Luk

bold.snak

Klubsnak | AC Milan - Tilbage i Europa!

1 2 3 ... 703 704 705 ... 3953 3954 3955 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Lentini
Banned
8. feb. 2015 23:07
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Jeg har selvfÞlgelig ogsÃ¥ agenterne i baghÃ¥nden, selvom jeg ikke har indskrevet det i min rapport – superagenter som Jorge Mendes og Mino Raiola, er jo ogsÃ¥ i hÞj grad med til at sÊtte dagsorden til deres topklientel og hvor de befinder sig, i hvilke klubber – det handler jo i hÞj grad om hvilke fÃ¥ klubber der kan kÞbe deres klienter, som fx Paul Pogba som bliver spÊndende at fÞlge til sommer, fordi Raiola allerede er i gang med at spinne lÞs pÃ¥ en mulig afgang for Pogba. Loyaliteten i professionel fodbold, er meget svÊr at fÃ¥ Þje pÃ¥ til tider - it´s all about the money.

Boldsen nÊvner jo – meget ukarakteristisk – sine lÞnninger i sin bog. Han gÃ¥r for omkring halvanden million i Ã¥ret, og har en karriere pÃ¥ 17 Ã¥r, hvor han mere eller mindre skal sikre sin fremtid til at kunne gÞre de ting han lyster i fremtiden. Men der er mange ting, som jeg synes Herzberg ikke tager hensyn til – fx den professionelle sportsverden, kulturelle forskelle, og familiÊre omstÊndigheder, fordi Boldsens kone vil bl.a. ikke tage til Qatar fordi nu havde de rejst nok, selvom han kunne indhente en klÊkkelig lÞn pÃ¥ at tage et Ã¥r i oliestaden. SÃ¥ ja, det er et spÊndende omrÃ¥de, fordi det ogsÃ¥ favner sÃ¥ bredt og sjÊldent har et decideret facittegn.

Jeg er rÞget total pÃ¥ familievognen, hvor jeg lige har investeret i en splinterny Renault Clio – naturligvis diesel, sÃ¥ vi sparer penge, hehe. Fin bil, men det skriger ogsÃ¥ langt vÊk af familiefar. Men heller den, end en Dacia, som vel nÊrmest kan betegnes som en bÞrnecontainer.

Hvorfor sÞger du tilbage i revisorfaget? Det lyder sgu så gråt og kedeligt - selvom dem jeg kender, klÊder sig kedeligt men faktisk er ganske festelige.
Sheriffen
bruger
9. feb. 2015 00:21
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Jeg er rÞget total pÃ¥ familievognen, hvor jeg lige har investeret i en splinterny Renault Clio – naturligvis diesel, sÃ¥ vi sparer penge, hehe. Fin bil, men det skriger ogsÃ¥ langt vÊk af familiefar. Men heller den, end en Dacia, som vel nÊrmest kan betegnes som en bÞrnecontainer.


https://www.youtube.com/
gqGO5S7NGsc

Men ellers lyder det godt med opgaven, det er jo ret fedt, når lortet fÞrst er afleveret, så man kan slappe lidt af.


Hvorfor sÞger du tilbage i revisorfaget? Det lyder sgu så gråt og kedeligt - selvom dem jeg kender, klÊder sig kedeligt men faktisk er ganske festelige.


Det er nu ret godt, når man fÞrst har lidt erfaring, for de fÞrste år var vanvittigt kedelige.
Det, der interesserer mig mest, er det juridiske (sÊrligt regnskab), og det er der fandme meget af i revisionsbranchen. Jeg er dog noget rusten i revisionsdelen, så det skal jeg have lÊst op på over det nÊste halv år.

Desuden kommer jeg ikke ind i en almindelig revisionsafdeling men derimod i en faglig afdeling, hvilket og passer bedre til mine interesser.

SÃ¥ det er back til big 4.
____________________________

Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men.
Martinovic
bruger
9. feb. 2015 00:37
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Er Clioens bagagerum stort nok som familiebil - her tÊnker jeg mht. barnevogn osv?

