Luk

bold.snak

Andet | Jeg hader når..

1 2 3 ... 1121 1122 1123 ... 1126 1127 1128 Vis alle sider  

Forfatter Indlæg
Mr.
bruger
7. april 2017 20:36
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

17 somre.

Vi kan finde en deleordning. I forvejen han han en lille skattebasse på skolen. Et lille pus der kræver omsorg og tid. I de relevante perioder ville han nok endda tage sofaen i stuen. Hvis du altså er så skøn, som du forekommer.

Jeg laver morgenbuffeten. Er du frisk på escargots fra egen indhegning inden 07.00?

Anyways - det kunne være stort med en migrant boende.
SoccerManiac
Banned
7. april 2017 20:40
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Måske du kunne lege lidt mindre eller et andet sted så. Det er lige gakket nok pt.


Ro på.

Hr. Undertegnede og mig leger med ordene. Der er intet ondt i det eller andet.

Jeg har fået et ban tidligere. Det ønsker jeg selvsagt ikke igen. Jeg synes ikke jeg har fornærmet nogen. Hr. Undertegnede opfatter jeg som uskadelig - han vil blot gøre opmærksom på sig selv, hvilket er fint nok.
Hr. Undertegnede
Champen
7. april 2017 22:14
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

17 somre .. Perfekt .. Lige til at spise ..

Jeg måtte dog Google "escargots" .. Nu vil jeg svanse over til en såkaldt ven og game TrackMania Nations Forever .. Alle er velkomne ..
Hr. Undertegnede- Frelseren fra Bold.dk ..

https://www.youtube.com/watch?v=FCkzqxg23TI ..

Dette indlæg er blevet rettet 7. april 2017 22:37 af Hr. Undertegnede
CPH-Hotspur
bruger
1. juni 2017 10:10
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

... jeg har eksamener uden hjælpemidler. Fuck spilteori!
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art."
- Grand Admiral Thrawn
https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
Bosse1983
bruger
1. juni 2017 10:16
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Spilteori er fedt. Hvis du ellers har fulgt med da du havde statistik, skulle det heller ikke være den store hurdle. Hvis du er økonomisk interesseret ud over bundlinje-fokus, er spilteori i en eller anden form basis for en masse interessante ting, om det er politik, markedspositionering eller bare aktørers ageren når de mødes i almindelighed.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
CPH-Hotspur
bruger
1. juni 2017 10:36
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Jeg kan skam godt se idéen i spilteori, da det har så mange applikationer, og man kan jo se spilteori i alt. Problemet har mest været formidlingen af stoffet, der ikke har harmoneret så godt med min neurodivergens.
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art."
- Grand Admiral Thrawn
https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
Bosse1983
bruger
1. juni 2017 10:59
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Nej, men det synes jeg ofte er tilfældet på diverse institutioner. Særlig matematiske fag leveres i abstrakt form, uden at studenten for lov at arbejde med de faktiske applikationer, så disse synliggøres. Ofte sidder du igen med studenter som ikke fordyber sig fordi de ikke ved hvad de skal med det.

Jeg formulerede den obligatoriske indlevering i et fag om poltisk økonomi / spilteori dette semester. Jeg brugte faktiske hændelser i forbindelse med afstemning om en lufthavn som basis for opgaven. Her havde en række partier stemt og de stemmer lå offentlig, men ligeledes havde jeg en god del artikler med som vedlæg, hvor politikerne udtaler sig i forhold til deres agenda og standpunkter. Studenterne skulle så sætte scenariet op og argumentere for hvorfor stemmer var afgivet som tilfældet var og man nåede den Nash-ligevægt. Nogle af partierne stemte eksempelvis som de gjorde bare for at sabotere andre eller få modydelser. Videre skulle studenterne så løse opgaver hvor udfaldet skulle være et andet, men stadig på basis af politikernes standpunkt.

Det virkede som en ret stor succes. Det er nogle af de bedste besvarelser jeg har fået og i vejledningstimerne gik debatten lystig. Det gav et indblik i hvordan politik fungerer, men hvor du fjerner dig lidt fra de rene holdninger og ser på strategien bag.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6
CPH-Hotspur
bruger
1. juni 2017 11:47
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Det er så rigtigt! Ofte virker det til, at man undervises i at løse en eksamensopgave, og ikke at lære folk den praktiske anvendelse og betydning af faget. Den opgave du formulerede lyder jo rent faktisk spændende, men har så også krævet lidt forudgående arbejde. Foregår undervisningen i Danmark, som den gør, fordi det er lettere at snuppe et par standardopgaver fra bunken, og så blande dem lidt sammen?
"To defeat an enemy you must know them. Not simply their battle tactics, but their history, philosophy, art."
- Grand Admiral Thrawn
https://www.youtube.com/watch?v=48H34ukFe8g
RobertTheRobber
bruger
1. juni 2017 12:03
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Uden hjælpemidler? Christ, findes det stadig? Er det ikke håbløst uddateret? DEt havde man dengang jeg gik i gymnasiet for mange år siden, men jeg troede ikke det var noget man stadig benyttede i praksis?

Min chef ville aldrig bede mig om at løse en opgave, uden at jeg måtte søge informationer hvis det var nødvendigt. Jeg er klar over, at udenadslære er essentielt, men halvdelen af det man skal lære udenad er jo ofte irrelevant i forhold til praktisk anvendelse.
Bosse1983
bruger
1. juni 2017 12:25
svar
anmeld

Sv: Jeg hader når..

Det er ikke kun i Danmark at undervisningen foregår sådan. Det sagt hænger det også sammen med at du har visse krav til undervisningen og indhold skal overholdes, og ofte ender du på et absolut minimum. Videre har du undervisere som ikke nødvendigvis selv har arbejde med applikationerne, men kun lært det teoretiske så de kan undervise fra bogen. I mange fag tager man bare en opgave fra bunken. Meget af det er jo faktisk gamle eksamensopgaver, som du får lov at løse. Når du siger at du undervises i at løse en eksamensopgave er det så korrekt som det kan blive, for når du går op til eksamen og består, modtager undervisningsinstitutionen støtte (mere spilteori). Motivationen, også for underviser, bliver derfor hurtig at forberede dig, inden for meget definerede rammer, så du med stor sandsynlighed kan bestå en standard eksamen, mere end at forberede dig på en tilværelse efter skolebænken. Problemet er så at erhvervslivet efterspørger problemløsere, som i et omfang kan bruge den viden de har tilegnet sig. Derfor er kravet når der søges folk altid erfaring, for studenter kommer med en ganske ubrugelig, teoretisk basisviden og man skal så bruge ressourcer på at lære dem at benytte den i praksis og løse konkrete problemstillinger. Mange der har papir på at være økonom, kan dårlig nok finde ud af at benytte excel, for af uforklarlige årsager arbejder man med pen og papir.

Og ja, det tager tid at lave opgaver som i større omfang binder universitet og arbejdslivet sammen, men det er en ret væsentlig udfordring, synes jeg. Når du har opgaverne på plads kan de jo også genbruges. Det vanskeligste er ofte at få flettet læringsmål ind også, samt ramme en balance så eleven ligeledes kan bestå en standard-eksamen.
"I have mood poisoning. Must be something I hate."

kortlink.dk/knd4

10 af mine de bedste, mod Toffees´ 15 i Top 6

Andet | Jeg hader når..

1 2 3 ... 1121 1122 1123 ... 1126 1127 1128 Vis alle sider