Luk

bold.snak

Klubsnak | Chelsea Football Club

1 2 3 ... 3430 3431 3432 ... 7273 7274 7275 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Geddar
bruger
17. okt. 2014 07:57
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

"Hvordan g√łr det spiloplevelsen bedre, at man har betalt sig til eksakte oplysninger om Shane Longs l√łn frem for at l√¶ne sig op af, hvad aviserne skriver? "

Det g√łr sikkert ikke spiloplevelsen meget bedre, men den sidstn√¶vnte fremgangsm√•de er helvedes ressourcekr√¶vende.
Fribytter
bruger
17. okt. 2014 08:33
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

Helt overordnet m√• det v√¶re helvedes ressourcekr√¶vende at indsamle data til s√•dan et spil, men n√•r det er databasen, som spillet lever h√łjt p√•, er det selvf√łlgelig et omr√•de, der prioriteres h√łjt. Men hvorfor det skulle v√¶re helvedes ressourcekr√¶vende lige pr√¶cis at lave kvalificerede g√¶t p√•, hvilken l√łn hvilke spillere f√•r i de forskellige klubber, kan jeg vitterligt ikke se. N√•r det bare handler om at skabe et realistisk scenarie, s√• er der √•rligt artikler om l√łn i de mest trov√¶rdige aviser, der skaber et overblik over, hvilke klubber der betaler mest, og hvad gennemsnitsl√łnnen er i de bedste r√¶kker i Europa. Og n√•r der alligevel skal g√¶ttes p√• spilleres v√¶rdi og s√¶ttes tal p√• en spillers egenskaber, der passer ind i en algoritme, som skal give et retvisende billede af en spillers bidrag p√• en fodboldbane, s√• burde det ikke v√¶re helvedes ressourcekr√¶vende i samme omb√¶ring at komme med et kvalificeret g√¶t p√• spillerens l√łn. Og passer eksakte kontraktoplysninger overhovedet ind i spillet? Hvad med image-rettigheder? Tredjepartsejerskaber? De ofte spidsfindigt formulerede klausuler, der muligvis er tr√•dt i kraft, men som oftest ogs√• er fortrolige oplysninger? M√• klubber overhovedet udlevere eksakte kontraktoplysninger imod betaling?
"The problem with my life is that I´ve said too much shit in the past and no-one forgets it"
Geddar
bruger
17. okt. 2014 08:46
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

Fordi du for HVER spiller f√łrst skal finde informationer og derefter ind og taste. N√•r det er databasebasebaseret kan det, dog uden jeg kender de reelle strukturer, betydeligt nemmere at opbygge relationer mellem databaserne, s√• FM-databasen fodres direkte, uden der skal tastes.

Hvis vi siger det tager 2 minutter pr. spiller og der er 200.000 spillere (jeg ved ikke lige hvor mange der helt pr√¶cist er...) s√• giver det 400.000 minutter, hvilket svarer til 278 d√łgn. Og s√• kan der endda argumenteres for mange af spillernes l√łnninger vil v√¶re sv√¶re at finde historier om. Kan bare 10% fodres fra en database spares alts√• en m√•ned. Skulle de arbejde ud fra den m√•de du foresl√•r ville der slet ikke v√¶re et spil p√• markedet i dag. I hvert fald ikke med den kvalitet.

Dette indlæg er blevet rettet 17. okt. 2014 08:46 af Geddar
Fribytter
bruger
17. okt. 2014 09:05
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

Jeg skal bare lige v√¶re med. Du ved ikke, hvordan arbejdet med spillets database reelt foreg√•r, du ved ikke, hvilken database, et managerspil skal k√łbe adgang til for at f√• eksakte oplysninger om kontraktforhold, og du ved ikke, om det er lovligt, at klubber udleverer den slags imod betaling, men det er stadig den m√•de, det fungerer p√•? Og jeg har stadig ikke f√•et svar p√•, om moderne kontrakter overhovedet passer ind i det p√•g√¶ldende managerspils opbygning.

Avisskriverier er selvf√łlgelig kun relevante i det omfang, at det g√łr arbejdet nemmere. Desuden g√•r jeg ud fra, at det p√•g√¶ldende managerspil har en database, som trods alt kun skal opdateres og ikke skabes p√• ny, hver gang et nyt spil udkommer.
"The problem with my life is that I´ve said too much shit in the past and no-one forgets it"
Mercenary
bruger
17. okt. 2014 09:30
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

S√• man kunne bare have tjekket Suarez´ frik√łbsklausul i den udgave af FM?
Lose all to save a little
Fribytter
bruger
17. okt. 2014 09:58
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

Jep. Og den m√• ogs√• have afsl√łret, at Reus´ klausul tr√¶der i kraft i n√¶ste s√¶son. Det bliver sp√¶ndende at se, hvordan Rooneys nye kontrakt er strikket sammen. Den skulle jo v√¶re ret unik.
"The problem with my life is that I´ve said too much shit in the past and no-one forgets it"
Geddar
bruger
17. okt. 2014 10:05
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

@Fribytter

Nej, men jeg arbejder dagligt med databaseforbindelser og -udtr√¶k. Og det vi diskuterede var brugen af eksterne databaser kontra diverse manuelle s√łgninger og indtastninger.

