Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2521 2522 2523 ... 3197 3198 3199 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
clausp
bruger
19. juni 2019 20:56
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Måske snarere opgradering end egentlig ny, men kunne Ringsted-banen ikke vÊre et eksempel på dette?

Mjae, det er jo netop et opgradering for at afhjÊlpe en flaskehals. Dens oprindelige formål var ikke at dÊkke et nyt område.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Sten_H
bruger
19. juni 2019 21:20
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Med en sådan Radikal opfÞrsel, kan man da kun håbe på at Socialdemokraterne indleder forhandlinger med Venstre, så de Radikale reelt er uden for indflydelse.
KENWRIGHT OUT
Slettet(412118201009)
Banned
19. juni 2019 21:21
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Problemet ved et varigt systemskifte kunne vÊre, at Frederiksen er et stykke fra Østergaards idealbillede af en socialdemokratisk statsminister.

SelvfÞlgelig vil Østergaard accepterer en tiÃ¥rig periode med Mette i stolen, og hÞste frugterne.
Men Frederiksens projekt, og stÊrke appel til "blÃ¥ Bjarne," sender pÃ¥ en helt anden frekvens, end det Østergaard Þnsker at hÞre, og det vil vÊre en konstant sten i skoen.

Vi kender de radikale i regering.
Jeg gÊtter forsigtigt på, at de nÊppe er nemmere at tÞjle i rollen som det frisatte stÞtteparti.
FREM for alt
Black Spider
bruger
19. juni 2019 22:52
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Robert

For at sÊtte det firkantet op, så er bilen et luksusgode, så lÊnge der er alternativer. Så er det offentlige langsommere (og markant langsommere) i nogle tilfÊlde, men det er trods alt en hverdag, der er realiteten for mange mennesker i dag.

Der er altid alternativer. Flyt. Sig jobbet op. Bliv hjemlÞs. Du kan redde formuleringen lidt ved at smide "realistiske" ind, men det vi ender med er stadigvÊk, at hvis vi stiller det hårdt nok op, så er alt ud over at bo i skur og klÊde sig i en aflagt affaldssÊk ultimativt er et luksusgode. Er den den retorik, du gerne vil ud i?

SelvfÞlgelig er bilen et luksusgode, hvis vi stiller retorikken stramt nok op, men hvad gavner den retorik? Hvilken indsigt opnår vi ved den? SelvfÞlgelig kan vi indfÞre et samfund uden privatejede biler, men hvem gavner det? Er der reelt andet formål med retorikken end at glÊde sig over hvor meget svÊrere tilvÊrelsen bliver for en rÊkke andre mennesker?

Jeg har derudover lidt en fornemmelse af, at du gerne vil insinuere, at jeg har fremstillet privatbilisme som tÊt på en menneskeret, hvilket jeg fÞler er lidt fladpandet og unÞdvendigt konfrontationssÞgende.

Argumentet er ikke, at alle skal have biler, men derimod at det er et meget stort gode som der i forvejen betales meget for, at alternativer er betyderligt ringere, og at der ikke er nogen overbevisende grund til at lave det indgreb.

Jeg har selv levet det liv, hvor jeg tog det offentlige på daglige basis og hvor transporten tog 4 timer om dagen. Bussen gik én gang hveranden time, men det er vilkårene. Til sidst valgte jeg i stedet at cykle de 25km., hvilket fungerede bedre.

Du var så trÊt af at spilde 4 timer på bustur, at du hellere ville cykle 50 km om dagen? Med andre ord, de 4 timer virkede ikke ret godt for dig? Jeg har endvidere en formodning om, at vi snakker uddannelse her, og det er en lidt anden fisk end at få hverdagen til at fungere sammen med et arbejde, som du konsekvent skal give 100% for at komme i mål med.

Derfor er det også ret trÊttende at se på menneskerne i eksempelvis LuksusfÊlden, der altid begrÊder, hvor meget deres bil betyder for dem og at de ikke kan undvÊre den.

Nu hiver du luksusfÊlden ind som argument? SeriÞst? Kan retorikken blive slÞjere?

Problemet med luksusfÊlden som argument er, at det dels er et underholdsprogram med det formål at vi skal grine af idioten, og dels at vi bruger enkeltstående eksempler som retvisende for hele befolkningsgrupper. Det er ca lige så smart som at bruge Slider-Robert som et argument for, at alle arbejdslÞse bare er dovne sataner.

Logistikken bliver lettere med en bil, men en typisk borger lÞser eksempelvis manglen på bil på andre måder.

At du kalder det en "typisk borger" virker lidt fjollet, for hvis den typiske borger ikke havde en bil, så ville vi jo nok ikke have udfordringer med trÊngsel.

Men jo, en typisk bilfri borger finder andre lÞsninger, for det er jo nÞdvendigt. Her er vi dog igen ude i "det er muligt at overleve uden, altså bÞr det vÊre standarden", og ud fra det perspektiv er alt jo pludselig til forhandling. Det er simpelthen ikke en god retorik at bevÊge sig ud i.

