp
bruger
20. marts 2017 12:12
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Fc kronen, du udstiller virkelig din manglende samfundsforståelse endnu en gang.

Vi har ikke engang en folkeskole mere, den skal vi selv opretholde, det er ikke gratis. Er det fair?

At din lokale folkeskole er lukket er et kommunalt anliggende. Det har ikke noget at g√łre med hvad der foreg√•r i de store byer, men udelukkende dine lokale kommunalpolitikere du skal straffe for det.

Posten kan vi sikkert også glemme at få om et par år. Er det fair?

Lad nu v√¶re med at tage sorgerne p√• forskud. Og hvis det er nogen tr√łst for dig, s√• har Post Danmark ogs√• mere end sv√¶rt ved at overholde sine servicem√•l i de st√łrre byer.

Der er endda gratis cykler til alle i staden. De har kun kostet den nette sum af 46000 stykket, det er jo et fund.

Dette er ogs√• et kommunalt anliggende. Det m√• borgerne i K√łbenhavns Kommune s√•ledes straffe sine kommunalpolitikere for hvis de √łnsker dette.

Hvad der er underligt er den måde i svarer. Der bliver ikke svaret kun svinet.
Debatforum er der ikke meget af.

Ovenstående eksempler viser at du har mere end svært ved at skille skæg fra snot. Og det er hvad der er blevet indikeret overfor dig.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Krook
bruger
20. marts 2017 12:43
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@Kronen
Jeg tror godt du kan regne med at der bliver brugt flere kr. p√• offentlig transport og infrastruktur pr. indbygger i provinsen end i KBH. Det er alts√• billigere at bygge metro til indbyggerne hvis der bor 1 mio lige ved siden af hinanden, end hvis den skal d√¶kke hele s√łnder+midtjylland.
C.D
bruger
20. marts 2017 13:14
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Ok, s√• du er uenig. Det har du selvf√łlgelig lov til at v√¶re, men kunne du ikke l√łfte dit niveau bare en smule, bare en lille bitte smule. S√• slipper jeg nemlig for at sidde med f√łlelsen af at du tror du er mere end du er.

Jeg sv√¶vede faktisk lidt p√• gr√¶nsen mellem, om det var trolling eller seri√łst, men da du s√• bragte bycyklerne p√• banen, var jeg overbevist, om at det var trolling.

Nu understregede det så i stedet med alt tydelighed, at du ikke engang tilnærmelsesvist har gidet sætte dig ind i tingene.

Hvordan tror du, at bycyklerne er finansieret? Og hvordan i alverden er du kommet frem til, at de st√•r gratis til r√•dighed? Hvis nogen har ret til at v√¶re pissed over d√©t, s√• er det da i den grad k√łbenhavnerne og frederiksbergerne, som via kommuneskat har f√•et lov til at betale for hovedparten af det lort (den 3. partner er DSB), inden vi s√• kan f√• lov til at betale igen, hvis vi en dag skulle finde p√• rent faktisk at bruge lortet. Det sidste er naturligvis ikke tilf√¶ldet, for hvis vi godt kunne lide at cykle rundt i vores egen by, ja s√• anskaffede vi sgu nok en cykel. Og nu skal det ikke lyde som ren brok over konceptet bycykler, for det har selvf√łlgelig nogen positive afledte effekter ift turisme osv.

Hvis du gerne vil tages seri√łst og p√•kr√¶ve, at folk skal l√łfte deres niveau i svarene til dig, s√• lav bare en lille smule research p√• de emner, du gerne vil kritisere, s√• du ikke fremst√•r som den gennemsnitlige nationen!-bruger.

Edit: Og jeg synes egentlig, at det er fint relevant med en debat om urbanisering af samfundet, placering af offentlige, akademiske arbejdspladser mv., og jeg har igennem tiderne taget b√•de provinsens og byernes parti i s√•danne diskussioner alt efter den f√łrte retorik, men jeg har immerv√¶k aldrig taget den ud fra, at (hovedsagligt) K√łbenhavns Kommune har kastet penge ned i et sort hul. Det m√• v√¶re et anliggende mellem k√łbenhavns borgerrepr√¶sentanter og k√łbenhavns borgere.
Dette indlæg er blevet rettet 20. marts 2017 13:24 af C.D
pukledyret
bruger
20. marts 2017 13:27
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

I forbindelse med bycyklerne i KBH er det v√¶rd at notere sig f√łlgende;

- De er ikke gratis at bruge
- De virker efter hensigten, i det de g√łr det mere attraktivt at benytte offentlig transport ind til byen, og herefter en cykel til de sidste par kilometer til arbejdspladsen. De g√łr det ogs√• mere attraktivt ikke at tage bilen helt ind i de sm√• gader.
- De giver overskud.

Husk ogs√• p√•, at hver gang der k√łres en kilometer i en bil s√• koster det samfundet en del penge (jeg mener det er omkring 5 kroner per km.), mens samfundet sparer penge n√•r der cykles i stedet for (omkring 2 kroner per km.). Det giver rigtig god mening at f√• de sidste kilometer inde i byen lagt over i andre transportformer end en bil.


Compromise, conformity, assimilation, submission.
Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite.
All of which are American dreams.
Mercenary
bruger
20. marts 2017 13:35
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det var dog ret festligt, da b√•de L√łkke og HTS s√• blanke ud, da de blev spurgt om at redde Udkantsdanmark. De mente begge at bedre internet var l√łsningen.

Det er selvf√łlgelig heller ikke let at redde Udkantsdanmark, n√•r der reelt er et √łnske om at f√• folk ind til de store byer.

Lukningen af de mindre, lokale folkeskoler og oml√¶gning til stordrift (med alle dennes problematikker og sikkert overvurderede effektiviseringsrationaler), har i hvert fald haft en k√¶mpe indflydelse. Der er jo ingen b√łrnefamilier, der vil overveje det s√•.

Udkantsdanmark er for de gamle, de kan d√ł om kap.
Lose all to save a little
clausp
bruger
20. marts 2017 13:45
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Mercenary, for at redde "Udkantsdanmark" skal der vel v√¶re en trussel at redde det fra?Eftersom urbaniseringen har fundet sted siden Romerriget - hvad er det s√• der skal g√łres?
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1212 1213 1214 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider