Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1501 1502 1503 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 10:36
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Jo, morgentrafikken er da et problem i Aalborg - det vil jeg gerne medgive.

Clausp berører problematikkens rod egentlig meget fint. Aalborg oplever år efter år en tilgang i tilflyttere, og den gruppe består i høj grad af studerende, der blandt andet skal bo i midtbyen, da det er der, kommunen har bygget de nye studieboliger. Mange af disse har, modsat tidligere, egen bil, og byens infrastruktur er ikke helt så gearet længere, som den tidligere var.

Det ville hjælpe, hvis flere studerende cyklede eller tog bussen - men altså, forklar dem lige det. Jeg ville da også have hoppet i bilen, hvis jeg havde haft sådan én i min studietid.

Så finten er vel, at gøre det mere attraktivt, at tage offentlig transport. Det er bedre for trafikken, parkering og ikke mindst miljøet. Det kunne man have gjort ved en letbane - og nu ledes der efter andre løsninger.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
repos
Moderator
22. nov. 2017 10:45
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Eftermiddagstrafikken oplever jeg som værre. Nu skal jeg heldigvis ikke på motorvej eller på Vesterbro, men det er slemt nok de tidligere nævnte steder.

Motorvejen er jo helt stoppet omkring røret hver eneste morgen og eftermiddag.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 10:51
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Korrekt. Men er motorvejen ikke et regionalt anliggende?
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
repos
Moderator
22. nov. 2017 10:53
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Jo, men der er stadig kø.

Aalborg er et trafikalt mareridt, men hvad fanden, når alle insisterer på at køre alene i hver sin bil, så må det være sådan. Jeg er ikke en skid bedre selv.
Heldigvis har jeg egen parkeringsplads, så jeg slipper for at køre omgange i Vestbyen.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 10:58
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

"Forfærdeligt for bilens affjedring og cyklisternes sikkerhed?" Det er vel afhængigt af hvor hurtigt, man kører over dem. Med 50 kilometer i timen, kommer man ikke til at mærke meget til det - medmindre ingeniørerne virkelig kokser i den (igen).


Næ, det gør det faktisk ikke. Laves det som i Oslo (som jeg ikke ved om det gør, men det er det eneste eksempel på en sporvogn jeg har set) vil asfalten over tid gå i stykker, hvilket skaber store huller imellem skinnerne og den omkringlæggende vej. Er der vådt kan det blive (næsten) livsfarligt for cyklister.

Jeg har svært ved at se hvordan sygehuset kommer til at påvirke trafikken så meget. Mange kører dertil i egen bil eller bliver transporteret i sygetransporter. Og de fleste besøg sker antageligvis alligevel uden for myldretiden.
At 2eren er fyldt er et tosset argument for en letbane. Man bare købe flere busser og sætte dem ind i planen. Det burde ikke være et økonomisk problem, da de mange passagerer jo betaler for deres billet.

Og i øvrigt. Hvis man gør Th. Sauers vej tosporet kunne man løse nogle af problemerne på Universitetsboulevarden, men det gør vi ikke fordi så mister bussen noget af sin konkurrencefordel.
Dette indlæg er blevet rettet 22. nov. 2017 11:00 af Bechgaard
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 11:00
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Aalborg er et trafikalt mareridt, men hvad fanden, når alle insisterer på at køre alene i hver sin bil, så må det være sådan. Jeg er ikke en skid bedre selv.

Jeg er ikke enig i, at det er et decideret mareridt - men det er blevet værre. Og ja, det kommer blandt andet fordi der rundt regnet er én person for hver bil.

Det er også derfor, man skal gøre det mere attraktivt, at tage offentlig transport.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 11:08
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Bechgaard

Næ, det gør det faktisk ikke. Laves det som i Oslo (som jeg ikke ved om det gør, men det er det eneste eksempel på en sporvogn jeg har set) vil asfalten over tid gå i stykker, hvilket skaber store huller imellem skinnerne og den omkringlæggende vej. Er der vådt kan det blive (næsten) livsfarligt for cyklister.