Derudover er det noget fis at argumenter for, at har man ikke "levet livet med få transportmuligheder", kan man derfor ikke forstå andres behov for bil. Det er sgu ikke svÊrt at forestille sig eller have sympati og forståelse for, at livet bliver mindre ligetil for mange uden en belejlighedsmaskine.

Din tiltro til dine medmenneskers empati er i mine Þjne en anelse naiv. Tror du fx at tumperne i LuksusfÊlden har truffet deres dårlige valg intentionelt? Alligevel sidder du og bliver sur på dem, fordi du i deres sted kunne have truffet valg meget bedre. Hvor er empatien? Den er jo netop komplet og totalt ikke-eksisterende.

Enhedslisten forslag bliver naturligvis ikke en realitet, sådan som det ser ud lige nu. Dog kunne man se på et alternativ, hvor man ikke skal betale for roadpricing, såfremt man eksempelvis kÞrer to eller flere sammen mere end 60-80% af ruten, blot en tanke. Man kunne investere stort i opladningstationer og delvist finansiere dette ved efterfÞlgende at indfÞre roadpricing på benzin- og dieselbiler.

Hvad er formålet? Det åbenlyse svar ville vÊre at incentivere en erstatning af benzinbiler med renere elbiler, men dette holder som nÊvnt ikke vand i praksis. Tanken om ladestationer er god i teorien, men når det tager 30+ minutter at lade én bil op, så kan vi jo ikke allesammen skulle kÞre forbi laderstationen og lade op uden at skabe maksimal flaskehals. Opladning hjemmefra? Det kan elnettet ikke bÊre.

Hvis der var et reelt formål med at brandskatte kÞrsel i benzinbiler, så kunne jeg godt vÊre med på ideen, men det er der jo netop ikke.
Black Spider
bruger
19. juni 2019 22:53
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Byt ovenstående ud med "fattig-Carina" og andre ligesindede.

Det er vilkårene, Carina.

Endnu en omgang idiotisk brÊk fra din side, Pinky. Kan du andet? Er du seriÞst hjernedÞd?
Black Spider
bruger
19. juni 2019 23:03
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Claus

Det er noget sludder. Der er blevet nedlagt et hav af lokalbaner i Danmark, da togdrift er nedprioriteret i forhold til privatbilisme. Kan du nÊvne en ny togstrÊkning de sidste mange år? Nej, vel?

Som jeg fik forklaret det engang for nogle år siden af en mand fra Region Midtjylland, så er udfordringen, at lokalbaner koster en mellemstor bondegård og derfor er meget lidt attraktive at anlÊgge og i det hele taget er noget, som man gerne bare ville lukke. Der er simpelthen ikke i nÊrheden af at vÊre nok passagerer til at gÞre det rentabelt, men man kan af politiske årsager ikke fjerne muligheden for offentlig transport.

Derfor er det meget bedre for udkantsområderne at kÞre busser i stedet for, for busser er meget billigere, meget mere fleksible, og det koster noget mindre at kÞre en nÊsten tom bus rundt end det gÞr at kÞre pendulfart med et tomt tog.

Og jeg må nok indrÞmme, at jeg har svÊrt ved at se en fejl i den konklusion.
clausp
bruger
19. juni 2019 23:26
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@Black Spider, nu var mit svar nÊrmere for at modvise påstanden om jernbanens prioritet og ikke så meget årsagen til nedprioriteringen.

Nu har jeg ikke selv nÊrstuderet Þkonomien, men en medvirkende faktor er nok også at regionerne ved busdrift ikke har kapital bundet op i materiel, da busserne ejes af private busvognmÊnd. I mange tilfÊlde vil transporttiden dog vÊre lÊngere med bus end med tog. Det tages der nÊppe hensyn til i planlÊgningen.
"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try." - Homer Simpson
Mr. Pink
bruger
19. juni 2019 23:33
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvorfor er det idiotisk? Det er fuldstÊndig det samme argument.
Hvor er verdens bedste rygtebonanza? Savner den. Elsker transferrygter
Steve Highway-61
SelvstÊndig Starut
20. juni 2019 00:33
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Kim,

Jeg er nu mere over i noget Raveonettes for Morten Ø

The first kiss, don´t think thereof
The second kiss and you´re in love
Who watches the Watchmen?
Slettet(320937202705)
Banned
20. juni 2019 00:36
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Du bliver vist nÞdt til at eksplicitere prÊmisserne i det "argument" Pink, for jeg kan ved gud heller ikke se sammenfaldet mellem Carina der havde svÊrt ved at få livet til et hÊnge sammen på kontanthjÊlp, og at vejen til at rejsetiden til et arbejde man rent faktisk har, bliver lidt lÊngere end hvad man vil.

Hvilket valg står de hver isÊr overfor? Er konsekvenserne af deres valg lige store? Er de lige udsatte?
Dette indlÊg er blevet rettet 20. juni 2019 00:40 af Slettet(320937202705)

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 2521 2522 2523 ... 3197 3198 3199 Vis alle sider