Om det er lovligt eller ej ved jeg ikke - og det ved du heller ikke. At inddrage det her er lidt spild af tid, medmindre du da kan finde grund til at tro det ikke er lovligt. Og det samme g√łr sig g√¶ldende for s√¶rligt komplicerede kontraktforhold.

"Desuden går jeg ud fra, at det pågældende managerspil har en database, som trods alt kun skal opdateres og ikke skabes på ny, hver gang et nyt spil udkommer."

Det er ofte muligt at opbygge databaserelationer på en måde, så man groft sagt blot skal trykke på en knap for at få opdateret. Det er betydeligt hurtigere end de manuelle processer, du af en eller anden mærkelig grund, er fortaler for.


Xavierz
bruger
17. okt. 2014 10:51
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

http://depor.pe/futbol-i…/1924%3B530


Eva Carnerio go home! :D

Hende Laura skulle ikke se bedre ud i Juve outfit! :D
1995 Juventus - Scudetto x 28 - CL x 2
2001 Chelsea - PL x 4 - CL x 1

R9
Chelsea
J. Mourinho
Drogba - Essien - Terry - Lampard - Cole - Cech - Hazard
Fribytter
bruger
17. okt. 2014 13:00
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

@ Geddar

Du m√• da gerne l√¶se mine indl√¶g som √©n lang argumentation for manuelle s√łgninger frem for automatiske databaserelationer, og det kan da sikkert godt l√¶ses s√•dan, men nu diskuterede jeg jo alts√•, om et managerspil var den bedste kilde til l√łnninger i den virkelige verden. Herunder hvilken database der skulle kunne give et s√•dan spil eksakte oplysninger og interessen i at have helt eksakte kontraktinfo, n√•r m√•let for spiludviklerne blot er at skabe en god/realistisk spiloplevelse og ikke at have fuldst√¶ndig korrekte tal.

"Om det er lovligt eller ej ved jeg ikke - og det ved du heller ikke. At inddrage det her er lidt spild af tid, medmindre du da kan finde grund til at tro det ikke er lovligt. Og det samme g√łr sig g√¶ldende for s√¶rligt komplicerede kontraktforhold."

Nej, det er da ikke. Det er da helt centralt for, om et managerspil er den bedste kilde til info om kontrakter. Jeg ved, at kontrakter er fortrolige, og jeg tror, at det er ulovligt for klubber at s√¶lge oplysninger om kontrakter. Hvis det forholder sig s√•dan, s√• betyder det, at der ikke findes en database med eksakte oplysninger, som et managerspil kan h√¶gte sig p√• (sammen med en masse andre st√łrre kunder). Og s√• kan man kun spekulere p√•, hvem der ud over spiludviklere kunne v√¶re interesseret i at skabe en database med kvalificerede g√¶t p√• kontraktforhold. Og hvis der eksisterer s√•dan en database, s√• skal oplysningerne v√¶re s√• ensartede, at de kan bruges i spillet. Jeg g√¶tter p√•, at managerspil opererer med en slags standardkontrakt, som det ikke er muligt at afvige synderligt fra, og is√¶r i topfodbold ser man ret indviklede kontrakter.
"The problem with my life is that I´ve said too much shit in the past and no-one forgets it"
Geddar
bruger
17. okt. 2014 13:36
svar
anmeld

Sv: Chelsea FC - Blue London!

Ja, det gjorde vi ogs√•. Jeg kommenterer dog p√• delen omkring FM´s fremgangsm√•de. Og i den forbindelse bringer jeg blot lidt praktisk virkelighed ind i billedet. Og er vi i gang med at betvivle validitet af den slags databasser m√• det samme v√¶re g√¶ldende for artikel-fremgangen, is√¶r n√•r vi bev√¶ger os v√¶k fra de f√łrste procenter af de mest profilerede spillere. Du er n√łdt til at forholde dig til tidsforbruget for de to l√łsningsmodeller, da det er en ret afg√łrende faktor her.

Dette indlæg er blevet rettet 17. okt. 2014 14:17 af Geddar

Klubsnak | Chelsea Football Club

1 2 3 ... 3430 3431 3432 ... 7273 7274 7275 Vis alle sider