Vi har en Golf 5 variant, og det kan lige gå an med barnevognen.
Mojn do!
Viola 4 Ever
bruger
9. feb. 2015 00:43
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

@ Lentini

Jorge Mendes og Mino Raiola er glimrende eksempler på agenter der i bund og grund udelukkende har deres egen indtjening for Þje. Jo oftere deres klienter skifter klub, eller genforhandler kontrakt, jo bedre er det for dem.
Jorge Mendes er et ekstremt usympatisk menneske, i stil med Paco Casal der i adskillige år har kontrolleret alt i uruguayansk fodbold.
Mendes er til gengÊld ved at tro lidt for meget pÃ¥ sin egen urÞrlighed og forestiller sig at han kan sÊtte sig op mod FIFA i forbindelse med at de vil lukke ned for tredjepartsejerskaber af spillere og hele Mendes´ cirkus med smÃ¥ mellemstationer for spillernes ITC´s. Han fÃ¥r forhÃ¥bentlig en seriÞs en over snuden.

Loyaliteten findes bestemt i international fodbold. Men tilhÊngerne forventer for meget af spillerne og deres loyalitet. Loyaliteten går heller ikke altid den anden vej. Hverken fra fans eller klubberne. Spillerne er jo sjÊldent fans, som den almindelige mand der står i curvaen hver uge.

Anyway, det kan blive lidt langt det her..
Penge, eller lÞn, som motivation. Det er jo ikke helt sort/hvidt. Det kan vÊre det eneste der er fokus på, men det kan også vÊre en mindre detalje.
Du nÊvner Boldsen, som havde behov for at lave den sidste fede kontrakt. Det samme kan man måske sige om en 30 årig superligaspiller der har tjent 500K om året, og som pludselig får en mulighed for at smutte til udlandet til lav skat og lave 1,5 - 2 mio. Dkr. om året i tre år, for at spille i en "ligegyldig" klub uden nogen muligheder for at vinde noget som helst. Der er det klart at pengene er en afgÞrende faktor.
Men der findes også det andet eksempel. Tag en spiller der har spillet i udlandet i mange år, afsted tidligt og nu er der måske 2-3 år tilbage i benene. Han har måske lavet 10-15 mio. Dkr. om året i snit og har vÊret ude i 8-10 år, så han har altså haft en samtlet indtjening på omkring 100 mio. Dkr. og hvis han har haft bare et nogenlunde fornuftigt forhold til pengene, så har han stukket mindst halvdelen til side i stille og rolige obligationer og kedelige investeringsfonde til usexede, men sikre afkast år efter år, som er blevet re-investeret og inflationssikret. Med andre ord, så skulle han vÊre mere end sikret Þkonomisk uafhÊngighed fremover. Der vil så altid vÊre dem der sÊtter pengene over alt andet, men for rigtig mange mennesker, der handler det mere om at vÊre "det rigtige sted". Det kan vÊre at komme hjem til hjerteklubben, egnen hvor ens familie bor og man er vokset op eller måske noget helt andet. Bliver man tilbudt 1 mio. Dkr. for at spille for OB og 3 mio. Dkr. om året for at spille for FCK, så betyder de par mio. Dkr. om året ikke rigtigt noget i det store billede.
I think religion should be treated with ridicule, hatred and contempt, and I claim that right.
- Christopher Hitchens

I will try anything once, except incest and folk dance.
- Oscar Wilde

Il mio cuore sarà sempre viola
Duck
bruger
9. feb. 2015 01:05
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Du mener ikke en Renaukt Kangoo? Hvad er der specielt familiefar-agtigt ved en Clio? Jeg ser det ikke.
Bishop
bruger
9. feb. 2015 09:08
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Vi har netop skiftet vores A4 sedan ud med en Skoda Octavia ST. Dvs sidstnÊvnte er firmabil så det var ikke helt med min gode vilje at skulle gå over til vel nok indbegrebet af familiefar-bilen. Men når man kan slippe alle udgifter til bilen, så siger man ikke nej tak, og det er da også praktisk, med sådan en familiebil når man bor i Norge og sommetider tager turen til DK

Ikke at vores A4 var en raket på nogen som helst måde, og prÊdikatet rÞvkedelig har den da også fået i biltråden, men i forhold til den nye Octavia st diesel, så var der altså en stÞrre kÞreglÊde i Audien, jeg fÞler mig en smule kastreret må jeg sige.

Når Octaviaen er moden for udskiftning, om et par år, så vil der også blive kigget andre veje. Har luret lidt på en Qashqai men ved ikke helt. Vi har omtren 350.000 at kÞbe bil for i firmaaftalen, så det er jo ikke de rigtig sjove biler det kan blive til.

Martinovic
bruger
9. feb. 2015 09:39
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Kan du ikke komme langt for 350.000 kr. i Norge?

Min sÞster og hendes mand har kÞbt en Skoda Superb st. med automatgear og 170 hk. Den er der ryk i.
Mojn do!
Bishop
bruger
9. feb. 2015 09:52
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Bilerne koster stort set det samme som i DK, så nej der skal indgås kompromisser når der skal vÊlges bil.
Lentini
Banned
9. feb. 2015 11:37
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

@ Foggy

Jeps, bagagerummet er stort nok til barnevogn – vi fik en forhandler til at smide et ordentligt skur af en barnevogn om bagi, og den kunne lige vÊre der. Og det var vel og mÊrke den stÞrste model af barnevogne, du kan fÃ¥ pÃ¥ markedet, og det er ikke lige sÃ¥dan en vi er pÃ¥ udkig efter. Snarere leder vi efter en kombi af barnevogn/klapstol, fordi fruen er heldigvis enig med mig i at vi ikke gider investere i begge ting – sÃ¥dan noget pis er jo hundedyrt! Selvom en sÊlger i en butik, snakkede om at vi skulle tÊnke pÃ¥ barnets tarv fremfor vores egen praktiske tankegang... Shove it up your fucking ass - det skal hun sgu ikke bestemme, og tror nÊppe vores kommende datter dÞr af ikke at have bÃ¥de barnevogn og klapstol.

@ Duck

Jeg er vant til lidt mindre biler, som ligger fint i svinget – derfor synes jeg jo Clio’en er stort skur, og i mit hoved skriger stationcar bare langt vÊk af familiefar, men sÃ¥dan har alle det jo ikke. Men jeg har skam nÊsten allerede vÊnnet mig til tanken, og er egentlig fint tilfreds med Clioen Sports Tourer, fordi den har alt det nÞdvendige vi har behov for, og desuden er den jo ikke grim. Slet ikke i forhold til den Dacia en anden forhandler forsÞgte at prakke mig pÃ¥ – et afskyeligt monster af en container.

@ Viola

Som du selv kan se pÃ¥ dit indlÊg, er der jo flere forskellige variationer og vinkler pÃ¥ min opgave. Det er en god ting i et fag som HR, fordi der ofte er flere vinkler at starte fra og tage med i overvejelserne. Dermed skulle jeg gerne bruge tiden pÃ¥ at snakke, flette lidt teorier ind i – jeg har en fornemmelse af at censorerne hÞjst sandsynligt vil bevÊge sig ind omkring omrÃ¥der der omhandler strategiske ledelsesteorier, hvor anderledes kulturer ogsÃ¥ blive flettet ind. Derfra kan jeg jo ogsÃ¥ kaste mig over andre emner sÃ¥som tiltrÊkning af medarbejdere(spillere) udvikling og afskedigelse.

Ift Jorge Mendes bliver det interessant hvad FIFA tÊnker sig at gÞre, og ikke mindst hvornår. Som jeg forstår det har han sammen med Peter Lim i Valencia en del ejerskaber i spillerne hos Valencia CF. Hvad har man tÊnkt sig at gÞre såfremt tredjepartsaftalerne bliver ulovlige? Hvor vil det stille Valencia? Det er da et interessant område at diskutere, synes jeg. Nu har jeg ikke fulgt med i det sydspanske konkursbo de senere måneder, men såvidt jeg forstår er indkÞbene såsom Enzo Perez, Nicolas Otamendi, Andre Gomes etc. ejet af Peter Lim og ikke klubben, som bliver i strid med den lovgivning FIFA vil indfÞre. Hvordan pokker vil de krejle sig ud af den? Skal Valencia, der er ejet af Lim til at kÞbe spillerne fri af selvsamme Lim? Det synes jeg ligner en interessekonflikt, som hurtigt kan lÞbe af sporet.

Alt i alt synes jeg dog det vil vÊre glÊdeligt at disse tredjepartsejerskaber bliver ryddet af vejen. Det er for tit at man ifbm et kÞb i fx Brasilien skal forhandle med tre forskellige interessenter i den pågÊldende spiller. Det er noget vÊrre rod, og det burde i bund og grund vÊre klubben, der står som ejeren af spillerne.
MILANMILAN
bruger
9. feb. 2015 11:44
svar
anmeld

Sv: AC Milan-tråden - KRISE!

Tillykke med datteren, Lentini. Jeg har også en datter på vej, der gerne skulle ankomme til Juni hvis alt går som planlagt :) Måske skulle vi lave en Milanista fÊdregruppe? :D

Klubsnak | AC Milan - Tilbage i Europa!

1 2 3 ... 703 704 705 ... 3953 3954 3955 Vis alle sider