Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2518 2519 2520 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Black Spider
bruger
18. juni 21:03
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Nogle observationer.

1) Det er ikke sandsynligt at få ret meget arbejde lavet i et tog. Du kan forsøge, og hvis sol, måne, og stjerner står rigtigt, så får du måske lavet noget. Men det er en meget lidt ergonomisk arbejdsplads, lys er et problem, larm fra diverse idioter er et problem, datasikkerhed er et problem, og medmindre toget kører i sneglefart så er mængden af rystelser alvorligt frustrerende.

2) Det er fint, at dels velhavere som har råd til fri kørsel uanset og dels folk bosat i Aarhus og Kbh og til dels Aalborg og Odense kommenterer på hvordan biler bare er et luksusgode, men livet er altså meget, meget anderledes uden for storbyerne. Der er ikke og kommer ikke til at være anstændig offentlig transport.

3) Offentlig transport er ikke dør-til-dør men i stedet station/stop til station/stop, hvilket forlænger rejsetiden ret markant. Hvis du ikke har erfaring med 2+ timer hver vej med offentlig transport, i selskab med idiotiske teenager og skrigende børn og kraftigt syge mennesker som gladeligt hoster løs ud i luften, så har du intet grundlag for at påstå, at det er en bæredygtig logistik.

3b) Jeg har erfaring med lange pendlertider via offentlig transport og min oplevelse er, at det er en alt andet end bæredygtig logistik.

4) Grundlæggende er livet uden bil voldsomt meget mere frustrerende end livet med bil. Når du har egne hjul, så bliver logistik bare så meget lettere. Affald skal smides ud? Vi kører da bare til lossepladsen. Køleskab skal skiftes? Vi kører da bare ud til nærmeste forhandler. Flytning? Intet problem der. Skæve arbejdstidspunkter? Intet problem. Barn som er blevet syg? Intet problem.

Alt, og jeg mener virkelig alt, der har at gøre med logistik, er så meget nemmere. Specielt uden for storbyerne.

5) Jeg kommer fra Thy og tager det derfor lidt personligt når folk snakker om et bilfrit samfund. Frem for konstant at gøre det sværere og sværere for borgerne, så burde man fokusere på at erstatte gamle vrag med renere alternativer og eventuelt deleordninger.

6) Før vi kan snakke om elbiler i større omfang, så skal elnettet rundt omkring lige udvides til at kunne håndtere trækket, hvis hele kvarterer pludselig vil oplade bilen samtidigt. Den del bliver meget behændigt udeladt i diskussionen. Enten er de relevante partier dummere end våde brosten eller også er det intentionelt, i hvilket tilfælde det her ikke er relateret til miljø. Hvad formålet så kan være vil jeg nødigt gætte på.
Schelden
bruger
18. juni 21:11
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Man behøver ikke bo i provinsen for at finde en bil nødvendig. Jeg bor i Sydhavnen KBH, Sluseholmen, og arbejder i Ballerup. Skulle jeg tage det offentlige, så ville det tage mig en god time. Vel og mærke på papiret. Eftersom bus 4A indgår, kan det nemt blive forlænget. Derudover er ideen om at skulle gå i regn og blæst samt være 99% sikker på, at turen med 4A bliver i en fyldt bus i 35 grader, ikke videre tiltalende. Jeg priser mig lykkelig for, at jeg kan tage elevatoren direkte ned i P-kælderen, sætte mig i bilen og være på arbejdet 20 minutter senere.
Jeg drømmer tit om Karl Stegger.
Svoger
bruger
18. juni 22:12
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Halil. Det er vist korrekt, at det blev vendt i noget samarbejdsforum. Men mig bekendt ikke noget, som fagforeninger i øvrigt var inde over. (TR kan selvfølgelig have drøftet det der, men reelt er arbejdsgiver mig bekendt kommet med tilbud, de på ingen måde er forpligtet til, og som det er helt frivilligt om medarbejdere vil benytte sig af - hvorfor skulle man afvise det fra TRs side). I en anden udflyttet styrelsesting (vist nok det der tidligere hed Energitilsynet) fik medarbejdere tilbud om delvist betalt arbejdstid under transport. Altså også hvis de kører i bil. Hvor længe det gælder ved jeg ikke, men jeg har ladet mig fortælle, det nok også hænger sammen med, at man bl.a. har en medarbejdergruppe, der ikke er for mange ledige (vist nærmest ingen) af, og som man vil få helvedes svært (grænsende til umuligt) ved at rekruttere nye kvalificerede af til det nye arbejdssted. Min arbejdsplads har trods alt betinget sig af, at der udføres arbejde. Andre tiltag er bl.a. fast hjemmearbejdsdag (en mulighed man dog i forvejen nok kunne aftale sig ud af med nærmeste chef), samt mulighed for at man lægger sine timer på 4 ugentlige arbejdsdage. Om det gør udslaget for folk, må tiden vise.
Og jeg forstår stadig ikke hvad du mener med gratis. Folk skal kunne tidsregistrere tiden de arbejder i toget. Så den indgår i de 37 timer. Konsulenter og kontorchefer er selvfølgelig lidt anderledes stillede, men som en sådan har man jo teoretisk ingen øvre arbejdstid, hvorfor alt man når i toget, vil være bonus, så man i øvrigt ikke skal lave det på et andet tidspunkt.
"Det er dog ikke noget jeg ved noget om, det er ren spekulation."
Halil
bruger
18. juni 22:33
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Folk skal kunne tidsregistrere tiden de arbejder i toget. Så den indgår i de 37 timer.


Men hvor sker det?

Hvor tillader arbejdsgiver, at rejsetiden mellem hjem og arbejdsplads registreres som arbejdstid for en ansat på en 37 timers arbejdsuge?

Og nævn helst ikke desperate udflytningsprojekter, hvor ledelsen vil tilbyde alt muligt for at fastholde bare en smule af medarbejderne.
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Faberge
bruger
18. juni 22:46
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

På vores Aarhus-kontor er der et par stykker, som bor i Aalborg. Den tid, de arbejder i toget tæller som arbejdstid, og ja, det er et almindeligt 37 timers arbejde. Og nej, det er ikke et udflytningsprojekt. Det er helt og aldeles accepteret af arbejdsgiveren, og sådan har det været i årevis.
En fisselatte, tak.
Halil
bruger
18. juni 23:08
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det lyder lækkert, Faberge.

Får alle muligheden for det?
Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??
Faberge
bruger
18. juni 23:21
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Gennem årene har der været flere ansatte, som også pendlede med tog, og for dem var vilkårene de samme. Så ja, det er samme mulighed for alle, som har et arbejde, det kan udføres undervejs.
En fisselatte, tak.
elendil
bruger
18. juni 23:31
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

To timer og tolv minutter til mit arbejde med det offentlige i følge Rejseplanen. 30-40 minutter i eget køretøj. Begge dele med udgangspunkt i at undgå den værste myldretrafik.

Det giver mening at arbejde i IC-toget mellem Ålleren og Århus, synes jeg, men det mener jeg ikke man kan overføre til bus- og S-togsskiftehelvede.
fck-medløber.
Krook
bruger
18. juni 23:54
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvor tillader arbejdsgiver, at rejsetiden mellem hjem og arbejdsplads registreres som arbejdstid for en ansat på en 37 timers arbejdsuge?


Har haft mulighed for at tage arbejdstid i toget hver dag i to tidligere jobs (og benyttede mig af det). Ingen af arbejdspladserne udflyttede, bare steder der gerne ville være attraktive over for højtuddannet københavnsk arbejdskraft, i områder hvor den ikke var så let at tiltrække.

Det er på ingen måde uset ude i provinsen.

Ville givetvis også være tilladt i mit nuværende job, såfremt det gav mening.
Dette indlæg er blevet rettet 18. juni 23:55 af Krook
Halil
bruger
19. juni 08:48
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det er fedt at høre, hvordan virksomheder m.m. I provinsen kan benytte sig af ordningen for at tiltrække arbejdskraft.

Man kunne håbe, at arbejdsgivere i Kbh benytter det noget mere. Med tanke på, hvordan meget arbejde indenfor visse områder kan gøres fra en telefon, så vil den klassiske opbygning med, at en arbejder skal troppe op på arbejdspladsen før det er “arbejde” forvitre.



Hva kan jeg hjælpe med hr. Andresen??

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2518 2519 2520 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider