Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1503 1504 1505 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Bosse1983
bruger
22. nov. 2017 14:41
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Relativt forudsigelig valgtæsk til DF, som lever i vildfarelsen om, at fordi man kravler op i sengen til S på Borgen, er der også alliancer på kommunalpolitisk niveau. De fremstår mest som lettere uintelligente politikere, så lidt som de får ud af det.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 14:45
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Claus

Jeg er ligeglad med privatbilismen som sådan. Jeg er interesseret i at forbedre den generelle fremkommelighed i stedet for at gøre det sværere for halvdelen af dem der transporterer sig.

Jeg bryder mig ikke om at spilde penge. 2eren har ikke problemer i forhold til andre steder i byen. Tag f.eks. 12eren, der holder ved krydset Humlebakken/Hadsundvej i evigheder omkring kl. 8 fordi der er biler der gerne vil svinge til højre, men ikke kan komme til for cyklister. Eller den konstante tilstopning af Universitetsboulevarden fordi lyskrydsene ved motorvejen ikke er dimensioneret til trafikken (for det er altså dem der er årsagen til problemerne). Krydsene ved Sønderbro/Østre Alle/Sohngårdsholmsvej er også en kæmpe prop hver dag, men det løser en letbane heller ikke.
Jeg ville gerne at politikerne arbejdede for at forbedre fremkommeligheden generelt. Det kunne foreksempel være ved en vestforbindelse eller en bro ved Dannebrogade for at afhjælpe Vesterbro og en ringvej der kunne tage noget af trafikken igennem midtbyen.

m eftermiddagen er det også umuligt at komme ud af rundkørslerne fra Selma Lagerløfs Vej, Niels Bohrs Vej og Einsteins Boulevard. Fortæl mig lige hvordan en udvidelse af Th. Sauers Vej vil forbedre dette.


Ja tak. Den tur tager jeg selv hver dag. Nogle gange i bil. Der er to årsager til problemet. (1) Folk der ikke fatter at køre ud i krydset og (2) de hastigheder bilerne kører på Universitetsboulevarden. Hvis hastighedsbegrænsningen blev sat ned til eksempelvis 50 km/t ville man ikke være nervøs for at der kom en eller anden bil flyvende med 80 km/t igennem rundkørslen og så ville der forhåbentligt komme mere flow fra sidevejene.
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 15:10
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvad tror du er nemmest at vedligeholde: (1) En flad vej, hvor huller groft sagt bare skal dækkes eller (2) En hul hvori der ligger en metal skinne. Hullets kanter skal være pæne og skarpe, ellers forringes trafiksikkerheden og komforten.

Faktisk er det allernemmest bare at vedligeholde en grøn sti... Hvor vil du hen med det her? Ja, det vil kræve vedligeholdelse at lave et spor til letbanen. Dine våde asfaltdrømme kræver også vedligeholdelse. Og alt afhængigt hvordan man bygger letbanen, kan det betyde mindre vedligeholdelse end at udvide Th. Sauersvej med to spor, på bekostning af de omkringliggende beboelser.

Så jeg spørger igen: har du nogen form for belæg for, at letbanen ville have krævet mere vedligeholdelse af infrastrukturen end at udvide vejene, andet end at du engang har været i Oslo?

Antager du at jeg kun kører en rute og derfor ikke ved noget om andre ruter?

Nej, jeg antager, at når man skal fra midtbyen til uni, at man ikke først kører opad Universitetsboulevarden og Th. Sauersvej, for derefter at køre nedad (må det så være?) Sohngårdsholmsvej, som er ellers det du skriver. Det er nemlig en koloenorm og unødvendig omvej.

Du bor ikke engang i Aalborg mere.

Og? Jeg boede der i tretten år, kommer der stadigvæk jævnligt og kender derfor byen nok stadigvæk godt nok til at vide, at det er en forvrøvlet vej, du kører. Jeg går da ud fra, at, når man kommer fra centrum, at man kører igennem eller på kanten af Øgadekvarteret, bruger Sohngårdsholmvej, Hadsundvej eller, hvad ved jeg?, Humlebakken og Langagervej for at komme på Universitetsboulevarden og videre til universitetet.

Det er umuligt at tænkte sådan med mindre man er Enhedslisten eller virkelighedsfjern.

Eller så synes jeg, at der findes andre fortjenester end bare de umiddelbart økonomiske.

Linjeføringen var bestemt med minimum 95% nøjagtighed og den ville genere biltrafikken utroligt meget med mindre man ekspropriere endnu flere bygninger end de nuværende planer tilsiger.

