Luk

bold.snak

Klubsnak | AC Milan - Med ønske om bedre tider..

1 2 3 ... 703 704 705 ... 3435 3436 3437 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Lentini
Banned
8. feb. 2015 23:07
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Jeg har selvfølgelig også agenterne i baghånden, selvom jeg ikke har indskrevet det i min rapport – superagenter som Jorge Mendes og Mino Raiola, er jo også i høj grad med til at sætte dagsorden til deres topklientel og hvor de befinder sig, i hvilke klubber – det handler jo i høj grad om hvilke få klubber der kan købe deres klienter, som fx Paul Pogba som bliver spændende at følge til sommer, fordi Raiola allerede er i gang med at spinne løs på en mulig afgang for Pogba. Loyaliteten i professionel fodbold, er meget svær at få øje på til tider - it´s all about the money.

Boldsen nævner jo – meget ukarakteristisk – sine lønninger i sin bog. Han går for omkring halvanden million i året, og har en karriere på 17 år, hvor han mere eller mindre skal sikre sin fremtid til at kunne gøre de ting han lyster i fremtiden. Men der er mange ting, som jeg synes Herzberg ikke tager hensyn til – fx den professionelle sportsverden, kulturelle forskelle, og familiære omstændigheder, fordi Boldsens kone vil bl.a. ikke tage til Qatar fordi nu havde de rejst nok, selvom han kunne indhente en klækkelig løn på at tage et år i oliestaden. Så ja, det er et spændende område, fordi det også favner så bredt og sjældent har et decideret facittegn.

Jeg er røget total på familievognen, hvor jeg lige har investeret i en splinterny Renault Clio – naturligvis diesel, så vi sparer penge, hehe. Fin bil, men det skriger også langt væk af familiefar. Men heller den, end en Dacia, som vel nærmest kan betegnes som en børnecontainer.

Hvorfor søger du tilbage i revisorfaget? Det lyder sgu så gråt og kedeligt - selvom dem jeg kender, klæder sig kedeligt men faktisk er ganske festelige.
Sheriffen
bruger
9. feb. 2015 00:21
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Jeg er røget total på familievognen, hvor jeg lige har investeret i en splinterny Renault Clio – naturligvis diesel, så vi sparer penge, hehe. Fin bil, men det skriger også langt væk af familiefar. Men heller den, end en Dacia, som vel nærmest kan betegnes som en børnecontainer.


https://www.youtube.com/…gqGO5S7NGsc

Men ellers lyder det godt med opgaven, det er jo ret fedt, når lortet først er afleveret, så man kan slappe lidt af.


Hvorfor søger du tilbage i revisorfaget? Det lyder sgu så gråt og kedeligt - selvom dem jeg kender, klæder sig kedeligt men faktisk er ganske festelige.


Det er nu ret godt, når man først har lidt erfaring, for de første år var vanvittigt kedelige.
Det, der interesserer mig mest, er det juridiske (særligt regnskab), og det er der fandme meget af i revisionsbranchen. Jeg er dog noget rusten i revisionsdelen, så det skal jeg have læst op på over det næste halv år.

Desuden kommer jeg ikke ind i en almindelig revisionsafdeling men derimod i en faglig afdeling, hvilket og passer bedre til mine interesser.

Så det er back til big 4.
____________________________

Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men.
Martinovic
bruger
9. feb. 2015 00:37
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Er Clioens bagagerum stort nok som familiebil - her tænker jeg mht. barnevogn osv?

Vi har en Golf 5 variant, og det kan lige gå an med barnevognen.
Ondelyneme er et fedt ord!
Viola 4 Ever
bruger
9. feb. 2015 00:43
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

@ Lentini

Jorge Mendes og Mino Raiola er glimrende eksempler på agenter der i bund og grund udelukkende har deres egen indtjening for øje. Jo oftere deres klienter skifter klub, eller genforhandler kontrakt, jo bedre er det for dem.
Jorge Mendes er et ekstremt usympatisk menneske, i stil med Paco Casal der i adskillige år har kontrolleret alt i uruguayansk fodbold.
Mendes er til gengæld ved at tro lidt for meget på sin egen urørlighed og forestiller sig at han kan sætte sig op mod FIFA i forbindelse med at de vil lukke ned for tredjepartsejerskaber af spillere og hele Mendes´ cirkus med små mellemstationer for spillernes ITC´s. Han får forhåbentlig en seriøs en over snuden.

Loyaliteten findes bestemt i international fodbold. Men tilhængerne forventer for meget af spillerne og deres loyalitet. Loyaliteten går heller ikke altid den anden vej. Hverken fra fans eller klubberne. Spillerne er jo sjældent fans, som den almindelige mand der står i curvaen hver uge.

Anyway, det kan blive lidt langt det her..
Penge, eller løn, som motivation. Det er jo ikke helt sort/hvidt. Det kan være det eneste der er fokus på, men det kan også være en mindre detalje.
Du nævner Boldsen, som havde behov for at lave den sidste fede kontrakt. Det samme kan man måske sige om en 30 årig superligaspiller der har tjent 500K om året, og som pludselig får en mulighed for at smutte til udlandet til lav skat og lave 1,5 - 2 mio. Dkr. om året i tre år, for at spille i en "ligegyldig" klub uden nogen muligheder for at vinde noget som helst. Der er det klart at pengene er en afgørende faktor.
Men der findes også det andet eksempel. Tag en spiller der har spillet i udlandet i mange år, afsted tidligt og nu er der måske 2-3 år tilbage i benene. Han har måske lavet 10-15 mio. Dkr. om året i snit og har været ude i 8-10 år, så han har altså haft en samtlet indtjening på omkring 100 mio. Dkr. og hvis han har haft bare et nogenlunde fornuftigt forhold til pengene, så har han stukket mindst halvdelen til side i stille og rolige obligationer og kedelige investeringsfonde til usexede, men sikre afkast år efter år, som er blevet re-investeret og inflationssikret. Med andre ord, så skulle han være mere end sikret økonomisk uafhængighed fremover. Der vil så altid være dem der sætter pengene over alt andet, men for rigtig mange mennesker, der handler det mere om at være "det rigtige sted". Det kan være at komme hjem til hjerteklubben, egnen hvor ens familie bor og man er vokset op eller måske noget helt andet. Bliver man tilbudt 1 mio. Dkr. for at spille for OB og 3 mio. Dkr. om året for at spille for FCK, så betyder de par mio. Dkr. om året ikke rigtigt noget i det store billede.
I think religion should be treated with ridicule, hatred and contempt, and I claim that right.
- Christopher Hitchens

I will try anything once, except incest and folk dance.
- Oscar Wilde

Il mio cuore sarà sempre viola
Duck
bruger
9. feb. 2015 01:05
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Du mener ikke en Renaukt Kangoo? Hvad er der specielt familiefar-agtigt ved en Clio? Jeg ser det ikke.
Bishop
bruger
9. feb. 2015 09:08
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Vi har netop skiftet vores A4 sedan ud med en Skoda Octavia ST. Dvs sidstnævnte er firmabil så det var ikke helt med min gode vilje at skulle gå over til vel nok indbegrebet af familiefar-bilen. Men når man kan slippe alle udgifter til bilen, så siger man ikke nej tak, og det er da også praktisk, med sådan en familiebil når man bor i Norge og sommetider tager turen til DK

Ikke at vores A4 var en raket på nogen som helst måde, og prædikatet røvkedelig har den da også fået i biltråden, men i forhold til den nye Octavia st diesel, så var der altså en større køreglæde i Audien, jeg føler mig en smule kastreret må jeg sige.

Når Octaviaen er moden for udskiftning, om et par år, så vil der også blive kigget andre veje. Har luret lidt på en Qashqai men ved ikke helt. Vi har omtren 350.000 at købe bil for i firmaaftalen, så det er jo ikke de rigtig sjove biler det kan blive til.

Martinovic
bruger
9. feb. 2015 09:39
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Kan du ikke komme langt for 350.000 kr. i Norge?

Min søster og hendes mand har købt en Skoda Superb st. med automatgear og 170 hk. Den er der ryk i.
Ondelyneme er et fedt ord!
Bishop
bruger
9. feb. 2015 09:52
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Bilerne koster stort set det samme som i DK, så nej der skal indgås kompromisser når der skal vælges bil.
Lentini
Banned
9. feb. 2015 11:37
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

@ Foggy

Jeps, bagagerummet er stort nok til barnevogn – vi fik en forhandler til at smide et ordentligt skur af en barnevogn om bagi, og den kunne lige være der. Og det var vel og mærke den største model af barnevogne, du kan få på markedet, og det er ikke lige sådan en vi er på udkig efter. Snarere leder vi efter en kombi af barnevogn/klapstol, fordi fruen er heldigvis enig med mig i at vi ikke gider investere i begge ting – sådan noget pis er jo hundedyrt! Selvom en sælger i en butik, snakkede om at vi skulle tænke på barnets tarv fremfor vores egen praktiske tankegang... Shove it up your fucking ass - det skal hun sgu ikke bestemme, og tror næppe vores kommende datter dør af ikke at have både barnevogn og klapstol.

@ Duck

Jeg er vant til lidt mindre biler, som ligger fint i svinget – derfor synes jeg jo Clio’en er stort skur, og i mit hoved skriger stationcar bare langt væk af familiefar, men sådan har alle det jo ikke. Men jeg har skam næsten allerede vænnet mig til tanken, og er egentlig fint tilfreds med Clioen Sports Tourer, fordi den har alt det nødvendige vi har behov for, og desuden er den jo ikke grim. Slet ikke i forhold til den Dacia en anden forhandler forsøgte at prakke mig på – et afskyeligt monster af en container.

@ Viola

Som du selv kan se på dit indlæg, er der jo flere forskellige variationer og vinkler på min opgave. Det er en god ting i et fag som HR, fordi der ofte er flere vinkler at starte fra og tage med i overvejelserne. Dermed skulle jeg gerne bruge tiden på at snakke, flette lidt teorier ind i – jeg har en fornemmelse af at censorerne højst sandsynligt vil bevæge sig ind omkring områder der omhandler strategiske ledelsesteorier, hvor anderledes kulturer også blive flettet ind. Derfra kan jeg jo også kaste mig over andre emner såsom tiltrækning af medarbejdere(spillere) udvikling og afskedigelse.

Ift Jorge Mendes bliver det interessant hvad FIFA tænker sig at gøre, og ikke mindst hvornår. Som jeg forstår det har han sammen med Peter Lim i Valencia en del ejerskaber i spillerne hos Valencia CF. Hvad har man tænkt sig at gøre såfremt tredjepartsaftalerne bliver ulovlige? Hvor vil det stille Valencia? Det er da et interessant område at diskutere, synes jeg. Nu har jeg ikke fulgt med i det sydspanske konkursbo de senere måneder, men såvidt jeg forstår er indkøbene såsom Enzo Perez, Nicolas Otamendi, Andre Gomes etc. ejet af Peter Lim og ikke klubben, som bliver i strid med den lovgivning FIFA vil indføre. Hvordan pokker vil de krejle sig ud af den? Skal Valencia, der er ejet af Lim til at købe spillerne fri af selvsamme Lim? Det synes jeg ligner en interessekonflikt, som hurtigt kan løbe af sporet.

Alt i alt synes jeg dog det vil være glædeligt at disse tredjepartsejerskaber bliver ryddet af vejen. Det er for tit at man ifbm et køb i fx Brasilien skal forhandle med tre forskellige interessenter i den pågældende spiller. Det er noget værre rod, og det burde i bund og grund være klubben, der står som ejeren af spillerne.
MILANMILAN
bruger
9. feb. 2015 11:44
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Tillykke med datteren, Lentini. Jeg har også en datter på vej, der gerne skulle ankomme til Juni hvis alt går som planlagt :) Måske skulle vi lave en Milanista fædregruppe? :D

Klubsnak | AC Milan - Med ønske om bedre tider..

1 2 3 ... 703 704 705 ... 3435 3436 3437 Vis alle sider