Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2521 2522 2523 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
clausp
bruger
19. juni 20:56
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Måske snarere opgradering end egentlig ny, men kunne Ringsted-banen ikke være et eksempel på dette?

Mjae, det er jo netop et opgradering for at afhjælpe en flaskehals. Dens oprindelige formål var ikke at dække et nyt område.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Sten_H
bruger
19. juni 21:20
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Med en s√•dan Radikal opf√łrsel, kan man da kun h√•be p√• at Socialdemokraterne indleder forhandlinger med Venstre, s√• de Radikale reelt er uden for indflydelse.
KENWRIGHT OUT
kimTell
bruger
19. juni 21:21
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Problemet ved et varigt systemskifte kunne v√¶re, at Frederiksen er et stykke fra √ėstergaards idealbillede af en socialdemokratisk statsminister.

Selvf√łlgelig vil √ėstergaard accepterer en ti√•rig periode med Mette i stolen, og h√łste frugterne.
Men Frederiksens projekt, og st√¶rke appel til "bl√• Bjarne," sender p√• en helt anden frekvens, end det √ėstergaard √łnsker at h√łre, og det vil v√¶re en konstant sten i skoen.

Vi kender de radikale i regering.
Jeg g√¶tter forsigtigt p√•, at de n√¶ppe er nemmere at t√łjle i rollen som det frisatte st√łtteparti.
FREM for alt
Black Spider
bruger
19. juni 22:52
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Robert

For at sætte det firkantet op, så er bilen et luksusgode, så længe der er alternativer. Så er det offentlige langsommere (og markant langsommere) i nogle tilfælde, men det er trods alt en hverdag, der er realiteten for mange mennesker i dag.

Der er altid alternativer. Flyt. Sig jobbet op. Bliv hjeml√łs. Du kan redde formuleringen lidt ved at smide "realistiske" ind, men det vi ender med er stadigv√¶k, at hvis vi stiller det h√•rdt nok op, s√• er alt ud over at bo i skur og kl√¶de sig i en aflagt affaldss√¶k ultimativt er et luksusgode. Er den den retorik, du gerne vil ud i?

Selvf√łlgelig er bilen et luksusgode, hvis vi stiller retorikken stramt nok op, men hvad gavner den retorik? Hvilken indsigt opn√•r vi ved den? Selvf√łlgelig kan vi indf√łre et samfund uden privatejede biler, men hvem gavner det? Er der reelt andet form√•l med retorikken end at gl√¶de sig over hvor meget sv√¶rere tilv√¶relsen bliver for en r√¶kke andre mennesker?

Jeg har derudover lidt en fornemmelse af, at du gerne vil insinuere, at jeg har fremstillet privatbilisme som t√¶t p√• en menneskeret, hvilket jeg f√łler er lidt fladpandet og un√łdvendigt konfrontationss√łgende.

Argumentet er ikke, at alle skal have biler, men derimod at det er et meget stort gode som der i forvejen betales meget for, at alternativer er betyderligt ringere, og at der ikke er nogen overbevisende grund til at lave det indgreb.

Jeg har selv levet det liv, hvor jeg tog det offentlige på daglige basis og hvor transporten tog 4 timer om dagen. Bussen gik én gang hveranden time, men det er vilkårene. Til sidst valgte jeg i stedet at cykle de 25km., hvilket fungerede bedre.

Du var så træt af at spilde 4 timer på bustur, at du hellere ville cykle 50 km om dagen? Med andre ord, de 4 timer virkede ikke ret godt for dig? Jeg har endvidere en formodning om, at vi snakker uddannelse her, og det er en lidt anden fisk end at få hverdagen til at fungere sammen med et arbejde, som du konsekvent skal give 100% for at komme i mål med.

Derfor er det også ret trættende at se på menneskerne i eksempelvis Luksusfælden, der altid begræder, hvor meget deres bil betyder for dem og at de ikke kan undvære den.

Nu hiver du luksusf√¶lden ind som argument? Seri√łst? Kan retorikken blive sl√łjere?

Problemet med luksusf√¶lden som argument er, at det dels er et underholdsprogram med det form√•l at vi skal grine af idioten, og dels at vi bruger enkeltst√•ende eksempler som retvisende for hele befolkningsgrupper. Det er ca lige s√• smart som at bruge Slider-Robert som et argument for, at alle arbejdsl√łse bare er dovne sataner.

Logistikken bliver lettere med en bil, men en typisk borger l√łser eksempelvis manglen p√• bil p√• andre m√•der.

At du kalder det en "typisk borger" virker lidt fjollet, for hvis den typiske borger ikke havde en bil, så ville vi jo nok ikke have udfordringer med trængsel.

Men jo, en typisk bilfri borger finder andre l√łsninger, for det er jo n√łdvendigt. Her er vi dog igen ude i "det er muligt at overleve uden, alts√• b√łr det v√¶re standarden", og ud fra det perspektiv er alt jo pludselig til forhandling. Det er simpelthen ikke en god retorik at bev√¶ge sig ud i.

Derudover er det noget fis at argumenter for, at har man ikke "levet livet med få transportmuligheder", kan man derfor ikke forstå andres behov for bil. Det er sgu ikke svært at forestille sig eller have sympati og forståelse for, at livet bliver mindre ligetil for mange uden en belejlighedsmaskine.

Din tiltro til dine medmenneskers empati er i mine √łjne en anelse naiv. Tror du fx at tumperne i Luksusf√¶lden har truffet deres d√•rlige valg intentionelt? Alligevel sidder du og bliver sur p√• dem, fordi du i deres sted kunne have truffet valg meget bedre. Hvor er empatien? Den er jo netop komplet og totalt ikke-eksisterende.

Enhedslisten forslag bliver naturligvis ikke en realitet, s√•dan som det ser ud lige nu. Dog kunne man se p√• et alternativ, hvor man ikke skal betale for roadpricing, s√•fremt man eksempelvis k√łrer to eller flere sammen mere end 60-80% af ruten, blot en tanke. Man kunne investere stort i opladningstationer og delvist finansiere dette ved efterf√łlgende at indf√łre roadpricing p√• benzin- og dieselbiler.

Hvad er form√•let? Det √•benlyse svar ville v√¶re at incentivere en erstatning af benzinbiler med renere elbiler, men dette holder som n√¶vnt ikke vand i praksis. Tanken om ladestationer er god i teorien, men n√•r det tager 30+ minutter at lade √©n bil op, s√• kan vi jo ikke allesammen skulle k√łre forbi laderstationen og lade op uden at skabe maksimal flaskehals. Opladning hjemmefra? Det kan elnettet ikke b√¶re.

Hvis der var et reelt form√•l med at brandskatte k√łrsel i benzinbiler, s√• kunne jeg godt v√¶re med p√• ideen, men det er der jo netop ikke.
Black Spider
bruger
19. juni 22:53
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Byt ovenstående ud med "fattig-Carina" og andre ligesindede.

Det er vilkårene, Carina.

Endnu en omgang idiotisk br√¶k fra din side, Pinky. Kan du andet? Er du seri√łst hjerned√łd?
Black Spider
bruger
19. juni 23:03
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Claus

Det er noget sludder. Der er blevet nedlagt et hav af lokalbaner i Danmark, da togdrift er nedprioriteret i forhold til privatbilisme. Kan du nævne en ny togstrækning de sidste mange år? Nej, vel?

Som jeg fik forklaret det engang for nogle √•r siden af en mand fra Region Midtjylland, s√• er udfordringen, at lokalbaner koster en mellemstor bondeg√•rd og derfor er meget lidt attraktive at anl√¶gge og i det hele taget er noget, som man gerne bare ville lukke. Der er simpelthen ikke i n√¶rheden af at v√¶re nok passagerer til at g√łre det rentabelt, men man kan af politiske √•rsager ikke fjerne muligheden for offentlig transport.

Derfor er det meget bedre for udkantsomr√•derne at k√łre busser i stedet for, for busser er meget billigere, meget mere fleksible, og det koster noget mindre at k√łre en n√¶sten tom bus rundt end det g√łr at k√łre pendulfart med et tomt tog.

Og jeg m√• nok indr√łmme, at jeg har sv√¶rt ved at se en fejl i den konklusion.
clausp
bruger
19. juni 23:26
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@Black Spider, nu var mit svar nærmere for at modvise påstanden om jernbanens prioritet og ikke så meget årsagen til nedprioriteringen.

Nu har jeg ikke selv n√¶rstuderet √łkonomien, men en medvirkende faktor er nok ogs√• at regionerne ved busdrift ikke har kapital bundet op i materiel, da busserne ejes af private busvognm√¶nd. I mange tilf√¶lde vil transporttiden dog v√¶re l√¶ngere med bus end med tog. Det tages der n√¶ppe hensyn til i planl√¶gningen.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Mr. Pink
bruger
19. juni 23:33
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvorfor er det idiotisk? Det er fuldstændig det samme argument.
Hvor er verdens bedste rygtebonanza? Savner den. Elsker transferrygter
Steve Highway-61
Selvstændig Starut
20. juni 00:33
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Kim,

Jeg er nu mere over i noget Raveonettes for Morten √ė

The first kiss, don´t think thereof
The second kiss and you´re in love
When the hurly burly´s done, when the battle is lost and won.

Ikke-en-bot
bruger
20. juni 00:36
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Du bliver vist n√łdt til at eksplicitere pr√¶misserne i det "argument" Pink, for jeg kan ved gud heller ikke se sammenfaldet mellem Carina der havde sv√¶rt ved at f√• livet til et h√¶nge sammen p√• kontanthj√¶lp, og at vejen til at rejsetiden til et arbejde man rent faktisk har, bliver lidt l√¶ngere end hvad man vil.

Hvilket valg står de hver især overfor? Er konsekvenserne af deres valg lige store? Er de lige udsatte?
https://rasende.dk/ - hvem raser?

Dette indlæg er blevet rettet 20. juni 00:40 af Ikke-en-bot

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2521 2522 2523 ... 2551 2552 2553 Vis alle sider