Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1212 1213 1214 ... 3197 3198 3199 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Bosse1983
bruger
20. marts 2017 10:39
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Han er vel en mand med principper, og fulgte således kun med i så meget af undervisningen som du får for 10% skat.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
Fc kronen
bruger
20. marts 2017 10:49
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Så jeg får alt det som folk i stÞrre byer får eller hvordan skal jeg tolke jeres indlÊg?
Vi har ikke engang en folkeskole mere, den skal vi selv opretholde, det er ikke gratis. Er det fair?
Posten kan vi sikkert også glemme at få om et par år. Er det fair?
Men jeg kan da godt se at det falder jer for brystet at jeg syntes det er forkert med den skÊvvridning der er.
Hvad der er underligt er den måde i svarer. Der bliver ikke svaret kun svinet.
Debatforum er der ikke meget af.
Marching on together!
I support two teams. Leeds United & whoever is playing against Man utd.

how long? Not long, ÂŽcause what you reap is what you sow.
Black Spider
bruger
20. marts 2017 11:36
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvad er der efterhånden tilbage for os der bor i mindre byer?

Meget lave boligpriser, god luft, fÊrre narkomaner som naboer, mindre trafik, chancen for at se lidt natur uden beton, og selvfÞlgelig den friske duft af gylle? Flere parkingspladser per indbygger, muligheden for faktisk at bruge bilen inde i byen, og betydeligt mindre risiko for fartbÞder?

Hvorfor skal jeg der kommer fra en mindre by betale Det samme i skat som en fra de ti stÞrste?

Fordi det er voldsomt upraktisk at justere indkomstskat efter hvor folk bor?

Jeg er pisse trÊt af at skulle stÞtte endnu et metro byggeri eller letbane der kun kommer et fåtal af befolkningen til gode.

Og resten af landet er jo nok også trÊt af at skulle betale til bus og togdrift til elendige huller ude på landet, hvor der ikke er passagerer og hvor driften er alt andet end rentabel. Tilsvarende med alle de andre dele af infrastrukturen, hvor landsbyfolket også har krav på dÊkning, uagtet at Þkonomien per nÊse er grim.

Der er endda gratis cykler til alle i staden. De har kun kostet den nette sum af 46000 stykket

Hvis de minder bare en anelse om bycyklerne i Aarhus, så er de til gengÊld også ekstremt ringe. Men det er jo ikke nogen overraskelse, at Þkonomien sejler, taget i betragtning hvem vi har valgt til at forvalte den.

Du kan i Þvrigt med al rimelighed også vÊre fornÊrmet over Seruminstituttet. Det er nu solgt for småpenge til en rig araber med tvivlsomme forbindelser, med den officielle begrundelse af driften var håblÞs negativ. Og så viser det sig, at driften er negativ, fordi regeringen helt intentionelt har vedtaget at underbetale Seruminstituttet, så man kunne finde penge til noget kultur-hallÞj. Tak for det, Corydon. Sgu ikke noget at sige til, at McKinsey ville have ham.

Jeg vil have frihed.

Hvem vil ikke?

Men med det service niveau der er på landet burde jeg Max. betale 10%.

10% af hvad? Og hvordan kom du frem til det tal?


Dette indlÊg er blevet rettet 20. marts 2017 11:37 af Black Spider
Fc kronen
bruger
20. marts 2017 11:53
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

De ti procent er jo bare et koncept.
Angående den offentlige trafik, så er jeg sikker på at en bus der kommer fire gange dagligt (dog ikke i skoleferie) ikke koster mange basseÞrer. Det er absolut ikke de nyeste hybrid busser der bruges, ordet vrag er nok en mere fair beskrivelse.
Marching on together!
I support two teams. Leeds United & whoever is playing against Man utd.

how long? Not long, ÂŽcause what you reap is what you sow.
clausp
bruger
20. marts 2017 12:12
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Fc kronen, du udstiller virkelig din manglende samfundsforståelse endnu en gang.

Vi har ikke engang en folkeskole mere, den skal vi selv opretholde, det er ikke gratis. Er det fair?

At din lokale folkeskole er lukket er et kommunalt anliggende. Det har ikke noget at gÞre med hvad der foregår i de store byer, men udelukkende dine lokale kommunalpolitikere du skal straffe for det.

Posten kan vi sikkert også glemme at få om et par år. Er det fair?

Lad nu vÊre med at tage sorgerne på forskud. Og hvis det er nogen trÞst for dig, så har Post Danmark også mere end svÊrt ved at overholde sine servicemål i de stÞrre byer.

Der er endda gratis cykler til alle i staden. De har kun kostet den nette sum af 46000 stykket, det er jo et fund.

Dette er også et kommunalt anliggende. Det må borgerne i KÞbenhavns Kommune således straffe sine kommunalpolitikere for hvis de Þnsker dette.

Hvad der er underligt er den måde i svarer. Der bliver ikke svaret kun svinet.
Debatforum er der ikke meget af.

Ovenstående eksempler viser at du har mere end svÊrt ved at skille skÊg fra snot. Og det er hvad der er blevet indikeret overfor dig.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Krook
bruger
20. marts 2017 12:43
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@Kronen
Jeg tror godt du kan regne med at der bliver brugt flere kr. på offentlig transport og infrastruktur pr. indbygger i provinsen end i KBH. Det er altså billigere at bygge metro til indbyggerne hvis der bor 1 mio lige ved siden af hinanden, end hvis den skal dÊkke hele sÞnder+midtjylland.
C.D
bruger
20. marts 2017 13:14
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Ok, så du er uenig. Det har du selvfÞlgelig lov til at vÊre, men kunne du ikke lÞfte dit niveau bare en smule, bare en lille bitte smule. Så slipper jeg nemlig for at sidde med fÞlelsen af at du tror du er mere end du er.

Jeg svÊvede faktisk lidt på grÊnsen mellem, om det var trolling eller seriÞst, men da du så bragte bycyklerne på banen, var jeg overbevist, om at det var trolling.

Nu understregede det så i stedet med alt tydelighed, at du ikke engang tilnÊrmelsesvist har gidet sÊtte dig ind i tingene.

Hvordan tror du, at bycyklerne er finansieret? Og hvordan i alverden er du kommet frem til, at de står gratis til rådighed? Hvis nogen har ret til at vÊre pissed over dét, så er det da i den grad kÞbenhavnerne og frederiksbergerne, som via kommuneskat har fået lov til at betale for hovedparten af det lort (den 3. partner er DSB), inden vi så kan få lov til at betale igen, hvis vi en dag skulle finde på rent faktisk at bruge lortet. Det sidste er naturligvis ikke tilfÊldet, for hvis vi godt kunne lide at cykle rundt i vores egen by, ja så anskaffede vi sgu nok en cykel. Og nu skal det ikke lyde som ren brok over konceptet bycykler, for det har selvfÞlgelig nogen positive afledte effekter ift turisme osv.

Hvis du gerne vil tages seriÞst og påkrÊve, at folk skal lÞfte deres niveau i svarene til dig, så lav bare en lille smule research på de emner, du gerne vil kritisere, så du ikke fremstår som den gennemsnitlige nationen!-bruger.

Edit: Og jeg synes egentlig, at det er fint relevant med en debat om urbanisering af samfundet, placering af offentlige, akademiske arbejdspladser mv., og jeg har igennem tiderne taget både provinsens og byernes parti i sådanne diskussioner alt efter den fÞrte retorik, men jeg har immervÊk aldrig taget den ud fra, at (hovedsagligt) KÞbenhavns Kommune har kastet penge ned i et sort hul. Det må vÊre et anliggende mellem kÞbenhavns borgerreprÊsentanter og kÞbenhavns borgere.
Dette indlÊg er blevet rettet 20. marts 2017 13:24 af C.D
pukledyret
bruger
20. marts 2017 13:27
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

I forbindelse med bycyklerne i KBH er det vÊrd at notere sig fÞlgende;

- De er ikke gratis at bruge
- De virker efter hensigten, i det de gÞr det mere attraktivt at benytte offentlig transport ind til byen, og herefter en cykel til de sidste par kilometer til arbejdspladsen. De gÞr det også mere attraktivt ikke at tage bilen helt ind i de små gader.
- De giver overskud.

Husk også på, at hver gang der kÞres en kilometer i en bil så koster det samfundet en del penge (jeg mener det er omkring 5 kroner per km.), mens samfundet sparer penge når der cykles i stedet for (omkring 2 kroner per km.). Det giver rigtig god mening at få de sidste kilometer inde i byen lagt over i andre transportformer end en bil.


Hvor er du den dag, vores Þkosystem kollapser?
Mercenary
bruger
20. marts 2017 13:35
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det var dog ret festligt, da både LÞkke og HTS så blanke ud, da de blev spurgt om at redde Udkantsdanmark. De mente begge at bedre internet var lÞsningen.

Det er selvfÞlgelig heller ikke let at redde Udkantsdanmark, når der reelt er et Þnske om at få folk ind til de store byer.

Lukningen af de mindre, lokale folkeskoler og omlÊgning til stordrift (med alle dennes problematikker og sikkert overvurderede effektiviseringsrationaler), har i hvert fald haft en kÊmpe indflydelse. Der er jo ingen bÞrnefamilier, der vil overveje det så.

Udkantsdanmark er for de gamle, de kan dÞ om kap.
Lose all to save a little
clausp
bruger
20. marts 2017 13:45
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Mercenary, for at redde "Udkantsdanmark" skal der vel vÊre en trussel at redde det fra?Eftersom urbaniseringen har fundet sted siden Romerriget - hvad er det så der skal gÞres?
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1212 1213 1214 ... 3197 3198 3199 Vis alle sider