Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1503 1504 1505 ... 3195 3196 3197 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Bosse1983
bruger
22. nov. 2017 14:41
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Relativt forudsigelig valgtÊsk til DF, som lever i vildfarelsen om, at fordi man kravler op i sengen til S på Borgen, er der også alliancer på kommunalpolitisk niveau. De fremstår mest som lettere uintelligente politikere, så lidt som de får ud af det.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 14:45
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Claus

Jeg er ligeglad med privatbilismen som sådan. Jeg er interesseret i at forbedre den generelle fremkommelighed i stedet for at gÞre det svÊrere for halvdelen af dem der transporterer sig.

Jeg bryder mig ikke om at spilde penge. 2eren har ikke problemer i forhold til andre steder i byen. Tag f.eks. 12eren, der holder ved krydset Humlebakken/Hadsundvej i evigheder omkring kl. 8 fordi der er biler der gerne vil svinge til hÞjre, men ikke kan komme til for cyklister. Eller den konstante tilstopning af Universitetsboulevarden fordi lyskrydsene ved motorvejen ikke er dimensioneret til trafikken (for det er altsÃ¥ dem der er Ã¥rsagen til problemerne). Krydsene ved SÞnderbro/Østre Alle/SohngÃ¥rdsholmsvej er ogsÃ¥ en kÊmpe prop hver dag, men det lÞser en letbane heller ikke.
Jeg ville gerne at politikerne arbejdede for at forbedre fremkommeligheden generelt. Det kunne foreksempel vÊre ved en vestforbindelse eller en bro ved Dannebrogade for at afhjÊlpe Vesterbro og en ringvej der kunne tage noget af trafikken igennem midtbyen.

m eftermiddagen er det også umuligt at komme ud af rundkÞrslerne fra Selma LagerlÞfs Vej, Niels Bohrs Vej og Einsteins Boulevard. FortÊl mig lige hvordan en udvidelse af Th. Sauers Vej vil forbedre dette.


Ja tak. Den tur tager jeg selv hver dag. Nogle gange i bil. Der er to årsager til problemet. (1) Folk der ikke fatter at kÞre ud i krydset og (2) de hastigheder bilerne kÞrer på Universitetsboulevarden. Hvis hastighedsbegrÊnsningen blev sat ned til eksempelvis 50 km/t ville man ikke vÊre nervÞs for at der kom en eller anden bil flyvende med 80 km/t igennem rundkÞrslen og så ville der forhåbentligt komme mere flow fra sidevejene.
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 15:10
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvad tror du er nemmest at vedligeholde: (1) En flad vej, hvor huller groft sagt bare skal dÊkkes eller (2) En hul hvori der ligger en metal skinne. Hullets kanter skal vÊre pÊne og skarpe, ellers forringes trafiksikkerheden og komforten.

Faktisk er det allernemmest bare at vedligeholde en grÞn sti... Hvor vil du hen med det her? Ja, det vil krÊve vedligeholdelse at lave et spor til letbanen. Dine våde asfaltdrÞmme krÊver også vedligeholdelse. Og alt afhÊngigt hvordan man bygger letbanen, kan det betyde mindre vedligeholdelse end at udvide Th. Sauersvej med to spor, på bekostning af de omkringliggende beboelser.

Så jeg spÞrger igen: har du nogen form for belÊg for, at letbanen ville have krÊvet mere vedligeholdelse af infrastrukturen end at udvide vejene, andet end at du engang har vÊret i Oslo?

Antager du at jeg kun kÞrer en rute og derfor ikke ved noget om andre ruter?

Nej, jeg antager, at når man skal fra midtbyen til uni, at man ikke fÞrst kÞrer opad Universitetsboulevarden og Th. Sauersvej, for derefter at kÞre nedad (må det så vÊre?) Sohngårdsholmsvej, som er ellers det du skriver. Det er nemlig en koloenorm og unÞdvendig omvej.

Du bor ikke engang i Aalborg mere.

Og? Jeg boede der i tretten Ã¥r, kommer der stadigvÊk jÊvnligt og kender derfor byen nok stadigvÊk godt nok til at vide, at det er en forvrÞvlet vej, du kÞrer. Jeg gÃ¥r da ud fra, at, nÃ¥r man kommer fra centrum, at man kÞrer igennem eller pÃ¥ kanten af Øgadekvarteret, bruger SohngÃ¥rdsholmvej, Hadsundvej eller, hvad ved jeg?, Humlebakken og Langagervej for at komme pÃ¥ Universitetsboulevarden og videre til universitetet.

Det er umuligt at tÊnkte sådan med mindre man er Enhedslisten eller virkelighedsfjern.

Eller så synes jeg, at der findes andre fortjenester end bare de umiddelbart Þkonomiske.

LinjefÞringen var bestemt med minimum 95% nÞjagtighed og den ville genere biltrafikken utroligt meget med mindre man ekspropriere endnu flere bygninger end de nuvÊrende planer tilsiger.

Nu har jeg i de sidste tre år arbejdet med Vejdirektoratet og ved, hvor ofte og hvor meget teoretiske planer bliver Êndret, når de bliver mÞdt med realiteten. Endvidere kan jeg i de planer ikke se, hvad skulle genere biltrafikken - i hvert fald ikke mere end hvad de i forvejen bliver generet af i form af busser og, Þh, nå ja, biltrafikken.

Som jeg husker det kunne man spare 7 minutter fra endestation til endestation. Det er vel i omegnen af 80-90% af brugerne der står på ummiddelbart omkring Kennedyarkaden og dermed ville besparelsen sandsynligvis vÊre få minutter.

Skrev jeg mon "hurtig" eller "hurtigere"?
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 15:47
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Nej, jeg antager, at når man skal fra midtbyen til uni, at man ikke fÞrst kÞrer opad Universitetsboulevarden og Th. Sauersvej, for derefter at kÞre nedad (må det så vÊre?) Sohngårdsholmsvej, som er ellers det du skriver. Det er nemlig en koloenorm og unÞdvendig omvej.


Og jeg fortÊller dig at jeg kÞrer frem og tilbage pÃ¥ forskellig tider af dÞgnet. Eksempelvis da jeg underviste pÃ¥ Strandvejen kÞrte jeg nogle gange til campus fra midtbyen kl. 7.30, til Strandvejen mellem 8.00 og 10.00 (afhÊngig af undervisningsstart) og tilbage igen et par timer senere. Jeg har ogsÃ¥ lavet samme tur, men med undervisning pÃ¥ Strandvejen senere pÃ¥ dagen. Dette i en kombination af Hadsundvej, Universitetsboulevarden, Humlebakken, SohngÃ¥rdsholmsvej, SÞnderbro og Østre Alle afhÊngig af humÞr og hvilken tid pÃ¥ dagen. Jeg kÞrer ikke nogen omvej. Jeg kÞrer bare ikke samme vej hver dag. Det kan da ikke vÊre sÃ¥ svÊrt at forstÃ¥.

Dit eneste formål er at kvÊrulere i stedet for at forholde dig til at kÞen ikke er på 2eren rute (minus Sohngårdsholmsvej). Ganske enkelt fordi bussen i forvejen nÊsten ikke blandes med biltrafikken.

Nu har jeg i de sidste tre år arbejdet med Vejdirektoratet og ved, hvor ofte og hvor meget teoretiske planer bliver Êndret, når de bliver mÞdt med realiteten. Endvidere kan jeg i de planer ikke se, hvad skulle genere biltrafikken - i hvert fald ikke mere end hvad de i forvejen bliver generet af i form af busser og, Þh, nå ja, biltrafikken.


Nu er der lidt forskel på at lÊgge en vej på en ubebygget mark og så at lÊgge en letbane igennem et tÊtbebygget område. Men du kan jo selv komme med et forslag til en jernbane igennem Aalborg midtby. Jeg tÊnker at du ikke kan komme på andre forslag end det i VVM-redegÞrelse, ganske enkelt fordi du ellers ville skulle rive ganske mange huse ned.

Skrev jeg mon "hurtig" eller "hurtigere"?


Så du mener ikke at en milliardinvestering krÊver et bedre afkast end "hurtigere"? Jeg tror man kan bruge pengene meget bedre. Bl.a. ved at flytte trafikken af andre veje (eksempelvis Egnsplanvej) og ved at optimere Universitetboulevarden.
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 16:01
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Yes, det er helt fint, at du kÞrer forskellige ruter. Den var jeg med på. Du stipulerede bare selv, at a) du kÞrte fra midtbyen til Universitetet at b) du tog den rute, du beskrev. Det kan godt lade sig gÞre. Det er bare... dumt.

Nu er der lidt forskel på at lÊgge en vej på en ubebygget mark og så at lÊgge en letbane igennem et tÊtbebygget område.

Det ved du, fordi...? Du har muligvis ret. Men det var naturligvis ikke pointen.

Så du mener ikke at en milliardinvestering krÊver et bedre afkast end "hurtigere"?

Nu bliver det bare fjollet igen.

Offentlig transport har ét formål. At fragte så mange mennesker som muligt, så hurtigt som muligt fra A til B, mens man belaster andre beboere, trafikken og i moderne tider miljÞet så lidt som muligt. Det gÞr man ikke ved at sÊtte flere busser ind. Så må man tÊnke anderledes, hvilket man har forsÞgt. At du så krampagtigt holder fast i den stokkonservative idé om, at man bare skal udvide vejen (apropos det med at bygge igennem et tÊtbygget område), kan jeg ikke gÞre for.

Jeg tror man kan bruge pengene meget bedre. Bl.a. ved at flytte trafikken af andre veje (eksempelvis Egnsplanvej) og ved at optimere Universitetboulevarden.

Optimere hvordan?

Det er sjÊldent en god lÞsning at flytte problematikken. Aalborg bliver ikke mindre og det gÞr trafikken, og isÊr den ud til Supersygehuset, selvsagt heller ikke. Så der er måske en idé i at komme foran problemet, fremfor at fÞlge med den og forsÞge at lave makvÊrkslÞsninger, når det viser sig.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Bechgaard
bruger
22. nov. 2017 16:20
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Offentlig transport har ét formål. At fragte så mange mennesker som muligt, så hurtigt som muligt fra A til B, mens man belaster andre beboere, trafikken og i moderne tider miljÞet så lidt som muligt. Det gÞr man ikke ved at sÊtte flere busser ind. Så må man tÊnke anderledes, hvilket man har forsÞgt. At du så krampagtigt holder fast i den stokkonservative idé om, at man bare skal udvide vejen (apropos det med at bygge igennem et tÊtbygget område), kan jeg ikke gÞre for.


I forhold til tid:
Jeg tog bussen fra AAU til Øgaden i gÃ¥r. Det tog 12 min. Ca. 6 af de minutter gik med at fÃ¥ folk ind i bussen. Der er ikke noget at optimere pÃ¥. Eller jo, rejsekortstandere ved stoppestederne sÃ¥ folk kan tjekke ind andre steder end i bussen, som man kan lave uafhÊngig af en letbane. De kommer iÞvrigt med +bus.

I forhold til miljÞ:
Aalborgs busser kÞrer på CO2 neutral gas. Jeg ved ikke hvordan de kommer frem til at det er CO2 neutralt, det skulle ikke vÊre det store problem for miljÞet. Eller hvad?

At udvide vejen kunne hjÊlpe på når Universitetsboulevarden bliver helt lukket. Dermed hjÊlper man den tvÊrkÞrende trafik. Jeg har svÊrt ved at se hvordan det kan vÊre et problem for nogen.
Jeg kan i Þvrigt give lidt baggrund i forhold til det forslag. Kommer man på Hadsundvej mod Universitetsboulevarden kl. 8 er der stor risiko for at Th. Sauers vej er lukket helt til og dermed dannes kÞ på Universitetsboulevarden. Det resulterer i kÞ i rundkÞrslerne, hvilket resultere i at det i gennemsnit tager hver bil (og for 12eren er det vÊre) 1-1,5 minut at komme ind i rundkÞrslen. Forestil dig så at holde som nummer 10 eller nummer 20 i kÞen på Hadsundvej. Det er dumt og kan relativt let afhjÊlpes. Samme problem findes på Langagervej.

Optimere hvordan?

Det er sjÊldent en god lÞsning at flytte problematikken. Aalborg bliver ikke mindre og det gÞr trafikken, og isÊr den ud til Supersygehuset, selvsagt heller ikke. Så der er måske en idé i at komme foran problemet, fremfor at fÞlge med den og forsÞge at lave makvÊrkslÞsninger, når det viser sig.


Et eksempel på optimering kunne vÊre at lukke den Þstlige udkÞrsel fra Niels Bohrs vej/Langagervej rundkÞrslen. Det er tydeligt at det er vÊsentligt nemmere at komme ud fra den vestlige udkÞrsel, fordi man har bedre overblik og lidt mere tid. Hvis man lukker busgraven (som der aldrig kÞrer en bus over) og fÞrer Niels Bohrs vej "Þst" over til "vest" får man et bedre flow vÊk fra universitet. Derudover ville en nedsÊttelse af hastigheden hjÊlpe på samme.

Det er jo planen at Egnsplanvej skal afhjÊlpe trafikken ud mod Supersygehuset. I hvert fald den trafik der kommer sydfra, men sikkert også den kommer nordfra. Det vil forhåbentligt afhjÊlpe Universitetsboulevarden meget, da man også kan tage denne "bagvej" til Novi, DR osv.
Egnsplanvej vil sandsynligvis tage al trafik sydfra der skal til det nye hospital og noget/meget af trafikken til universitet.
Dette indlÊg er blevet rettet 22. nov. 2017 16:37 af Bechgaard
Flying Dutchman
bruger
22. nov. 2017 17:21
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Ugh, bare glem det, Bechgaard. Vi taler i ring, og jeg er Êrligt talt ikke sÊrligt interesseret i at debattere what-if´s med dig.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza

Triplete Solo Noi
Frygah2
bruger
22. nov. 2017 18:57
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Folk er godt nok lidt sure på Enhedslisten, Alternativet og Socialdemokratiet i KÞbenhavn. Der er åbenbart ingen af dem der synes det er attraktivt at blive ny borgmester for beskÊftigelsesområdet i byen. På trods af det har fyldt meget og retorikken har vÊret at det område skal der gÞres noget ved, ser det ud til man giver området til Venstre, og så selv tager MiljÞ og Teknik og Kultur og Fritid.

Området var åbenbart ikke vigtigere end at man går en stor bue udenom, når det kommer til at tage ansvar for det.
Sir
Moderator
22. nov. 2017 19:10
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvordan var valgrÊkkefÞlgen, ved du det Frygah?
Slettet(412118201009)
Banned
22. nov. 2017 19:29
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Frygah2

Skyldes det egentlig ikke, at rÞd blok slet og ret har opgivet området?

Det har sejlet i årevis, og i sÊrdeleshed vil man i godhedens navn kun tage de vanlige vÊrktÞjer i anvendelse:
Flere ungdomspaladser, gratis fodboldkontigenter, endnu flere velmenende socialarbejdere, "rollemodeller" og andre tiltag der intet har hjulpet de sidste 30 år.

KÞbenhavn står bemÊrkelsesvÊrdigt svagt ift integration.
FREM for alt

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 1503 1504 1505 ... 3195 3196 3197 Vis alle sider