Ja, asfalt går i stykker over tid. Det gør det også når der ikke er spor - så det er lidt en stråmand at komme med. Det kræver jo bare vedligeholdelse, som alt andet infrastruktur kræver vedligeholdelse - det har intet med selve letbanen at gøre.

I Amsterdam og Wien, hvilket lige er de to eksempler, jeg på stående fod kan huske, fungerer det upåklageligt med sporvogne.

At 2eren er fyldt er et tosset argument for en letbane. Man bare købe flere busser og sætte dem ind i planen. Det burde ikke være et økonomisk problem, da de mange passagerer jo betaler for deres billet.

Aalborg Kommune har mig bekendt busserne, så de behøver ikke købe flere. Det er dog tosset at tænke, at løsningen på problemet må være, at sætte endnu flere busser ind på linje og dermed skabe endnu mere trafik. Endvidere er busser, set med de grønne briller, håbløst forældet. De forurener ad pokker til, så selvfølgelig og heldigvis tænkes der i andre baner end "der skal bare sættes flere ind".

Hvis man gør Th. Sauers vej tosporet kunne man løse nogle af problemerne på Universitetsboulevarden, men det gør vi ikke fordi så mister bussen noget af sin konkurrencefordel.

Det bliver beboerne af Diskovej, Knud Rasmussens Vej, Fuglekvarteret og dem der nyder Golfparken nok kede af.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
repos
Moderator
22. nov. 2017 11:09
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det er i hvert fald et mareridt, når man holder i kø, og det tager 30-45 min. at køre 6-7 km.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
clausp
bruger
22. nov. 2017 11:14
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Jeg har svært ved at se hvordan sygehuset kommer til at påvirke trafikken så meget. Mange kører dertil i egen bil eller bliver transporteret i sygetransporter. Og de fleste besøg sker antageligvis alligevel uden for myldretiden.

Når man flytter ca. 6500 ansatte og 1000 sengepladser, så får det ikke konsekvenser?

At 2eren er fyldt er et tosset argument for en letbane. Man bare købe flere busser og sætte dem ind i planen.

Flere busser er heller ikke en løsning når trafikken allerede er på bristepunktet. Og så kan der være flere passagerer i et letbanetog end i en bus - og så har man skinnefaktoren. Turen er mere behagelig og derfor vil flere være indstillet på at tage letbanen fremfor bilen end hvis det er bussen der er alternativet.

Det burde ikke være et økonomisk problem, da de mange passagerer jo betaler for deres billet.

Du implicerer at busdriften foregår på markedsvilkår. Det er imidlertid forkert. Billetindtægterne svarer til ca. 40 % af driftsudgifterne på busdriften. Så flere passagerer kan ikke alene finansiere flere busser.

Og i øvrigt. Hvis man gør Th. Sauers vej tosporet kunne man løse nogle af problemerne på Universitetsboulevarden, men det gør vi ikke fordi så mister bussen noget af sin konkurrencefordel.

"Konkurrencefordel". Hold da op, hvor dumt. Og Universitetsboulevarden bliver ikke mindre fyldt hvis man opgraderer Th. Sauers Vej. Tværtimod.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson

Dette indlæg er blevet rettet 22. nov. 2017 12:03 af clausp
Mr123
Banned
22. nov. 2017 12:56
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Ideen skulle jo også være, at nogle af de mange billister skulle tage letbanen istedet, hvilket ville fjerne noget af trafikken. Derudover, så mener jeg også a sådan et letbane-tog, hvertfald den model man havde kig på, skulle kunne tage det samme som 4 almindelige busser. Letbanen ville kunne tage folk fra stadion til AAU på 25 minutter (muligvis hurtigere).

Som flying siger, så kunne det måske også gøre det mere attraktivt for studerende at bosætte sig omkring campus. Der er jo ingen grund til at man skal bo i midtbyen, men transporten gør det en anelse svært, ligesom der er ret dødt omkring campus efter klokken 16.
Native American
Soar like an eagle, sit like a pelican
Don’t call us Indians
We´re more like West Eurasians crossed with Siberians

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1501 1502 1503 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider