Luk

bold.snak

Klubsnak | AC Milan - Trænerkabalen slår igen fejl

1 2 3 ... 2142 2143 2144 ... 3380 3381 3382 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 12:14
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Jamen @Bishop, lige præcis!

Jeg tvivler på at mange spillere (alt andet lige) ville vælge Everton over Milan, stillet overfor valget.

Ser man på de to trupper, er det da også let at få øje på niveauforskellen.
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 12:58
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Calhanoglu har bestået lægetjek og på vej til Casa Milan for at underskrive kontrakten.

Købssummen skulle være €20m + yderligere €4m i bonusser.

Endnu engang må man kippe med hatten for Fassone og Mirabelli. Det er rigtigt godt hentet.

Det bliver interessant at se hvordan Montella vil bruge ham.

Min personlige vurdering, peger mod en 8er i en ret fri rolle (jeg kommer umiddelbart til at tænke på Seedorf). Kessie og ikke mindst (potentielt) Biglia skal så sikre den defensive balance.

Det betyder at det på papiret ligner en 4-3-3 / 4-2-3-1. Samtidig giver det også muligheden for at skifte til en 3-4-1-2 hvor han rykkes op bagved de to angribere.

Jeg synes stadig der mangler noget for at vi har en "komplet" trup, men vores ageren på markedet har virkeligt overgået mine forventninger.

Foggy
bruger
3. juli 2017 15:25
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Corriere dello Sport: Milan sold Luca Vido to Atalanta for €1m + bonuses. Milan have inserted a buy-back clause in the deal, believed to be at a price slightly higher than the fee paid by Atalanta.

Håber ovenstående er sandt.
*******
haraltidret
bruger
3. juli 2017 15:57
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Hehe - underforstået at du anser Everton og Milan på samme niveau...?


Økonomisk og sportsligt er de da uden tvivl på nogenlunde samme niveau.

Jeg vil ikke tro der er stor forskel på at blive nr 7 i Prl og nr 6 i Serie A.

Økonomisk har Everton qua de gyldne tv kontrakter i England mindst lige så mange penge at gøre godt med som Milan har. Med deres nye multimilliardær ejer har man også et helt nyt storstadion på tegnebrættet og indtægter fra diverse sponsorer er stærkt stigende. Desuden står værdien at tv aftalerne i England til at stige eksplosivt de kommende år. Så man kan bestemt godt sige at de to klubber for nuværende befinder sig på samme niveau, men at udviklingen vil give Everton et forspring på sigt.

Historisk er Milan klart den største klub det kan der ikke være to meninger om. Men fakta er at PRL det seneste årti har knust Serie A på det kommercielle plan. Det betyder at selv bundproppen nr 20 i Prl i sidste sæson Sunderland endte med at tjene 99,9 mill £ ( ca 860 mill kr) bare i tv penge. Everton fik 132,4 mill £ alene i tv indtægter( 1 milliard og 138 mill kr). Dertil kommer så sponsorindtægter, matchday revenue etc. Disse indtægter vil som sagt stige eksplosivt de kommende år, og jeg tvivler stærkt på at en klub som Milan økonomisk kan holde trit med en klub som Everton i fremtiden.

Mht til Niang så bliver vi næppe enige. Hvis Everton har været interesseret i ham har han givetvis stået meget langt nede på listen over prioriteter. Men som jeg også skrev før kan der have været masser af gode grunde til at Walsh mødtes med Milans folk. Feks er man tidligere meldt interesseret i Bacca, han kunne også have været genstand for den samtale. Men det er selvfølge også klart at Everton ikke kan have været interesseret i alle de 10 -12 serie A spillere de efterfølgende i diverse medier blev sat i forbindelse med.

I min optik er Niang simpelthen for dårlig til en klub som Everton og det tror jeg faktisk også Everton´s sportslige ledelse kan se. Jeg kan da også se at en hel del medier nu sætter Everton i forbindelse med Arsenal´s Olivier Giroud, hvilket jo også understreger at Everton kigger på spillere af en helt anden kaliber end Niang.

http://www.totalsportek.com/money/premier-league-prize-money/
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 16:29
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

PrL har jo undergået samme sportslige deroute som Serie A i de seneste år. Det fint illustreret med de yderst svingende resultater fra de største klubber de seneste år.

Økonomisk og sportsligt er de da uden tvivl på nogenlunde samme niveau.

Milan er per definition et storhold - Everton er per definition et midterhold. Det uanfægtet at Milan har været en en spillemæssig krise i en del sæsoner.
En gylden TV aftale kan ikke ændre på det.

Det handler ikke om økonomi - men om sportslige ambitioner. Det er en (forventningsmæssig) fiasko at Milan ikke spiller i CL. Det ville være en sensation hvis Everton gjorde det.

Disse indtægter vil som sagt stige eksplosivt de kommende år, og jeg tvivler stærkt på at en klub som Milan økonomisk kan holde trit med en klub som Everton i fremtiden.

Det kan anbefales at sættes sig lidt ind i fakta inden du kaster dig ud i en vanvittig påstand som ovenstående.
Til trods for Milans nærmest katastrofale økonomiske udvikling over de seneste par år, har vi stadig en langt større økonomi end Everton.
Seneste regnskabsår, viser en omsætning på €240m. Dette indebærer ikke europæisk fodbold, ligesom den nye ledelse har en plan om at multiplicere match day indtægter til et niveau der er det dobbelte af en klub som Juventus.
Desuden antages det at Milan er den klub med det allerstørste kommercielle potentiale i Asien.

Tager man Forbes´ 2017 liste, er Milan stadig den 12. mest værdifulde klub i verden, mens Everton ikke er at finde i Top20. Klubber som Newcastle og West Ham overgår Everton.

Din påstand er absurd dum.

Men det er selvfølge også klart at Everton ikke kan have været interesseret i alle de 10 -12 serie A spillere de efterfølgende i diverse medier blev sat i forbindelse med.

Selvfølgelig er det da ikke klart. Everton kan sagtens være interesseret i en lang række spillere og forhøre sig på disse. Det er vel nærmest dårligt scoutingarbejde, hvis man ikke holder sig ajour med muligheder.

Men det siger sig selv at de ikke køber 10-12 spillere i Italien - mange vil udelukke hinanden og andre vil ikke være interesseret i et skifte (som tilfældet med Niang).

I min optik er Niang simpelthen for dårlig til en klub som Everton og det tror jeg faktisk også Everton´s sportslige ledelse kan se.

Som skrevet tidligere, så må du tage den diskussion med en anden.
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 16:35
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Mastour er i øvrigt blevet løst fra sin kontrakt.
En spiller der slet ikke har kunne leve op til den hype der har været omkring ham.

Nå en spiller end ikke kan spille sig på holdet i Zwolle, er det naturligvis også svært at se hvordan han skulle kunne spille sig til en plads i Milan.

Man kommer nærmest til at tænke på Aleksander Jakobsen, der jo nærmest blev udråbt til en ny Ronaldinho, efter han havde jongleret i en Danske Bank reklame.
Idag frister ham, hvis jeg ikke tager fejl, en tilværelse i Viborg FF.
Zanetti4ever
bruger
3. juli 2017 16:56
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Desuden antages det at Milan er den klub med det allerstørste kommercielle potentiale i Asien.


Hvilket man burde sætte alvorlig spørgsmålstegn ved. Ikke mindst fordi menneskerne der lever i Asien har en helt anden indgangsvinkel til fodbold end vi har her i europa de har ikke en over 100år tradition for dyrkelse af hold eller det fællesskab der følger med. Min erfaring med netop de lande og de mennesker, er at deres foldbolddyrkelse i langt højere grad er en idoldyrkelse af enkelte stjerne spillere etc. end det er hold, kammeratskab og kultur baseret.

Jeg syntes hvertfald ikke der er belæg for disse vanvidspåstande og jeg vil også sætte stor spørgsmålstegn ved om europæiske hold kan holde på de her fans og de ikke bare følger de spillere de er begejstret for. En ande ting er at kinesisk fodbold indenfor en overskuelig fremtid vil være en meget seriøs konkurrent og så kan interessen for europæisk fodbold meget vel ligge et yderst lille sted, når kinesiske hold snupper de mest interessante. Det er ikke et spørgsmål om det sker, det er et spørgsmål om tid. For om få år så er den økonomiske gulerod ved at tage til Kina så meget bedre en europa at et ikke ubetydelig antal vil vælge kina af den grund alene.

Kineserne har heller ikke lagt skjul på interessen også handler om at udnytte kompetencerne og viden fra deres europæiske hold som de kan føre ind i kinesisk fodbold, så denne kan forbedres og blive den dominerende på sigt!
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 17:10
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Hvilket man burde sætte alvorlig spørgsmålstegn ved.

Hvorfor skulle man dog det?
I Asien er der en enorm interesse for fodbold, hvor navnlig italiensk fodbold er populært.
Merchandise og ikke mindst TV aftaler, anses som værende det største kommercielle udviklingsområde for de store europæiske klubber.
Det er vel næppe for sjov at nærmest samtlige storklubber har meget skarp fokus på netop dette.

...at deres foldbolddyrkelse i langt højere grad er en idoldyrkelse af enkelte stjerne spillere etc. end det er hold, kammeratskab og kultur baseret.

Hvad i al verden har "kammeratskab" og "kultur" med kommerciellasering at gøre?

Jeg syntes hvertfald ikke der er belæg for disse vanvidspåstande...

Så samtlige CFOer, CMOer og CEOer i de store klubber, har simpelthen skudt helt ved siden af, mens du har luret sandheden. Apropos vanvidspåstande....
Zanetti4ever
bruger
3. juli 2017 17:32
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Hvorfor skulle man dog det?
I Asien er der en enorm interesse for fodbold, hvor navnlig italiensk fodbold er populært.
Merchandise og ikke mindst TV aftaler, anses som værende det største kommercielle udviklingsområde for de store europæiske klubber.
Det er vel næppe for sjov at nærmest samtlige storklubber har meget skarp fokus på netop dette.


Fordi der ikke er synderlig belæg for at et givet hold skulle have det, når interessen for fodbold er skruet helt anderledes sammen end europa.

Fodbold er opadgående i popularitet ja, men det en fejlslutning at tro, deres interesse for fodbold og deres måde at følge den er identisk med en europæer. Samt at de vil holde fast i det hvis de kan få det samme med et kinesisk på sigt.

Hvad i al verden har "kammeratskab" og "kultur" med kommerciellasering at gøre?


Det er en hjørnesten i fodbold i europa. Folk følger fodbold her pga. disse elementer.

En kinesisk fodbold interesseret vil i følge et hold pga. en spiller eller fordi de kan lide brandet, men der er efter hvad jeg har set ikke den følelsesmæssige, identitetsmæssige og loyalitet over for en enkelt klub. Du vil uden problemer kun købe produkter til mere end en klub i samme liga, hvis det blot handler om branding.

Så samtlige CFOer, CMOer og CEOer i de store klubber, har simpelthen skudt helt ved siden af, mens du har luret sandheden. Apropos vanvidspåstande....


Det handler om penge, der er over 1 mia kinesere, do the math. For dem er det skide ligemeget om de blot køber merchandise fordi det er et brand eller fordi de reelt holder med holdet.

Det er også hvorfor det var en super godt træk af Juve at ændre logoet til et mere traditionel formet tøj logo!
Rossoneri
bruger
3. juli 2017 18:31
svar
anmeld

Sv: AC Milan - Addio alla ragazza, Dollarumma!

Fordi der ikke er synderlig belæg for at et givet hold skulle have det, når interessen for fodbold er skruet helt anderledes sammen end europa.

Det er reelt bare forkert. End of story.
I den forbindelse vil jeg anbefale dig at læse interviewet med Bee Taechaubol i The Independent, hvori han netop gør rede for hvorfor så mange kinesiske investorer står på spring for at erhverve europæiske klubber.

Fodbold er opadgående i popularitet ja, men det en fejlslutning at tro, deres interesse for fodbold og deres måde at følge den er identisk med en europæer.

Det er da fuldstændigt ligegyldigt om det skulle være en identisk måde at følge fodbold på (hvilket i øvrigt er en præmis du har bragt ind i snakken og som jeg har svært ved at se relevansen i).

Det drejer sig om at kommercialisere sit brand - og det kan jeg bare konstatere at der er bred enighed om indeholder et enormt potentiale.

Det er en hjørnesten i fodbold i europa. Folk følger fodbold her pga. disse elementer.

Sikke da noget vrøvl. Hvor mange tror du holder med Real Madrid pga Cristiano Ronaldo eller med Barcelona pga Messi? Før det var det Ronaldinho osv. Det drejer sig om at opretholde underholdningsværdien.

En kinesisk fodbold interesseret vil i følge et hold pga. en spiller eller fordi de kan lide brandet, men der er efter hvad jeg har set ikke den følelsesmæssige, identitetsmæssige og loyalitet over for en enkelt klub.

Nu er du fjollet igen. Det handler da heller ikke om følelser for den gængse fan.
Små drenge og piger ønsker sig fodboldtrøjer med førnævnte superstjerner. Du skal da ikke prøve at bilde mig ind at det ikke 100% drejer sig om at identificere sig med et brand.

Det handler om penge, der er over 1 mia kinesere, do the math. For dem er det skide ligemeget om de blot køber merchandise fordi det er et brand eller fordi de reelt holder med holdet.

Ja præcis. Det er jo det jeg siger (??!!).
Milan anses, sammen med Real og United, som de stærkeste brands i Asien. Milan vurderes at være det stærkeste i Kina. Vi taler jo her om at udnytte de kommercielle muligheder i et brand - ikke om hardcore tifosis.

Det er også hvorfor det var en super godt træk af Juve at ændre logoet til et mere traditionel formet tøj logo!

Så nu kan det altså godt lade sig gøre at et brand gør sig mere attraktivt for markedet - aha. Jeg antager at du kan få øje på din selvmodsigelse her (?).

Klubsnak | AC Milan - Trænerkabalen slår igen fejl

1 2 3 ... 2142 2143 2144 ... 3380 3381 3382 Vis alle sider