Luk

bold.snak

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 540 541 542 ... 2671 2672 2673 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Pibe
bruger
2. dec. 2014 23:50
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Nej, hvis man viser Matador, bliver de jo bare radikale, og så er vi lige vidt.
Viola 4 Ever
bruger
2. dec. 2014 23:55
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

@ Jussi

Nej. Men det var en kommentar.
I think religion should be treated with ridicule, hatred and contempt, and I claim that right.
- Christopher Hitchens

I will try anything once, except incest and folk dance.
- Oscar Wilde

Il mio cuore sarà sempre viola
amorbavian
bruger
3. dec. 2014 08:47
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Alle kender DEN EVIGE J√ėDE, men han plager heldigvis nogle andre end os i √łjeblikket. Til geng√¶ld, plages vi af DEN EVIGE MUSLIM.

http://youtu.be/I2iou_XTXBw

@Matias


Noget, jeg aldrig fik spurgt dig om, da vi snakkede om emnet tidligere var hvad prognosen for opfyldelsen af dit √łnske er? Hvor mange √•r skal vi vente?
For hvis man kigger p√• f√łlgende data, s√• er der ikke rigtig noget at frygte, eller gl√¶de sig til, de n√¶ste par generationer. Selv med muslimernes angiveligt store reproduktion.

http://www.theguardian.c…ection-2030

@Jussi

Hvis morgensang er kultur, ja så kan jeg godt se, at du mener Danmark er gennemsyret af kultur.
Wives, be subject to your own husbands, as to the Lord.
repos
Moderator
3. dec. 2014 08:55
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvad forstår du ved kulturbegrebet, amor?

Hvordan kommer manglende kultur, hvis det er det, du mener, til udtryk i Danmark?
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Matias
bruger
3. dec. 2014 09:27
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Black Spider.

"... det jeg savner er nogen som helst vilje til at forholde dig, om ikke kritisk, så i det mindste rationelt til Islam, om ikke andet så bare for diskussionens skyld"

- Det vil jeg sådan set gerne, eller nærmere bestemt, abrahamitiske religioner i almindelighed. Det bliver ikke et oplæg fra min side, men er der emner der dukker op, vil jeg gerne deltage i snakken herom.

"Hvordan kommer det til at foregå? Hvordan bliver overgangsprocessen? Hvilke ofre er der? Og hvilke samfundskonsekvenser kunne man forestille sig?"

- Jeg ved ikke, hvordan det kommer til at foreg√•. Jeg har blot forholdt mig til, hvordan processen er foreg√•et andre steder, men det kan man selvf√łlgelig ikke overf√łre til Europa. Europ√¶erne opfatter jeg generelt som en samling bange folkef√¶rd. Bange for at elske sig selv, og i den anledning turde udtrykke, hvorfor de (kulturerne) er bedre end s√• mange andre, hvorfor de skal bevares, og hvorfor andre kulturer p√• en masse punkter m√• kapitulere n√•r de integreres ind i de europ√¶iske modtagerlandes kulturer. Og bange for den fysiske konfrontation. Bange for gruppens styrke, for viljens styrke. Og derfor tror jeg ikke, at det hverken vil komme til st√łrre, fysiske konfrontationer eller st√łrre ideologiske konfrontationer. For det f√łrste m√• det helst ikke g√łre ondt, for det andet skulle det n√łdig hedde sig, at man er fordomsfuld eller racistisk. Det bange er derfor en af √•rsagerne til, at jeg har skiftet position. For p√• den anden side st√•r en r√¶kke religionskulturer, der trods alle deres forhindringer, er mere attraktive at forblive tro til, end at skifte til de europ√¶iske v√¶rdiidealer.

Ofre? Der vil blive masser af ofre. Ikke n√łdvendigvis i form af menneskeliv - forh√•bentlig ikke (men vi kender jo alle menneskets natur og historie) - snarere i form af ting man ikke l√¶ngere kan komme i n√¶rheden af, friheder og rettigheder, der rulles tilbage osv. S√• vil der, is√¶r i denne tid, v√¶re dem, der finder at det fri- og rettighedsomklamrede individ, er den lykkeligste af alle. Det mener jeg ikke, og derfor ser jeg det som et samlet gode, at menesket begr√¶nses til at leve et mere simpelt liv.

"Er Islam faktisk en optimal ideologi? Maksimerer den menneskers evner? Maksimerer den samfundet? Og hvis svaret p√• de sidste par sp√łrgsm√•l er enten "nej" eller "jamen, Islam er jo Guds vilje!", bliver det s√• ikke problematisk at l√łbe med halv vind?"

- Jeg aner det ikke, jeg er kun et menneske. Jeg ved i √łvrigt heller ikke hvad der ligger i, at mennesket og samfundet maksimeres. Er det et sp√łrgsm√•l om v√¶kst? Er det et sp√łrgsm√•l om, at udvikling st√•r over det sunde? Er det et sp√łrgsm√•l om befolkningsst√łrrelse? Hvad d√¶kker det over?

"Og specielt på de her områder plejer du at være ekstremt optimistisk i dine antagelser, og hvis du endelig accepterer de lidt hårdere scenarier, så er det typisk kun med et træk på skulderen"

- Da jeg jo hverken er eller √łnsker at v√¶re en folkelig leder, krigsherre eller andet af den slags f√łlg-mig-personer, er det derfor heller ikke op til mig, at definere fremtiden, herunder hvilke scenarier, der kan udspille sig. Og derfor er det sv√¶rt at have andet end et skuldertr√¶k til overs for for hysteriske vi-bliver-alle-br√¶ndt-p√•-b√•let-skrig og skr√•l, som i bund og grund tager udgangspunkt i, at der kommer en voldelig revolution fra den ene dag til den anden. Jeg m√• v√¶re √¶rlig og tilst√•, at jeg ikke aner hvordan jeg skal respondere p√• den slags. Jeg tror som sagt p√•, at de europ√¶iske folk lader sig omvende ganske frivilligt. Det er igen snakken om det bange - ikke s√• meget for andre, men for at st√• p√• m√•l for egne v√¶rdier, egne kulturer. Dem der ikke lader sig omvende, finder nok andre territorier at bos√¶tte sig.

Jeg har m√łdt utallige, der slet, slet ikke kan forestille sig, at en befolkningsudskiftning vil ske - til det er der blot at sige, at etnisk ikke-vestlige efter 2. verdenskrig udgjorde mindre end 0,5% af den samlede, vesteurop√¶iske befolkning, mens den nu udg√łr, vil jeg antage, 12-15% (m√•ske flere, jeg ved det ikke). Det er jo sv√¶rt at opg√łre, da flere stater har ulovliggjort at m√•le p√• efterkommere. Og netop efterkommere er vigtige, ift. at kigge p√• v√¶rdiintegrationen - hvis man ikke har virkeligheden at forholde sig til, kan man gennem de efterh√•nden en del unders√łgelser der er foretaget p√• omr√•det, erfare, at loyaliteten ikke i st√łrre (p√• visse omr√•der faktisk mindre) omfang end hos indvandrergenerationerne, ligger hos modtagerlandenes kulturer, men derimod de medbragte. Og da det er s√•ledes, at religionskulturer med det afs√¶t, bliver st√¶rkere jo bedre de er repr√¶senteret (herunder mindre tolerante over for andre kulturer), synes jeg det er tydeligt, hvilken vej det g√•r, med den politik der f√łres ift. EUs b√•de ydre og indre gr√¶nser. Som sagt har jeg selv v√¶ret meget bekymret for den udvikling - for det er de h√łjreorienterede, borgerlige der f√•r ret i deres forudsigelser, mens de naive kulturradikale og venstreorienterede, ikke f√•r det - indtil jeg fandt ud af, at denne udvikling ville fremme de v√¶rdier, jeg selv har, og netop p√• bekostning af det kulturradikale og det venstreorienterede. Og det ser jeg af gode grunde som en gigantisk gevinst, noget jeg gl√¶des meget over.

"Er der virkelig ingen som helst forskel mellem klassisk dansk konservatisme og islamisk konservatisme?"

- Jo da. Men det er i mine √łjne et langt bedre alternativ, end hvor vi ellers ville v√¶re p√• vej hen. Og frem for alt deles grundv√¶rdierne i konservative samfund.

"Det der med at smide √•rhundreders kulturarv ud for at pr√łve noget helt nyt er jo i √łvrigt nok ikke helt det, jeg ville forvente, at en st√¶rkt konservativ person havde et √łnske om"

- Det er et meget d√•rligt argument al den stund, at det er den process, der blev p√•begyndt for flere generationer siden. Af os selv. Det traditionelle, det nationale er jo noget √łv, som kun den navlebeskuende, racistiske og slimede sekt af k√¶ldermennesker bekender sig til. Det har ingen v√¶rdi for andre. √Öbenbart. Og da m√• jeg erkende, at importeret konservatisme og religionskultur er langt mere interessant. For mig om ikke andre. Jeg har sagt det tidligere; man kan ikke som s√•dan fjerne konservatisme. S√• er det blot hvilken konservativ identitet, man √łnsker skal v√¶re repr√¶senteret i et samfund. Og man har alts√• valgt at sl√• den klassiske, evolution√¶re europ√¶iske konservatisme ihjel, og erstatte den med en mere statisk, autorit√¶r konservatisme. Det er det rene selvmord :) For det vil selvf√łlgelig fjerne de interesser, som den klassiske konservatisme holdt h√•nden under, selvom den blev bek√¶mpet af samme. Personligt tror jeg som sagt p√•, at en religionskultur som den der vinder indpas, er det bedste der kan ske for Europa. S√• jeg gl√¶der mig. Jeg ved at de fleste andre ikke har det s√•dan, og til det er der blot at sige, at det er den demokratiske udvikling, I selv har v√¶ret med til at stimulere, der kommer til udtryk :) Derfor ser jeg det som lidt malplaceret at skyde p√• en som mig, der blot s√¶tter ord p√• udviklingen, frem for hvad der egentlig har skabt plads til den - men s√•dan er der s√• meget, og jeg tager som sagt gerne snakken om hvilke fordele og hvilke perspektiver, der er i forhold til den.

Sheriffen.

"Konservatisme er det værste, der nogensinde kan ske og vil bremse al form for udvikling, innovation m.v.
Vi har aldrig oplevet s√• meget velstand og sundhed, som vi g√łr i da
"

- Det er noget eklatant sludder. De evolutionære, konservative samfund er netop en af grundpillerne i den teknologiske og medicinske udvikling, der har skabt den velstand og sundhed, vi har i dag.

"Nå du nu vil tilbage til en konservativ stat, hvad betyder det i forhold til lovovertrædelser?
Skal vi bibeholde det eksisterende retssystem, skal loven varetages af s√¶rligt udvalgte religi√łse personer, og hvordan skal forskellige lovovertr√¶delser straffes?
Skal der indf√łres regler mod √¶gteskabsbrud etc. Hvor langt skal vi g√•, f√łr vi har idealstaten?
"

- Retssystemet skal naturligvs afspejle det samfund og de v√¶rdier, samfundet repr√¶senterer, som folket √łnsker. Og hvis et flertal √łnsker et √¶ndret retssystem, s√• skal der selvf√łlgelig indrettes derefter. P√• den led adskiller et samfund omfavnet af en religionskultur sig ikke fra et liberalt demokrati. I hvert fald ikke i processen for at skabe nyt. Herefter vil det ganske givet forholde sig anderledes.

"Er der overhovedet mulighed for personer, der ikke f√łlger religionen og konservatismen i din stat, eller skal vi finde os et andet sted at bos√¶tte sig?"

- Det har jeg svaret p√•. Jeg tror Inger St√łjberg-logikken er meget udtalt blandt de eurp√¶iske folk, og derfor vil folk der ikke √łnsker den slags samfund, formentlig s√łge andre gr√¶sgange.

"Hvor meget skal vi tage til os af allerede eksisterende religi√łse samfund, skal vi tage alt til os ukritisk, eller plukker vi frugterne af flere forskellige religioner?"

- Grunden til at jeg ikke forholder mig konkret til det, er fordi jeg ikke er profet. Jeg aner det simpelthen ikke, og den umiddelbart samme vej kan forgrene sig i mange forskellige udtryk. Tariq Ramadan taler for en særlig Euro-islam. Måske er han den, der er tættest på, hvis det bliver islam, som med tiden står stærkest.

"Betyder religion islam, eller betyder det, at folk blot skal være mere troende, uagtet hvilken entitet, man måtte tilbede?"

- Det synes jeg er et godt sp√łrgsm√•l. Det er klart, at bogens folk i almindelighed st√•r st√¶rkere end ikke-troende. Den sidste gruppe vil der nok ikke v√¶re den store plads til, forestiller jeg mig.

"M√• vi stadig have aviser, der latterligg√łr religion, m√• vi spise ikke halalslagtet k√łd, m√• vi kr√¶ve, at m√¶nd fuldst√¶ndig bestemmer over kvinden, m√• vi spille hasardspil, m√• vi drikke alkohol, m√• vi ryge, m√• vi v√¶re her, m√• vi f√• b√łrn udenfor √¶gteskabet, m√• vi h√łre popmusik, m√• vi skrive p√• bold.dk, at vi er uenige med dig, staten og dens ageren?"

- Jeg aner det ikke. Og hvis det er det, der menes med, at jeg ikke vil forholde mig til det, s√• fair nok. Men jeg mener alts√• ikke det er rimeligt at afkr√¶ve mig svar p√•, hvordan fremtidige generationer ned i detaljen v√¶lger at indrette samfundet p√•. Jeg har tidligere skrevet, at man kan kigge til Tyrkiet, hvis man vil se hvilken vej udviklingen kan g√• i. Det er √©t alternativ, √©t bud. Det kan sikkert ogs√• g√• andre veje. Det jeg f√łler mig overbevist om, er, at konservatisme i form af religionskultur, vil overtage i (vest-)Europa indenfor relativt f√• generationer, som en konsekvens af tidligere og nuv√¶rende (og sikkert ogs√• fremtidige) politikker. Ligeledes f√łler jeg mig overbevist om, at det er til vores bedste. Og derfor gl√¶des jeg over det.
¬Į\_(ツ)_/¬Į
repos
Moderator
3. dec. 2014 10:10
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Det mener jeg ikke, og derfor ser jeg det som et samlet gode, at menesket begrænses til at leve et mere simpelt liv.

Hvordan skal det rent praktisk lade sig g√łre? Bortkastelse af erhvervet viden og af erfaringer, samt muligheder for at tr√¶ffe egne valg, skal simpelthen vige for en mere ufri tilv√¶relse?

Og derfor glædes jeg over det.

Det mantra gentager du, ret ofte endda. Det virker som om, du fors√łger at overbevise dig selv.

Den omvæltning, du snakker om, hvem skal den komme fra? Er det de herboende muslimer, som trods alt for flertallets vedkommende, er integrerede i samfundet og lever på dets vilkår, og som nok oplever en klar forbedring i forhold til, hvad de og deres forfædre kom fra?

Eller vil organisationer som Hizb ut Tahrir vokse sig stærkere og få mere indflydelse, og gennem hvilke organer?

Tendensen i Europa er i √łjeblikket at de nationale kr√¶fter f√•r st√łrre og st√łrre tilslutning, og selv i Sverige, som ellers m√• et forbillede, har et nationalistisk parti haft et stort valg.

Jeg har um√•deligt sv√¶rt ved at f√• √łje p√• det attraktive i en stat, hvor menneskets skulle leve en mere ufri tilv√¶relse, og den √łgede tilstr√łmning af muslimske grupper har jeg sv√¶rt ved at se som en indikator for en omv√¶ltning.
Det er vel snarere et udtryk for, at de vil væk fra deres oprindelige islamkontrollerede stater.

I √łjeblikket kommer der syriske flygtninge her til Danmark, og disse er netop flygtet fra en gruppe, der √łnsker et kalifat med dertil indskr√¶nket frihed.

Hvordan stiller du dig i √łvrigt i forhold til IS?
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Kaffe
"bruger"
3. dec. 2014 10:54
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Nu er det vist snart et par √•r siden, Matias s√• lyset og overgav sig til den eneste konservatisme, der lader sig f√łre ud i livet, og det kommer til at ske(!), og I bliver bare ved med at synes, at det er SYGT kontroversielt, selvom han grundl√¶ggende har skrevet det pr√¶cist samme, hver gang han er blevet stillet de pr√¶cist samme sp√łrgsm√•l.

"De selvhadende, √•ndl√łse, svage, dekadente europ√¶ere kommer til at bukke under for b√łlgerne af dedikerede, overbeviste muslimer, de selv lukker ind, og det bliver S√Ö fedt, for mennesker i almindelighed vil blive lykkeligere."

"Jamen, hvad med retsstaten? Og kvinders rettigheder? Og hvad med b√łsserne? Og hvad med europ√¶isk √•ndstradition?"

"Det ved kun Gud!"

"Gud findes slet ikke!"

Osv.

Retorisk er I alle dygtige til at formulere det eksakt samme indhold på et utal af forskellige måder, men det er mig alligevel en gåde, at I gider at blive ved. Det må sgu da tage lang tid at lave alle de lange indlæg.

Og hvorfor er det lige, at ingen lader til at have sk√•ret sig en skive af det, Pibe skrev allerede umiddelbart efter omvendelsen? Det var noget i retning af: har ingen overvejet, at Matias, der hidtil har v√¶ret konsekvent modstander af alt, hvad der har med islam at g√łre og nu pludselig er tilh√¶nger af en demokratisk islamisk revolution, kunne t√¶nkes at have indtaget dette standpunkt for at drille og m√•ske endda, ved hj√¶lp af sine dystre forudsigelser, f√• flere til i h√łjere grad at tilslutte sig sin oprindelige position?

Jeg fatter jer ikke. Ingen af jer.
Niddets arkivar

Dette indlæg er blevet rettet 3. dec. 2014 10:58 af Kaffe
Moller
bruger
3. dec. 2014 11:05
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Hvem siger, at folk ikke har overvejet "drillescenariet"?

Det er da ret åbenlyst en mulighed. Det er bare ret ubrugeligt at postulere motiver frem for at forhold sig til det skrevne.

Dette indlæg er blevet rettet 3. dec. 2014 11:06 af Moller
Kaffe
"bruger"
3. dec. 2014 11:08
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Jo, men hvis man har overvejet det, og hvis Matias er med på, at det er præmissen, så forstår jeg da slet ikke diskussionen.
Niddets arkivar
Moller
bruger
3. dec. 2014 11:12
svar
anmeld

Sv: Dansk Politik

Selv hvis det er en "leg", s√• forhindrer det jo ikke folk i at g√• til ham. Matias har jo skrevet et utal af indl√¶g med den slags hypoteser. F√łr eller siden bliver folk jo fristet til at g√• til ham.

Man kan selvf√łlgeligt ogs√• lade ham skrive l√łs - det er der da sikkert ogs√• mange, der har gjort.

Dette indlæg er blevet rettet 3. dec. 2014 11:12 af Moller

Andet | Dansk Politik

1 2 3 ... 540 541 542 ... 2671 2672 2673 Vis alle sider