Nu har jeg i de sidste tre år arbejdet med Vejdirektoratet og ved, hvor ofte og hvor meget teoretiske planer bliver ændret, når de bliver mødt med realiteten. Endvidere kan jeg i de planer ikke se, hvad skulle genere biltrafikken - i hvert fald ikke mere end hvad de i forvejen bliver generet af i form af busser og, øh, nå ja, biltrafikken.

Som jeg husker det kunne man spare 7 minutter fra endestation til endestation. Det er vel i omegnen af 80-90% af brugerne der står på ummiddelbart omkring Kennedyarkaden og dermed ville besparelsen sandsynligvis være få minutter.

Skrev jeg mon "hurtig" eller "hurtigere"?
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 15:47
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Nej, jeg antager, at når man skal fra midtbyen til uni, at man ikke først kører opad Universitetsboulevarden og Th. Sauersvej, for derefter at køre nedad (må det så være?) Sohngårdsholmsvej, som er ellers det du skriver. Det er nemlig en koloenorm og unødvendig omvej.


Og jeg fortæller dig at jeg kører frem og tilbage på forskellig tider af døgnet. Eksempelvis da jeg underviste på Strandvejen kørte jeg nogle gange til campus fra midtbyen kl. 7.30, til Strandvejen mellem 8.00 og 10.00 (afhængig af undervisningsstart) og tilbage igen et par timer senere. Jeg har også lavet samme tur, men med undervisning på Strandvejen senere på dagen. Dette i en kombination af Hadsundvej, Universitetsboulevarden, Humlebakken, Sohngårdsholmsvej, Sønderbro og Østre Alle afhængig af humør og hvilken tid på dagen. Jeg kører ikke nogen omvej. Jeg kører bare ikke samme vej hver dag. Det kan da ikke være så svært at forstå.

Dit eneste formål er at kværulere i stedet for at forholde dig til at køen ikke er på 2eren rute (minus Sohngårdsholmsvej). Ganske enkelt fordi bussen i forvejen næsten ikke blandes med biltrafikken.

Nu har jeg i de sidste tre år arbejdet med Vejdirektoratet og ved, hvor ofte og hvor meget teoretiske planer bliver ændret, når de bliver mødt med realiteten. Endvidere kan jeg i de planer ikke se, hvad skulle genere biltrafikken - i hvert fald ikke mere end hvad de i forvejen bliver generet af i form af busser og, øh, nå ja, biltrafikken.


Nu er der lidt forskel på at lægge en vej på en ubebygget mark og så at lægge en letbane igennem et tætbebygget område. Men du kan jo selv komme med et forslag til en jernbane igennem Aalborg midtby. Jeg tænker at du ikke kan komme på andre forslag end det i VVM-redegørelse, ganske enkelt fordi du ellers ville skulle rive ganske mange huse ned.

Skrev jeg mon "hurtig" eller "hurtigere"?


Så du mener ikke at en milliardinvestering kræver et bedre afkast end "hurtigere"? Jeg tror man kan bruge pengene meget bedre. Bl.a. ved at flytte trafikken af andre veje (eksempelvis Egnsplanvej) og ved at optimere Universitetboulevarden.
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 16:01
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Yes, det er helt fint, at du kører forskellige ruter. Den var jeg med på. Du stipulerede bare selv, at a) du kørte fra midtbyen til Universitetet at b) du tog den rute, du beskrev. Det kan godt lade sig gøre. Det er bare... dumt.

Nu er der lidt forskel på at lægge en vej på en ubebygget mark og så at lægge en letbane igennem et tætbebygget område.

Det ved du, fordi...? Du har muligvis ret. Men det var naturligvis ikke pointen.

Så du mener ikke at en milliardinvestering kræver et bedre afkast end "hurtigere"?

Nu bliver det bare fjollet igen.

Offentlig transport har ét formål. At fragte så mange mennesker som muligt, så hurtigt som muligt fra A til B, mens man belaster andre beboere, trafikken og i moderne tider miljøet så lidt som muligt. Det gør man ikke ved at sætte flere busser ind. Så må man tænke anderledes, hvilket man har forsøgt. At du så krampagtigt holder fast i den stokkonservative idé om, at man bare skal udvide vejen (apropos det med at bygge igennem et tætbygget område), kan jeg ikke gøre for.

Jeg tror man kan bruge pengene meget bedre. Bl.a. ved at flytte trafikken af andre veje (eksempelvis Egnsplanvej) og ved at optimere Universitetboulevarden.

Optimere hvordan?

Det er sjældent en god løsning at flytte problematikken. Aalborg bliver ikke mindre og det gør trafikken, og især den ud til Supersygehuset, selvsagt heller ikke. Så der er måske en idé i at komme foran problemet, fremfor at følge med den og forsøge at lave makværksløsninger, når det viser sig.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 16:20
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Offentlig transport har ét formål. At fragte så mange mennesker som muligt, så hurtigt som muligt fra A til B, mens man belaster andre beboere, trafikken og i moderne tider miljøet så lidt som muligt. Det gør man ikke ved at sætte flere busser ind. Så må man tænke anderledes, hvilket man har forsøgt. At du så krampagtigt holder fast i den stokkonservative idé om, at man bare skal udvide vejen (apropos det med at bygge igennem et tætbygget område), kan jeg ikke gøre for.


I forhold til tid:
Jeg tog bussen fra AAU til Øgaden i går. Det tog 12 min. Ca. 6 af de minutter gik med at få folk ind i bussen. Der er ikke noget at optimere på. Eller jo, rejsekortstandere ved stoppestederne så folk kan tjekke ind andre steder end i bussen, som man kan lave uafhængig af en letbane. De kommer iøvrigt med +bus.

I forhold til miljø:
Aalborgs busser kører på CO2 neutral gas. Jeg ved ikke hvordan de kommer frem til at det er CO2 neutralt, det skulle ikke være det store problem for miljøet. Eller hvad?

At udvide vejen kunne hjælpe på når Universitetsboulevarden bliver helt lukket. Dermed hjælper man den tværkørende trafik. Jeg har svært ved at se hvordan det kan være et problem for nogen.
Jeg kan i øvrigt give lidt baggrund i forhold til det forslag. Kommer man på Hadsundvej mod Universitetsboulevarden kl. 8 er der stor risiko for at Th. Sauers vej er lukket helt til og dermed dannes kø på Universitetsboulevarden. Det resulterer i kø i rundkørslerne, hvilket resultere i at det i gennemsnit tager hver bil (og for 12eren er det være) 1-1,5 minut at komme ind i rundkørslen. Forestil dig så at holde som nummer 10 eller nummer 20 i køen på Hadsundvej. Det er dumt og kan relativt let afhjælpes. Samme problem findes på Langagervej.

Optimere hvordan?

Det er sjældent en god løsning at flytte problematikken. Aalborg bliver ikke mindre og det gør trafikken, og især den ud til Supersygehuset, selvsagt heller ikke. Så der er måske en idé i at komme foran problemet, fremfor at følge med den og forsøge at lave makværksløsninger, når det viser sig.


Et eksempel på optimering kunne være at lukke den østlige udkørsel fra Niels Bohrs vej/Langagervej rundkørslen. Det er tydeligt at det er væsentligt nemmere at komme ud fra den vestlige udkørsel, fordi man har bedre overblik og lidt mere tid. Hvis man lukker busgraven (som der aldrig kører en bus over) og fører Niels Bohrs vej "øst" over til "vest" får man et bedre flow væk fra universitet. Derudover ville en nedsættelse af hastigheden hjælpe på samme.

Det er jo planen at Egnsplanvej skal afhjælpe trafikken ud mod Supersygehuset. I hvert fald den trafik der kommer sydfra, men sikkert også den kommer nordfra. Det vil forhåbentligt afhjælpe Universitetsboulevarden meget, da man også kan tage denne "bagvej" til Novi, DR osv.
Egnsplanvej vil sandsynligvis tage al trafik sydfra der skal til det nye hospital og noget/meget af trafikken til universitet.
Dette indlæg er blevet rettet 22. nov. 2017 16:37 af Bechgaard
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 17:21
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Ugh, bare glem det, Bechgaard. Vi taler i ring, og jeg er ærligt talt ikke særligt interesseret i at debattere what-if´s med dig.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Frygah2
bruger
22. nov. 2017 18:57
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Folk er godt nok lidt sure på Enhedslisten, Alternativet og Socialdemokratiet i København. Der er åbenbart ingen af dem der synes det er attraktivt at blive ny borgmester for beskæftigelsesområdet i byen. På trods af det har fyldt meget og retorikken har været at det område skal der gøres noget ved, ser det ud til man giver området til Venstre, og så selv tager Miljø og Teknik og Kultur og Fritid.

Området var åbenbart ikke vigtigere end at man går en stor bue udenom, når det kommer til at tage ansvar for det.
Sir_Cumcised
Moderator
22. nov. 2017 19:10
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvordan var valgrækkefølgen, ved du det Frygah?
kimTell
bruger
22. nov. 2017 19:29
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Frygah2

Skyldes det egentlig ikke, at rød blok slet og ret har opgivet området?

Det har sejlet i årevis, og i særdeleshed vil man i godhedens navn kun tage de vanlige værktøjer i anvendelse:
Flere ungdomspaladser, gratis fodboldkontigenter, endnu flere velmenende socialarbejdere, "rollemodeller" og andre tiltag der intet har hjulpet de sidste 30 år.

København står bemærkelsesværdigt svagt ift integration.
FREM for alt

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1503 1504 1505 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider